Rašyti komentarą...
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Riebus, šventinis maistas ir alkoholis –  mūsų organizmui lyg bomba. Gydytojai sako, kad būtent šis derinys, dar labiau skatina persivalgymą, nes stiprieji gėrimai ne tik susuka galvą, bet ir iškreipia sotumo jausmą. Tad ką daryti, kad per šventes nesukeltume šoko savo skrandžiams ir kepenims? Kiek valgyti ir kiek gerti, kad kitą dieną nereiktų vyktį į ligoninę ar vaistinę? 

Riebus, šventinis maistas ir alkoholis –  mūsų organizmui lyg bomba. Gydytojai sako, kad būtent šis derinys, dar labiau skatina persivalgymą, nes stiprieji gėrimai ne tik susuka galvą, bet ir iškreipia sotumo jausmą. Tad ką daryti, kad per šventes nesukeltume šoko savo skrandžiams ir kepenims? Kiek valgyti ir kiek gerti, kad kitą dieną nereiktų vyktį į ligoninę ar vaistinę? 

REKLAMA

Draugės Rita ir Margarita sostinėje renkasi gėrimą, kurį dės ant šventinio stalo. Ir po klajonių parduotuvėje galiausiai apsisprendžia.

„Tiktai vynas. Kaip priklauso. Čia gi Dievo kraujas, tai priklauso tik raudoną vyną gerti.“

Regis, vynas, nors ir ne vienintelis, bet bene populiariausias šventinis pasirinkimas.

„Baltas arba raudonas. Prie žuvies arba antienos. – Tai nemėgstat stipriųjų gėrimų? – Ne, alaus dar kartais.“

„Žiūriu į vyną. Raudonas vynas pasirinkimas. Dažniausiai mums užtenka vieno butelio, kadangi šeima nedidelė.“

REKLAMA

„Per Kūčias tai mes nevartojame, o Naujiems metams tai būtinai šampanas, nes čia kaip simbolis Naujųjų metų proga. – Ar būna stipresnių gėrimų? – Viskis… vyrams.“

„Aguonpienis tikriausiai toks tradicinis gėrimas, taip pat raudonas vynas ir viskas. – O stipresnių gėrimų? – Ne.“

„Dvi, trys taurelės stipresnio gėrimo per Kalėdas, tai aš nemanau, kad čia jau kažkas tokio negero.“

„Alaus tai biškį išeina daugiau, aišku, kol per visą dieną žaidiesi, o vyno – ne, neišeina daug.“ 

Visgi Kalėdos ir Naujieji metai dovanoja ne tik džiaugsmą, bet ir daugiau darbo medikams, mat praleisdami daug laiko prie vaišėmis nukrautų stalų, lietuviai dažnai pamiršta, kas yra saikas ir įsisuka į užburtą ratą: alkoholis – maistas – alkoholis.

„Sveikatai ypač nepalanku alkoholis ir riebus maistas. Alkoholis pats iš savęs jau yra kaloringas, o jeigu mes dar valgome riebų maistą, tai dažniausiai yra skatinamas persivalgymas, kuris padidina virškinamojo trakto susirgimų riziką“, – kalbėjo gydytoja dietologė Rūta Petereit.

REKLAMA
REKLAMA

Vyrams medikai rekomenduoja išgerti ne daugiau dviejų standartinių alkoholio vienetų per dieną, moterims pakanka vieno.

„1 standartinis alkoholio vienetas yra 10 gramų gryno alkoholio. Tai jeigu mes kalbame apie vieną butelį vyno, kuris dažniausiai yra 750 ml, apie 12 laipsnių, tai tokiame butelyje yra 7 standartiniai alkoholio vienetai, tai, vadinasi, jį turėtų išgerti mažiausiai 7 žmonės“, – teigė priklausomybės ligų centro atstovė Aušra Širvienskienė.

O jei ant stalo atsiranda butelis brendžio, degtinės, romo ar viskio?

„Tai yra 21 standartinis alkoholio vienetas. Tai vadinasi, turėtų tokį butelį gerti tą dieną 20 žmonių“, – paaiškino ji.

Rekomendacijos geros, tačiau su dažno lietuvio realybe, tikėtina, prasilenkia.

„Ne visi atsisakys alkoholio, tai mano rekomendacija būtų užsidėti saugos diržus, kad prieš ir po alkoholio vartojimo būtų vartojami augalinių ekstraktų deriniai“, – kalbėjo R. Petereit.

O štai vanduo, anot medikų, padeda ir nuo persigėrimo, ir nuo persivalgymo.

„Labai rekomenduoju kiekvieną alkoholio standartinį vienetą vartojant, atsigerti pakankamai skysčių, maždaug apie 200 ml vandens, kad pagerintume jo skaldymą ir bent jau kažkiek savijautą, ir tūrį praskiestume tiek, kad to alkoholio būtų suvartota mažiau“, – paaiškino gydytoja toksikologė Gabija Laubner.

REKLAMA
REKLAMA

„Jeigu jaučiamas jau toks didesnis nei įprastai persivalgymas, tai ką? Reikia tiesiog nevalgyti kelias valandas, kol pasijusime geriau, gerti vandens, daug vandens, negerti aguonų pieno ir kisieliaus. Nepadės virškinimui tie du patiekalai, tiesiog gerti daug vandens ir turi pagerėti“, – teigė gydytoja dietologė Daiva Pipiraitė–Lazarevičienė.

Kad persivalgius nereikėtų kęsti pilvo pūtimo ar ir gerokai nemalonesnių pasekmių, gydytoja dietologė rodo, kiek per vieną kartą maisto suvalgyti.

„Pusryčių, pietų ir vakarienės būtent tokia lėkštelė ir susidėti tiek maisto, kiek telpa į kiekvieno delnus. Vyrų, moterų, vaikų rankytės skiriasi.

Po šaukštą, po du kiekvieno patiekalo. Na, aišku, galbūt pavyktų tarp tų patiekalų daryti pertrauką. Kuo ilgiau valgant, kuo ilgiau kramtant ir tarp patiekalų 10–20 minučių“, – kalbėjo dietologė.

Ir dar vienas dalykas. Kad ir kaip būtų patogu, medikai prie stalo ragina neužsisėdėti. Būtina nors šiek tiek pasimankštinti – judėjimas visada padeda virškinimui.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų