Lenkijos, Lietuvos, Latvijos, Estijos ir Suomijos transporto ministerijų atstovai pasirašydami memorandumą išreiškė savo politinę valią tęsti projektą "Rail Baltica".
Memorandumas pasirašytas Europos Sąjungai pirmininkaujančios Ispanijos mieste Saragosoje, kur šiuo metu vyksta Europos Komisijos (EK) surengta konferencija "TEN-T dienos 2010. Transeuropiniai transporto tinklai - ES pagrindinio tinklo kūrimas". Lietuvai joje atstovauja susisiekimo viceministras Arūnas Štaras.
Lietuva šiuo memorandumu patvirtino savo įsipareigojimą atlikti visus projekto įgyvendinimo darbus, numatytus Vyriausybės patvirtintame Neatidėliotinų veiksmų, kuriuos būtina atlikti įgyvendinant projektą "Rail Baltica", plane.
Jame numatoma atlikti geležinkelio linijos Lenkijos ir Lietuvos siena-Marijampolė-Kazlų Rūda-Kaunas plačiosios vėžės (1520 mm) rekonstrukciją, sugretinant šią vėžę su europine vėže (1435 mm) arba įrengiant papildomą europinę vėžę palei esamą liniją. Visus darbus šiame ruože numatoma atlikti iki 2014 m. sausio mėnesio. Be to, iki 2015 m. pradžios planuojama įsteigti Kauno viešąjį logistikos centrą.
Didžiąją dalį "Rail Baltica" reikalingų lėšų sudarys Europos Sąjungos TEN-T ir Sanglaudos fondų parama, 770 mln. litų numatomi iš valstybės biudžeto. Savo lėšomis prie projekto įgyvendinimo prisidės ir AB "Lietuvos geležinkeliai".
Pritardami memorandumui, už transportą atsakingas EK pirmininko pavaduotojas Symas Kalasas (Siim Kallas) ir EK paskirtas projekto "Rail Baltica" koordinatorius Pavelas Telička pakvietė pasirašiusias šalis įgyvendinti visas priemones, užtikrinančias projekto sėkmę.
Projekto "Rail Baltica" partneriai savo ruožtu kviečia Europos Komisiją ir projekto koordinatorių tęsti ES finansinę paramą projekto tolesniam įgyvendinimui, tokiu būdu prisidedant prie krovinių pritraukimo šiame strateginiame transporto koridoriuje.