ES sanckijos neveikia? Trąšų importo iš Baltarusijos apimtys auga

Birželį Europos Komisija paskelbė ir įvedė ekonomines sankcijas Baltarusijai, kurios apėmė ir baltarusiškų trąšų segmentą. Sankcijų dokumente buvo parašyta, kad ribojimai bus taikomi sutartims, kurios bus pasirašytos po birželio 25 d. Šiame kontekste labai įdomu panagrinėti Lietuvos trąšų importo iš Baltarusijos statistiką už 2021 m. liepos mėnesį. 

Šiandien Lietuvos statistikos departamentas paskelbė 2021 m. liepos užsienio prekybos duomenis, tad jau galima konkrečiai pasakyti, kokios buvo trąšų iš Baltarusijos importo apimtys šių metų liepos mėnesį – ir ar Europos Komisijos sankcijos turėjo poveikį. 

Lietuvos statistikos departamento duomenys rodo, kad 2021 m. liepos mėnesį Lietuva iš Baltarusijos importavo trąšų už 13,7 mln. EUR. Lietuvos užsienio prekybos statistiką pagal prekių kategorijas ir valstybes gali atsekti nuo 2004 m. Pasirinkus 2004-2021 m. liepos mėnesius, galima pastebėti, kad 2021 m. liepą baltarusiškų trąšų importo apimtys ne tik nesumažėjo, bet buvo rekordiškai didelės. Vėlgi – nagrinėjami tik 2004-2021 m. liepos mėnesiai tam, kad būtų galima pažiūrėti metinį importo pokytį. 

Negana to, liepą baltarusiškų trąšų importo apimtys buvo didžiausios nuo pat 2021 m. pradžios. 

Šie duomenys rodo, kad Europos Komisijos sankcijos Baltarusijai buvo labiau teorinės nei praktinės. Sankcijos palietė ne visus baltarusiškų trąšų segmentus, todėl ir Lietuvos trąšų importo iš Baltarusijos statistika liepos mėnesį nepablogėjo. Šie skaičiai taip pat rodo, kad įvedusi ekonomines sankcijas Baltarusijai, Europos Komisija sau paliko vietos sugriežtinti ekonomines sankcijas ateityje, jeigu politiniai santykiai su Baltarusija toliau blogės. 

Vertinant šiuos duomenis, galima atsargiai prognozuoti, kad iki gruodžio mėnesio Lietuvos trąšų importo iš Baltarusijos skaičiai liks aukštame lygyje, tačiau situacija pasikeis gruodį dėl JAV ekonominių sankcijų prieš Baltarusiją. Nuo gruodžio mėnesio baltarusiškų trąšų importo apimtys pradės smarkiai mažėti, ir būtent tada ekonominį poveikį pajus Klaipėdos uostai, geležinkelių bendrovės ir krovos įmonės.

Komentaro autorius – Aleksandras Izgorodinas, „Brandnomika“ ekonomistas.


Rašyti komentarą...
SKAITYTI KOMENTARUS (0)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų