Naujienų portalo tv3.lt kalbinto keliautojo Dainiaus Kinderio pirktą skrydį iš Romos į Vilnių, suplanuotą sausio 31 dieną, oro linijos atšaukė dvi savaitės iki kelionės.
Dėl nepalankios situacijos D. Kinderis sulaukė dviejų pasiūlymų: skristi diena anksčiau, nei planavo (sausio 30 d.) arba atgauti pinigus į „Wizz Air“ sąskaitą. Grąžintais pinigais jis būtų galėjęs pasinaudoti tik tuo atveju, jei pirktų kitą būtent šių oro linijų siūlomą bilietą.
„Pasiūlė man 30 dieną, kas netiko, tada permetė pinigus (24 eurus) į „Wizz Air“ sąskaitą, kas kiek nesąžininga, nes naudoti galima tik jų skrydžiams, o už 24 eurus mažai būna pasiūlymų. Reikėjo ieškotis alternatyvų grįžti, o visos jos buvo arba labai brangios, arba su dviem persėdimais ir oro uostų keitimais“, – atvirai pakomentavo pašnekovas.
Taigi grąžinti pinigai, kaip pašnekovas sakė, buvo maža paguoda, nes teko pirkti kitą, brangesnį bilietą.
Ką turi pasakyti oro linijos?
„Wizz Air“ bendrovė redakcijai patvirtino, kad dėl „Pratt & Whitney“ lėktuvų variklių patikros, „Wizz Air“ laikinai stabdo kai kurių lėktuvų skrydžius. Įgyvendinant būtinus tvarkaraščių pakeitimus, oro linijų bendrovė tvirtino, kad padarė viską, jog sumažintų kelionių nepatogumus žmonėms.
„Siūlome tris pasirinkimus: rezervuoti kitą skrydį nemokamai, atgauti 120 proc. sumokėtų pinigų už bilietą WIZZ kreditu arba 100 % grąžinimas pradine mokėjimo forma“, – tvirtino oro linijų bendrovė „Wizz Air“.
Kaip keliaujantiems išvengti nepatogumų?
„Facebook“ bendruomenės „Mokėk keliauti“ įkūrėjo ir kelionių knygų autoriaus Roberto Pogorelio teigimu, pagal Europos Sąjungos teisę skrydį atšaukusi (nesvarbu, kiek iš anksto) bendrovė privalo suteikti keleiviui pasirinkti: arba susigrąžinti už bilietą sumokėtus pinigus, arba skristi į paskirties tašką kitu lėktuvu „artimiausiu įmanomu metu panašiomis sąlygomis“ (arba vėlesnę dieną).
Kelionių ekspertas taip pat pabrėžė atvejus, kai skrydžio atšaukimas įvyksta dėl oro linijų kaltės ir apie atšaukimą keleiviui pranešama likus mažiau kaip dviem savaitėms iki skrydžio. Tokiais atvejais keliautojui turi būti išmokėta ir papildoma kompensacija.
Vengrijos skrydžių bendrovės atšaukiami skrydžiai, pasak R. Pogorelio, skrendantiems iš Vilniaus yra didelė problema. Jo teigimu, dažnai už tokius atšaukimus pinigai keliautojams net nebūna grąžinami.
Taip pat paminėjo, kad ir „Wizz Air“ skrydžių bendrovė reikalavimo grąžinti pinigus arba pasiūlyti kitą skrydžio variantą dėl skrydžių atšaukimo dažnai „piktybiškai nesilaiko“. Dėl to bendrovės reputacija šiuo klausimu yra „itin prasta“.
„Nutraukusi reisą ji nesuteikia galimybės keleiviams pasiekti paskirties miesto kitu lėktuvu. Tai rimtas įstatymo pažeidimas. Patarčiau keleiviams būti atkakliems ir kovoti už savo teises iki galo“, – patarė kelionių knygų autorius.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!