Sparčiai didėjanti infliacija skatina didmiesčių gyventojus rinktis pigesnius produktus.
Savaitraščio „Veidas“ užsakymu atliktos apklausos duomenimis, 37,8 proc. apklaustų didžiųjų miestų gyventojų pradėjo pirkti pigesnius maisto produktus, o penktadalis kuriam laikui atsisakė didesnių pirkinių.
7,1 proc. respondentų teigė, kad tapo sunku mokėti paskolas. 19,4 proc. teigė, kad didėjančios infliacijos nejaučiantys ir išleidžiantys tiek pat, kiek ir anksčiau.
Į klausimą, kaip infliacija paveikė jų atostogų planus, 35,7 proc. miestiečių dėl pajamų stygiaus šiemet nesirengia atostogauti. 29,4 proc. teigė, kad infliacija neturės įtakos atostogoms, 24,9 proc. ketina atostogoms skirti mažiau lėšų, 8,1 proc. apklaustųjų žada atsisakyti atostogų užsienyje.
27 proc. respondentų teigė visada dalį savo pajamų atidedantys juodai dienai, 30,2 proc. tai daro kartais, 36,2 proc. tvirtino netaupantys, nes tam neužtenka pinigų.
Balandį metinė infliacija Lietuvoje buvo 11,9 proc
Gegužės 13-15 dienomis skambučių centras „Apklausos LT“ apklausė 500 didžiųjų Lietuvos miestų gyventojų.