DIENOS PJŪVIS. Automobilių taršos mokestis: ar tai dar vienas valdžios noras susirinkti daugiau pinigų?

Jau netrukus Seimui bus pateikti svarstyti įstatymų pakeitimai, kuriais greta dabartinio transporto priemonių registracijos mokesčio atsiras ir mokestis jų naudotojams.

Priklausomai nuo turimo automobilio taršos, už jį gali tekti pakloti ir kelis šimtus ar per tūkstantį eurų. Kodėl ruošiamas papildomas mokestis ir kam jis naudingas, laidoje „Dienos pjūvis“ diskutuoja automobilių rinkos ekspertas Vitoldas Milius ir ekonomistas Žygimantas Mauricas.

Kaip bus skaičiuojamas naujas mokestis

Planuojama, kad dabar taikomą transporto priemonių registracijos mokestį, mokamą kaskart pasikeičiant savininkui, reikės mokėti tik vieną kartą – į Lietuvą įvežant automobilį iš užsienio, aiškino aplinkos viceministrė Gintarė Krušnienė.

Anot jos, greta automobilių įvežimo mokestis bus įvestas ir jo naudojimo mokestis, kurį reikės mokėti kiekvienais metais.

Pagal pristatytą ministerijos pasiūlymą, tiek registracijos, tiek taršos apmokestinimas bus apskaičiuojamas pagal tą pačią formulę.

Ji komponuojama pagal 2  automobilių techninius parametrus – kuro naudojimo efektyvumą (kiek gramų anglies dioksido emisijų tenka vienam kilometrui) ir oro taršos koeficientą, tai yra EURO standarto kriterijų.

Vienas dėmuo – tai EURO standartas ir kuro rūšis, nuo kurių priklauso aplinkos kokybė miestuose. Antras dėmuo – kuro vartojimo neefektyvumas, tai yra anglies dioksido išmetamas kiekis vienam nuvažiuotam kilometrui. Šiuo atveju taršos riba lieka tokia pati kaip iki šiol – tai yra 130 g CO2/km, o tarifo augimas prasideda nuo statistinio vidurkio – 160 g CO2/km ribos.

Paprastai kalbant, apskaičiuojant naują mokestį, automobilio išmetamas CO2 kiekis bus dauginamas iš įstatyme būsiančių numatytų koeficientų (Eur/g).

Mokestis bus taikomas lengviesiems M1 ir N1 klasės automobiliams, jį Valstybinei mokesčių inspekcijai turės mokėti tiek gyventojai, tiek juridiniai asmenys.

Mažiausias mokestis bus 0 eurų, o toliau prasidės nuo 15 eurų. Maksimalios mokesčio ribos (tiek už automobilio registravimą, tiek už naudojimą) nėra numatyta.

Kam kiek reikės mokėti

Buvo pateikti kelis pavyzdžiai, kaip bus apmokestinami konkretūs automobilių modeliai.

Pavyzdžiui, už VW Golf (2007 m., dyzelinas, 1.9l variklis 77 kW CO2: 140 g/km) registracijos mokestis bus 354 eurai, o naudojimo mokestis 89 eurai.

Už BMW 3 (2006 m., dyzelinas, variklis 2.0l 120 kW CO2 153 g/km) registracijos mokestis bus 387 eurai, naudojimo mokestis 97 eurai.

BMW 5 (2013 m, varomas dyzeliu su 2.0 l 135 kW varikliu ir CO2 134 g/km emisija) registracijos mokestis bus 295 eurai, o naudojimo mokestis: 74 eurai.

Dar senesniems ir taršesniems automobiliams registravimo ir naudojimosi mokesčių suma galės viršyti ir 1 tūkst. eurų.


Rašyti komentarą...
A
Afonia
2021-07-26 14:13:24
Pranešti apie netinkamą komentarą
Absurdas,vot ir valdzia issirinkote,valioo,kaifuokit dabar
Atsakyti
-3

L
Laima
2021-07-26 14:32:37
Pranešti apie netinkamą komentarą
Kada jie pasprings tais pinigais
Atsakyti
-4

B
BIS
2021-07-26 14:14:20
Pranešti apie netinkamą komentarą
NA KIEK JIE GALI MUS REKETUOT EINA JIE DIRBT GTVIU VALYT
Atsakyti
-3

SKAITYTI KOMENTARUS (28)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų