„Autrolio“ vadovybei su Kauno troleibusų vairuotojų profesine sąjunga nepavyko susitarti dėl atlyginimų visiems vairuotojams mažinimo 15 proc., todėl nuspręsta atleisti 88 darbuotojus. www.blogspot.lt nuotr.
Pranešus, jog dalis Kauno troleibusų vairuotojų neatsisakė minties streikuoti ir rugsėjo 1-ąją, savivaldybė suskubo dėl keleivių vežimo susitarti su "Kauno autobusų" ir "Kautros" bendrovėmis.
„Miestiečiai rugsėjo 1 dieną nepatogumų neturėtų pajusti. Svarbiausia atkreipti dėmesį į tai, kad kai kuriuos troleibusų maršrutus aptarnaus autobusai. Dalyje maršrutų kursuos ne įprasti miesto autobusai, o tarpmiestinio tipo „Kauno autobusų“ ir „Kautros“ autobusai. Labai prašome keleivių būti atidžiais ir sekti informaciją, skelbiamą ant autobusų“, - pirmadienį informavo Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.
Savaitgalį buvo pranešta, jog Kauno miesto savivaldybės valdoma bendrovė „Autrolis“, siekdama apsaugoti įmonę nuo žlugimo, nutarė atleisti 88 darbuotojus. Pranešime nurodoma, kad „Autrolio“ vadovybei teko priimti šį sprendimą, nes su Kauno troleibusų vairuotojų profesine sąjunga (KTVPS) nepavyko susitarti dėl atlyginimų visiems vairuotojams mažinimo 15 proc.
Valstietis.lt primena, kad KTVPS, protestuodama dėl atlyginimų mažinimo, jau yra surengusi įspėjamąjį ir visos dienos streikus. Dauguma vairuotojų streikuoti ketina rugsėjo 1-ąją.
„Siūlėme mažiau skausmingą sprendimą, tačiau profsąjunga su šiuo pasiūlymu nesutiko. Rugpjūčio 28 dieną informavome profsąjungą apie tai, kad ketinama iš viso atleisti 88 darbuotojus, iš jų apie 40 – vairuotojų. Norėdama išgyventi, bendrovė neturi kito pasirinkimo“, - sakė „Autrolio“ generalinis direktorius Mindaugas Legas.
Bendrovė gauna lėšas iš bilietų pardavimo ir kompensacijas pagal nuvažiuotus kilometrus, nes bilietų kainos nepadengia veiklos išlaidų. Nuo 2009 m. sausio mėn. metinė rida sumažinta 12,2 proc., o nuo 2009 rugsėjo 1 d. - dar 4,7 proc., tai sumažino bendrovės pajamas 800 tūkst. litų.
Nuo sausio 1 dienos panaikintas lengvatinis 5 proc. ir nustatytas 19 proc. tarifas PVM transporto paslaugoms. Nuo rugsėjo 1 d. įsigalios naujasis 21 proc. PVM tarifas, tai vėl mažins bendrovės pajamas, kadangi bilietų kainos nesikeis, o bendrovė turės dar daugiau mokėti į biudžetą. Vien dėl šių faktų per metus įmonėje atsiras papildomas apie 12 mln. litų dydžio finansinis trūkumas.
Bendrovė pagal 2006 metų sutartį su Europos rekonstrukcijos ir plėtros banku dėl paskolos naujiems troleibusams „Solaris“ pirkti bankui skolinga 39,6 mln. litų, kiekvieną ketvirtį reikia bankui sumokėti 1,564 mln. litų, kitaip bendrovės turtas pereitų bankui. Bendrovė įsipareigojusi kasmet investuoti į kontaktinio kabelinio tinklo remontą ir atnaujinimą 1,4 mln.lt. Šiemet šis įsipareigojimas dar neįvykdytas.
Šiais metais „Autrolio“ direktoriui, pavaduotojams ir finansininkui atlyginimai buvo sumažinti 21-28 proc. Atlyginimai sumažinti ir įmonės tarnybų viršininkams, kuriems darbo užmokestis sumažėjo 15 -16 procentų.
Vairuotojų atlyginimai šįmet dar nebuvo mažinti. Vairuotojų atlyginimai per 2007 metus padidėjo 38 proc., tam skirta 3,5 mln. litų, o per 2008 metus algos padidėjo 29 proc. - papildomai tam buvo skirti 3 mln. litų. Šiemet vidutinis išmokėtas vairuotojų atlyginimas – 1989 litai, tačiau dalis vairuotojų nesutinka, kad dėl galimybės įmonei išgyventi krizės metu jis būtų sumažintas 15 proc. ir nusprendė dalyvauti streikuose.
Nurodoma, jog troleibusų bendrovės administracija daug kartų siūlė profsąjungoms ieškoti sprendimų, kad nereikėtų atleisti darbuotojų - susitarti dėl mažesnio darbo krūvio ar nemokamų atostogų. Tačiau KTVPS pirmininkas P.Balčaitis atmetė šiuos pasiūlymus ir paragino kolegas kilti į kovą ir streikais spręsti problemas.
Tačiau "Autrolio" valdyba visgi nutarė mažinti darbuotojų atlyginimus 15 proc. Nuo liepos 15 d. pradėti dalinti įspėjimai darbuotojams dėl darbo užmokesčio sumažinimo nuo rugsėjo. Profsąjunga toliau reikalavo, kad bendrovė dar kartą padidintų troleibusų vairuotojų atlyginimus.
Profsąjungos lyderis kalba, kad vairuotojai turėtų uždirbti iki 6 tūkst. litų kaip esą uždirba kitų ES šalių visuomeninio transporto vairuotojai. Skelbiama, jog KTVPS vadovas uždirba dvigubai daugiau nei yra vidutinė vairuotojo alga.
Bendrovė, kuri gauna subsidijas ir kompensacijas iš Savivaldybės ir mokesčių mokėtojų pinigų, negali patenkinti profsąjungos reikalavimų. Profsąjunga paskelbė ir įvykdė įspėjamąjį streiką, vėliau paskelbė neterminuotą streiką nuo rugpjūčio 24 dienos. Dabar ketinama streikuoti ir šventinę rugsėjo 1-ąją.
Šarūnas Bulota, Indrė Sesartė