• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Izraelio ir Irano konfliktas kelia nerimą visame pasaulyje. Kilo skandalas ir Lietuvoje, kai iš evakuacinio lėktuvo Jordanijoje buvo išlaipintas politikos apžvalgininkas Marius Laurinavičius. Kas slypi už šio įvykio?

Izraelio ir Irano konfliktas kelia nerimą visame pasaulyje. Kilo skandalas ir Lietuvoje, kai iš evakuacinio lėktuvo Jordanijoje buvo išlaipintas politikos apžvalgininkas Marius Laurinavičius. Kas slypi už šio įvykio?

REKLAMA

Apie konfliktą bei nemalonią evakuacijos situaciją, naujienų portalo tv3.lt laidoje „Dienos pjūvis“ diskutuoja aviacijos ekspertas, ilgametis pilotas Kęstutis Zagreckas ir politikos apžvalgininkas Marius Laurinavičius.

Mariau, ar galėtumėte truputėlį papasakoti mums plačiau, kas Jordanijoje ten nutiko ir kodėl jūs buvote išlaipintas iš to lėktuvo? Ar galite papasakoti daugiau, kad mes suprastume šią situaciją?

REKLAMA
REKLAMA

M. Laurinavičius: Tai buvo Gedimino Žiemelio kerštas asmeniškai man, kuris virto iššūkiu Lietuvos valstybei. Situacija buvo tokia, kad mes jau seniai buvome praėję visas patikras, mes ten pakankamai ilgai laukėme jau po visų patikrų. Tada įsėdome į lėktuvą jau po visos tos paros laukimo dar lėktuve laukėme gal 20 minučių.

REKLAMA

Jau pradėjome šnekėti tarpusavyje, kiek ilgai ten tuos popierius nešios. Galiausiai atėjo kažkoks žmogus ir pirmiausia išsikvietė iš salono vieną iš žmonių. Nežinau, galbūt dėl to, kad nesugeba pavardžių perskaityti.

Mergina perskaitė mano pavardę du kartus. Taip pat gana įdomiai, nes panašu, kad ne lietuvė, tada mane pakvietė ateiti į lėktuvo priekį. Ten stovėjo pilotas, bet jis visai nedalyvavo tame pokalbyje, ir stovėjo tas žmogus, kuris yra arba iš oro uosto tarnybos, arba iš aptarnaujančių tarnybų.

REKLAMA
REKLAMA

Jis neprisistatė, bet jis pasakė, kad „mes gavome tiesioginį griežtą bendrovės, kuri užsakė skrydį, nurodymą, kad mes negalime jūsų skraidinti – priežasčių nežinome. Tai nebuvo susiję su šia bendrove, kuri vykdo skrydį.

Čia yra skirtingos bendrovės, kai kas gali supainioti, nes Žiemelio bendrovė užsakė skrydį. Patį skrydį vykdė ne Žiemelio bendrovė, o iš vietinių avialinijų, nežinau – Jordanijos, ar Egipto, bet jie pabrėžė, kad tai nesusiję nei su ta bendrove, kuri vykdo skrydį, nei su oro uostu, bet jie gavo tokį nurodymą, kurio jie nevykdyti negali, nes tai yra griežtas tos bendrovės, kuri užsakė skrydį, nurodymas, todėl tiesiog privalo mane išlaipinti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jie patys buvo pakankamai sutrikę – akivaizdžiai, kad ta situacija juos labai pačius nustebino, bet jie kelis kartus netgi atsiprašė. Tarp kitko, elgėsi labai mandagiai ir korektiškai – jie manęs atsiprašė ir pasakė, kad „mes nieko negalime padaryti, jūs privalote išlipti iš lėktuvo“.

Tai aš atėjau prie savo daiktų, jie pasakė: „Eikite, pasiimkite daiktus“. Priešingai kaip kiti kalbėjo, manęs niekas nelydėjo pasiimti daiktų – aš pats atėjau į saloną, pasiėmiau daiktus.

REKLAMA

Pirmiausia aš pats visiems lėktuve pasakiau, kokia yra situacija – kad mane išsodina dėl asmeninio Gedimino Žiemelio keršto. Tada mane nufilmavo lėktuve kolega Ignas Jačiauskas, ir aš išlipau iš lėktuvo.

Gerbiamas Kęstuti, ar tų situacijų, kai iš lėktuvų išlaipinami žmonės, kalbant apie jūsų darbo praktiką, teko patirti?

K. Zagrackas: Be abejo, tų situacijų atsitinka kartais. Tos situacijos yra įvairios ir kartais, kaip sakoma, specialiai nesugalvosi tokių situacijų, bet tikrai tokių yra. Ir bendrovės, aviakompanijos, turi apsirašiusios įvairiausius protokolus, kaip tai yra daroma, kas yra sprendimo priėmėjai, kas yra vykdytojai, ir kaip visos tos procedūros yra vykdomos.

REKLAMA

Tam yra legalus pagrindas – Monrealio konvencija su 1974 metų papildomais protokolais, kurie eliminavo spragas toje konvencijoje, kad būtų galima išvengti tam tikrų dalykų, bet tai daugiausiai taikoma žmonėms, kurie yra nevaldomi keleiviai.

Sakysime, kurie potencialiai galėtų kelti pavojų arba lėktuvui, arba kitiems žmonėms, kažkokius nepatogumus, kurių skrydyje tikrai reikėtų vengti, nes skrydyje yra uždara erdvė ir sunkoka suvaldyti situaciją, jeigu ji pradeda virsti kažkokiu konfliktu ar panašiai, nėra taip paprasta suvaldyti tokią situaciją.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nors ir atvirkščiai, kartais po skrydžio keleiviai yra perduodami atitinkamoms tarnyboms, nes jie sukėlė pavojingą situaciją. Ir tokie keleiviai, priklausomai nuo šalies, oro uosto, yra atiduodami, čia yra tikrai sudėtingas dalykas.

Kartais keleiviai paprasčiausiai sako: „atsiprašau, aš elgsiuosi kitaip“, tačiau 80 proc. atvejų tuo negalima tikėti. Jei keleivis pradėjo reikšti savo teises, tai rodo, kad jis jau turi tam tikrą stereotipą, ir greičiausiai toliau elgsis taip pat.

REKLAMA

Todėl geriau tokį keleivį išlaipinti. Kaip sakoma, geriausia išeitis iš sudėtingos situacijos – nepatekti į ją.

Paminėjote nevaldomus keleivius. Ar galėtumėte truputėlį sukonkretinti, kokie tie atvejai, kokios situacijos, kodėl jie tampa nevaldomi? Aišku, turbūt gali būti ir alkoholio žala, dar kažkas?

REKLAMA

K. Zagrackas: Neturiu tokios statistikos, bet pagal mano patirtį, maždaug pusei keleivių pagrindinė priežastis būna alkoholis – vienam daugiau, kitam mažiau jo užtenka. Paprasti piliečiai turbūt net neįsivaizduoja, kaip visos tos tarnybos oro uostuose dirba.

Į tokias situacijas netgi aš buvau patekęs, gana keista patirtis. Rekomenduočiau visiems potencialiems keleiviams neišsišokti oro uostuose. Netgi nieko nepadarius, kažkas gali nutikti, nes viskas yra stebima.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Viskas oro uoste yra kontroliuojama, ir jūs net nepastebėsite, kad jus kažkas seka. Žmonės kalba, geria kavą, atrodo draugiškai – kažkur neuniformuoti, galbūt ir uniformuoti oro uosto saugos tarnybos pareigūnai kalba.

Pavyzdžiui, du žmonės kalba, kiti tikrina keleivius ir panašiai, bet jie dažniausiai dirba savo darbą, atsargiai stebi iš šalies, kas kaip elgiasi. Galiu papasakoti paprastą atsitikimą, kuris iliustruotų tokias situacijas.

REKLAMA

Mes su kolega skridome iš Stambulo į Miuncheną, o paskui į Vilnių, tokį bilietą mums nupirko mūsų darbdavys. Mes atskridome į Miuncheną, kadangi bilietą nupirko paskutiniu momentu, mes jau visur bėgte registravomės internetu, dar spėjome, bet nebuvo vietų atsisėsti greta.

Vienas atsisėdo gale, kitas – priekyje. Atskridome į Miuncheną, išlipome, aš išlipau pirmas, nes sėdėjau priekyje. Išėjau į oro uosto pastatą ir prie durų laukiu, kada ateis mano kolega, jis atėjo, ir mes einame toliau.

Ir po kokių 15–20 metrų prie mūsų prisistato pora vyrukų ir sako: „O kodėl jūs skridote atskirai, o dabar einate kartu ir kalbatės?“

Visą pokalbį kviečiame pamatyti teksto pradžioje.

REKLAMA
Kaip gali ponas iš vis sėsti i lėktuva su Rusijos kvapeliu kaip jam negėda.
Lietuvoje dievais pasijautę, kitoje šalyje staiga tampa eiliniais mirtingaisiais.
bet jeigu paaiškės, kad oro uoste ar lėktuve nesvarbu kokiame kontekste pasakė žodį ''bomba'', ar nepasigailės ML grįžęs ?
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų