• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Mažiau nei po dviejų mėnesių Lietuvoje įsigalios nauja tvarka, dėl kurios jau dabar kai kuriems specialistams kyla nemažai klausimų. Saugiam eismui gerinti sumanyta naujovė gali greitai subliūkšti, nors jai įsigaliojus greičiausiai išloš specializuoti automobilių servisai, krizės laikotarpiu kovojantys dėl kiekvieno kliento.

REKLAMA
REKLAMA

Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis pasirašė įsakymą, kuriuo remiantis bus draudžiama važinėti transporto priemonėmis, jei šios po eismo įvykio negalės judėti sava eiga ir jeigu joms bus deformuotas statramstis, lonžeronas ar rėmas. Kitaip sakant, jei automobilis

REKLAMA

paklius į avariją ir bus pažeistos minėtos kėbulo dalys, savininkas negalės jo eksploatuoti tol, kol jis nebus suremontuotas ir atlikta techninė ekspertizė.

Policininkai taps ekspertais.

Teisę uždrausti vairuoti tokią transporto priemonę ir anuliuoti techninės apžiūros galiojimą turės policininkai - eismo priežiūrą vykdantys specializuotų policijos padalinių ir įgalioti policijos pareigūnai. Kai automobilis bus suremontuotas, savininkui reikės jį pristatyti privalomosios neilinės techninės apžiūros specialistams ir kartu pateikti pažymą iš įmonės, atlikusios mašinos remontą. Toje pažymoje turės būti patvirtinta, kad kėbulo ir važiuoklės konstrukcijos bei jų stiprumas visiškai atkurti, įrengta gamintojo saugos įranga. Jei automobilio savininkas negalės pateikti tokio dokumento, techninės apžiūros centruose bus atliekama neeilinė transporto priemonės techninė ekspertizė.

REKLAMA
REKLAMA

Nėra galimybės patikrinti

LŽ pavyko išsiaiškinti, kad Lietuvoje nėra techninės apžiūros centro, kuriame būtų atliekama automobilio kėbulo geometrijos, statramsčių atitikimo gamintojo reikalavimams, pasyvių saugos priemonių, oro pagalvių būklės patikra. Todėl techninės apžiūros centruose neeilinė privalomoji transporto priemonės ekspertizė negalės būti daroma, nes tokie centrai neturi reikiamos įrangos. Vadinasi, jei norės gauti atitinkamą pažymą, sugadinto automobilio savininkas bus priverstas jį remontuoti išskirtinai specializuotame servise. Be to, neaišku, kiek specializuotuose servisuose kainuos tokios neeilinės ekspertizės paslauga.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Iš neoficialių eismo saugumo specialistų pokalbių galima susidaryti nuomonę, kad ministro patvirtinta nauja tvarka neturi nieko bendra su eismo saugumo gerinimu ir yra naudinga tik specializuotiems servisams. Mat įsigaliojus naujovei jie nuolat turės darbo ir garantuotų pajamų.

REKLAMA

Prasilenkia su logika

Lietuvos automobilininkų sąjungos (LAS) viceprezidentas Artūras Gailius LŽ užsiminė, kad naujoji tvarka būtų gera, jeigu būtų tinkamai parengta. Anot pašnekovo, dabar žvelgiant į šį saugaus eismo projektą kyla nemažai abejonių dėl jo veiksmingumo. "Man asmeniškai užkliuvo tas faktas, kad nutikus eismo įvykiui teisę uždrausti transporto priemonei dalyvauti viešajame eisme ir anuliuoti techninės apžiūros galiojimą turės policijos pareigūnai. Ar policijos patrulis plika akimi gali įvertinti sudaužyto automobilio techninę būklę ir nuspręsti, kad jis tinkamas eksploatuoti? Manau, tikrai ne policijos kompetencija spręsti, kokia yra automobilio techninė būklė", - LŽ sakė A.Gailius.

REKLAMA

LAS viceprezidentui pritarė ir draudimo bendrovės "PZU Lietuva" Žalų departamento direktorius Ričardas Morkvėnas. Jis teigė, jog pasirinktas naujovės įgyvendinimas yra neracionalus. "Policijos pareigūnas - ne technikos inžinierius ir specialistas, todėl jam ganėtinai sunku spręsti, ar stipriai sugadinti automobilio standumo elementai. Rėmo deformacijai nustatyti paprastai reikia tikslių matavimų, o atlikti jų eismo įvykio vietoje nebus jokių galimybių", - įsitikinęs R.Morkvėnas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Draudimo bendrovės atstovui keista atrodo ir tai, kad rengiant naują tvarką nebuvo pasinaudota Europos Sąjungos narių ar kitų šalių patirtimi - perduoti šio sprendimo teisę žalos atlyginimo institucijoms. Jos vertintų ne standumo elemento deformaciją, o vadinamąją automobilio technologinę žūtį. "Atlikus tokį įvertinimą galima pakeisti transporto priemonės registravimo dokumentą į liekanų sertifikatą (angl. salvage certificate), o duomenis apie tokį veiksmą įtraukti į registrų ir techninių apžiūrų centrų sistemas", - LŽ dėstė R.Morkvėnas.

REKLAMA

Apeliuoja į eismo saugumą

Susisiekimo ministerijos Kelių ir kelių transporto departamento direktoriaus pavaduotojas Aleksandras Romanavičius tvirtino, kad pagrindinė priežastis, kodėl bus įvesta nauja tvarka, - eismo saugumas. "Šios tvarkos esmė tokia - didesnę avariją patyręs automobilis privalo būti techniškai sutvarkytas ir saugus eksploatuoti. Kad transporto priemonė vėl atitinka keliamus reikalavimus, turės būti parašyta jos remontą atlikusios įmonės pažymoje", - LŽ aiškino A.Romanavičius.

REKLAMA

Kelių ir kelių transporto departamento direktoriaus pavaduotojo teigimu, sudaužytą automobilį savininkas galės remontuoti savo nuožiūra bet kurioje mašinų remonto dirbtuvėje. Tačiau pašnekovas pridūrė, kad atitinkamas pažymas išduos tik autorizuoti servisai. Paprastuose garažuose dirbantys meistrai, anot A.Romanavičiaus, vargu ar galės ją surašyti. Vadinasi, jei po kapitalinio automobilio remonto jo savininkas neturės specialios pažymos, neeilinę privalomąją techninę apžiūrą teks atlikti specialios įrangos neturintiems techninės apžiūros centro specialistams.

Paulius Ugianskis

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų