Gidė pasakoja, kad naujai įvestas mokestis yra eksperimentinis, siekiantis bent šiek tiek suvaldyti turistų srautus viename iš populiariausių Italijos miestų. O jį turi susimokėti visi be nakvynės į Veneciją atvykstantys turistai. Tiesa, šiuo metu, mokestis nėra didelis – jis kainuoja 5 eurus.
Yra taikomos ir mokesčio išimtys. Nuo vienadienio bilieto įsigijimo yra atleisti Venecijos savivaldybės ir Veneto regiono gyventojai, taip pat asmenys, kurie į Veneciją atvyksta dirbti ar aplankyti gimines. Susimokėti nereikia ir turistams, kurie tik nakvynei apsistoja, bet be dienos lankytinų objektų Venecijoje arba jos savivaldybėje bei vaikams iki 14 metų.
Todėl K. Janušaitė-Valleri nemano, kad turistų srautai stipriai pasikeis, o ir patys turistai teigia, kad naujas mokestis jų kelionių planų labai nekeičia. Visgi, realų įvertinimą bus galima padaryti po vasaros sezono pabaigos.
„Tiek užsienio, tiek lietuvių turistai, kurie apsistoja pačioje Venecijoje [tik nakvynei] arba jos savivaldybėje yra atleisti nuo šio mokesčio ir jų atsiliepimai yra gana neutralūs. Tie, kurie atvyksta vienai dienai mano, kad, jei jau atvykai tokį kelią, tie 5 eurai tikrai nesudaro sunkumų aplankyti miestą.
Ir gal labiausiai nepatenkinti yra patys italai, kurie negyvena Venecijoje, bet čia atvyksta darbo reikalais, aplankyti giminių ar kitais tikslais. Tai jie labiausiai išreiškia nepasitenkinimą“, – pasakoja K. Janušaitė-Valleri.
Keblumų sukelia dėl mokesčio taikymo sukurta registracijos sistema savivaldybės portale, kadangi visi asmenys, kurie yra atleisti nuo mokesčio, turi užsiregistruoti savivaldybės internetiniame puslapyje bei nurodyti datas, kuriomis apsistos Venecijoje.
„Visi šie asmenys turi užsiregistruoti tam skirtoje platformoje, nurodant apsilankymo Venecijoje datas ir išsiimti QR kodą, kurį turės parodyt kontrolės metu. Registruotis neturi tik tie, kurie gyvena Venecijos savivaldybėje“, – dalinasi K. Janušaitė-Valleri.
Ji priduria, kad vienadienio bilieto kontrolė vykdoma prie pagrindinių patekimo į Veneciją taškų, pavyzdžiui, geležinkelio stoties, kur kontrolieriams reikės parodyti įsigytą bilietą. Jei asmuo yra sugautas be bilieto – gresia bauda nuo 50 iki 300 eurų.
Reikia atkreipti dėmesį ir į tai, kad mokestis nėra taikomas visomis dienomis ir šiais metais apmokestintos bus tik 29 dienos – visi gegužės savaitgaliai ir kai kurios dienos vasaros sezono metu, kuomet pagausėja turistų srautai.
Be to, mokestis taip pat taikomas ne visomis valandomis, o tik nuo 8:30 iki 16 valandos. Gidės teigimu, jis netaikomas ir plaukiant į Murano ir Burano salas.
Visgi, gidė prognozuoja, kad po šio sezono, vienadienio bilieto mokestis Venecijoje turėtų likti.
„Manau, kad tas mokestis liks. Tiesiog pasibaigus sezonui, vertins, kaip pavyko jį taikyti, ar pavyko kiek nors suvaldyti turistų srautus ir manau, kad gali netgi pakelti mokestį“, – komentuoja K. Janušaitė-Valleri.
Venecija yra viena populiariausių turistų lankomų vietų pasaulyje. 2022 metais istoriniame centre, turinčiame vos 50 tūkst. gyventojų, naktį praleido 3,2 mln. lankytojų.
Dar dešimtys tūkstančių žmonių, dažnu atveju atvykusių iš kruizinių laivų, į siauras miesto gatveles apžiūrėti lankytinų vietų, įskaitant Šventojo Morkaus aikštę ir Rialto tiltą, plūsta dienos metu, be nakvynės.
Venecijos meras Luigi Brugnaro naująją miesto schemą apibūdino kaip eksperimentą, kuris pasaulyje atliekamas pirmą kartą. „Mūsų tikslas yra padaryti Veneciją tinkamesnę gyventi“, – sakė jis žurnalistams anksčiau šį mėnesį.
UNESCO perspėjimas
Venecija, išsidėsčiusi daugiau nei 100 mažų salų ir salelių Italijos šiaurės rytuose, laikoma vienu gražiausių pasaulio miestų.
1987 metais Jungtinių Tautų kultūros organizacija UNESCO įtraukė miestą ir jo lagūną į pasaulio paveldo sąrašą, nurodydama, kad tai nepaprastas architektūrinis šedevras.
Tačiau praėjusiais metais UNESCO pagrasino įtraukti Veneciją į paveldo, kuriam gresia pavojus, sąrašą, motyvuodama masiniu turizmu ir dėl klimato kaitos kylančiu vandens lygiu.
Venecija tokio likimo išvengė tik po to, kai vietos valdžia pritarė naujai bilietų pardavimo sistemai.
Ši idėja jau seniai buvo svarstoma, bet ne kartą atidėta dėl nuogąstavimų, kad tai smarkiai sumažintų pajamas iš turizmo ir pakenktų judėjimo laisvei.
Praėjusį rugsėjį vykusiuose debatuose dėl bilietų plano opozicijos tarybos nariai šią priemonę pavadino skubotai parengta nuolaidžiavimo UNESCO išraiška, neturėsiančia jokio poveikio.
„Penkiasdešimt eurų galėjo ką nors pakeisti“, – sakė vienas iš jų, Gianfranco Bettinas (Džanfrankas Betinas).
2021 metais Venecija uždraudė didžiulių kruizinių laivų, iš kurių kasdien pasipila tūkstančiai vienadienių turistų, atvykimą, ir nukreipė juos į tolimesnį pramoninį uostą.
Miestas taip pat įvedė mokestį su nakvyne atvykstantiems lankytojams.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!