Dalyvaudama šioje operacijoje Lietuva prisideda prie ES kovos su piratavimu, taip siekiant mažinti piratų daromus nuostolius ES valstybių ir kitų valstybių laivams. Iš 16 Lietuvos kariuomenės karių sudaryta autonominė laivų apsaugos grupė (ALAG) Džibutyje (Džibučio Respublika) pradėjo tarnybą, kai iš Serbijos karių perėmė Pasaulinės maisto programos laivo „MSM Douro” apsaugą. Autonominės laivų apsaugos grupės pagrindą sudaro Lietuvos karinių jūrų pajėgų kariai, specialiai parengti šiai misijai. Taip pat grupėje tarnauja ir du karo medikai. Lietuvos kariai į laivą atsigabeno savo ginklus ir įrangą -tiek karinę, tiek kitą, reikalingą buičiai ir kasdieniam gyvenimui. Pagrindinė Lietuvos karių užduotis – užkirsti kelią, atgrasyti ir sužlugdyti galimus piratų ir ginkluotų plėšimų išpuoliuos prieš humanitarinės pagalbos laivą. Vykdydami misiją ALAG kariai ne tik bendradarbiauja su kitais šioje ES operacijoje dalyvaujančiais kitų šalių kariais, bet ir palaiko glaudžius ryšius su civilinio laivo įgula. Įveikus pirmuosius neplanuotus iššūkius, nauja patirtis tapo įprasta „Visi mes esame kariai ir puikiai žinome, kad svarbiausia yra planavimas, tačiau vos įžengę į laivą „MSM Douro” susidūrėme su neplanuotais iššūkiais. Net ir patyrusiems karinių jūrų pajėgų kariams civiliniame laive ir ypač esant pusiaujuje – nauja patirtis. Kitokios nei įprastai kariams procedūros, kitoks požiūris, jau nekalbant apie kultūrinius skirtumus ir kalbos barjerą, – tai tik keletas dalykų, su kuriais kariams teko pirmiausia susidurti, “ – apie misijos pradžią pasakoja ALAG vadas, Lietuvos karinių jūrų pajėgų karininkas kapitonas leitenantas Mindaugas Žukas. Kariai pasakoja, kad kariniai laivai pasižymi tuo, kad jie nėra erdvūs, o gyvenimo ir buities sąlygos juose labai kuklios, tačiau komerciniuose laivuose šios erdvės dar mažiau. ALAG kariai gyvena dviejuose jūriniuose konteineriuose, kuriuose gyvenimo sąlygos yra ypač asketiškos. Laive kiekvienas daiktas, taip pat ir karinė įranga, kurios kariai atsigabeno daugiau nei kelias tonas, ir dar papildomai agentūrų pristatomos prekės, turėjo rasti savo vietą. „Buvome priversti prisiminti skautišką gyvenimą ir jausmą, kai gyveni palapinėje, o visas tavo gyvenimas telpa į kuprinę,“ – šmaikštauja kariai. Kariai turėjo priprasti ir prie ekstremalių klimato sąlygų. Įrangos paruošimas darbui, jos priežiūra, kovinių postų įrengimas, budėjimai ir kovinio rengimo veiksmai, užsidėjus asmeninę ir kolektyvinę ekipuotę, ginklus ir amuniciją, kai virš galvos plieskia kaitri Afrikos saulė, o temperatūra pašoka iki +45 C ir vos žengus žingsnį išpila prakaitas – iššūkis ne iš lengvųjų. Tačiau jau po kelių tarnybos savaičių kariai apsiprato su tarnybos sąlygomis ir jau bet kuris karys neabejodamas galėjo pasakyti, kad eiti tarnybą jūroje ant laivo denio pučiant lengvam brizui nepalyginamai geriau nei patruliuoti krante, žmonių perpildytame jūrų uoste. Kariai sako, kad labai gerai yra tai, kad jų grupė yra sudaryta iš įvairių sričių specialistų – mechanikų, artileristų, ryšininkų, aprūpinimo specialistų, su jais tarnauja net ir laivo virėjo patirtį turintis karys. Visų patirtis, žinios ir įgūdžiai vienodai reikalingi. Todėl netrukus kariai greitai laive pritaikė ALAG tvarką ir tarnyba laive tapo įprasta nauja rutina. Lietuvos karių saugomas laivas gabena humanitarinę pagalbą: ne tik maisto produktų siuntas, bet ir kitą reikalingą pagalbą. Neretai kartu su maisto produktais būna gabenamos ir sėklos, nes tarpusavio karų nukamuota šalis, patyrė ir kelias didelio masto sausras. Kartais gabenama ir įranga: valtys, jų varikliai, dyzelio generatoriai, gėlo vandens kaupimo ir saugojimo talpos, pasaulio maisto programos automobiliai, darbo vagonėliai. Per misijos laikotarpį, užtikrindami pasaulinės maisto programos laivo apsaugą, ALAG kariai apsilankė trijų valstybių jūrų uostuose: Džibučio (Džibučio), Berberos, Boosaaso, Mogadishu, Kismaaya (Somalyje) ir Mombasos (Kenija). Plukdydami siuntas nuplaukė 2 608 jūrmyles, tranzito jūroje išbuvo 14 parų, uoste vykdant krovos darbus – 22 paras. Nuo misijos pradžios Lietuvos karių saugomas laivas jau pergabeno apie 270 tūkst. metrinių tonų humanitarinio krovinio. Lietuvos kariai dalyvavo ir keliose su piratavimu susijusiose situacijose. „Autonominė laivų apsaugos grupė įveiks visus naujus iššūkius ir prireikus ras geriausius problemų sprendimo variantus. Lietuvos kariai padarys viską, ko tikimasi iš profesionalaus Lietuvai atstovaujančio kario,“ – sako ALAG vadas Lietuvos karinių jūrų pajėgų karininkas kapitonas leitenantas Mindaugas Žukas. Kpt. M. Žuko vadovaujama ALAG šioje ES misijoje dalyvaus iki šių metų gruodžio. Planuojama, kad vėliau juos pakeis tokio paties dydžio Lietuvos karių pamaina, taip pat suformuota iš Karinių jūrų pajėgų karių.
REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
Kaip gyvena Lietuvos kariai tarnaujantys laive prie Somalio krantų?
GALERIJA 2015-09-13 10:05 / šaltinis: tv3.lt
Nuo šių metų rugpjūčio pradžios grupė Lietuvos karių tarnauja Europos Sąjungos (ES) vadovaujamoje kovos su piratavimu ir ginkluotais plėšimais jūroje operacijoje ATALANTA prie Somalio krantų. Lietuvos kariai saugo Jungtinių Tautų pasaulio maisto programos laivą, kuris Indijos vandenynu gabena humanitarinės pagalbos siuntas Somalio gyventojams.
Nuo šių metų rugpjūčio pradžios grupė Lietuvos karių tarnauja Europos Sąjungos (ES) vadovaujamoje kovos su piratavimu ir ginkluotais plėšimais jūroje operacijoje ATALANTA prie Somalio krantų. Lietuvos kariai saugo Jungtinių Tautų pasaulio maisto programos laivą, kuris Indijos vandenynu gabena humanitarinės pagalbos siuntas Somalio gyventojams.
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
TOLIAU SKAITYKITE
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą