• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šiuo metu Klaipėdos uoste stovi 4 probleminiai laivai - pamesti, areštuoti ar užstatyti bankui. Ar viename iš jų - be įgulos paliktame "Mares" - iš tikrųjų tiksi ekologinė bomba, uosto pareigūnai negali atsakyti, nes neturi teisės įsilaužti į laivą.

REKLAMA
REKLAMA

Problemos dažniausiai prasideda atšilus orams - gali trūkti laivo vamzdynas ir laivas ims skęsti. Reikia, kad jame kas nors budėtų ir stebėtų, ar mašinų skyriuose bei triumuose nesikaupia vanduo. Tad Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos inspektoriai deda daug pastangų ieškodami laivų šeimininkų.

REKLAMA

Kol kas direkcijos darbuotojai pasižymėjo, kiek yra nugrimzdę į vandenį apleisti laivai, ir bent pagal grimzlę stebės, ar vanduo nepatenka į jų į vidų. Uosto priežiūros ir gelbėjimo tarnybos Uosto priežiūros skyriaus viršininkas Juozas Saudargas vakar patikino, kad kol kas nėra jokių skendimo požymių.

REKLAMA
REKLAMA

Direkcijos rūpestis

Už laivų saugumą atsako ir tos bendrovės, kurių teritorijoje jie stovi, tačiau jeigu laivas skęstų, būtų užteršta akvatorija, skenduolis trukdytų laivybos saugumui, o jei yra prišvartuotas antru korpusu, patrauktų paskui save ir kitą laivą. Tad problemų kiltų visiems. Be to, nuskendusįjį iškelti tektų Uosto direkcijai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Beje, didžiausia bauda už neprižiūrimą laivą - tik 500 litų. Be to, Uosto direkcijai per teismus dar reikia išsikovoti, kad būtų sumokėta už laivo stovėjimą prie krantinės.

Užsienio laivais paprastai rūpinasi jų agentai, jie sumoka už laivą, o paskui patys kariauja su jų savininkais.

REKLAMA

J. Saudargas sako, jog šiemet probleminių laivų jau kur kas mažiau nei ankstesniais metais. Pavyzdžiui, 2001-2002 m. buvo net 19 probleminių laivų ir 9 bešeimininkiai.

Paskutinis paliko kapitonas

Laivas "Guta" stovi AB "Klaipėdos laivų remontas" teritorijoje. Į Klaipėdą jis atplaukė 2003 m. birželį, kai dar vadinosi "Raseiniai" ir plaukiojo su Lietuvos vėliava. Laivą nusipirko rusai. Dabar jis pavadintas "Guta" ir priklauso ribotos atsakomybės bendrovei "Sharon", įregistruotai Kaliningrade. Šiuo metu laive nėra įgulos ir jokio budinčio žmogaus, jis yra neprižiūrimas, be to, areštuotas.

REKLAMA

Laivas "Mount Kent", plaukiojantis su Rusijos vėliava, stovi prie krantinės Vakarų laivų gamykloje. Pasak laikinai uosto kapitono pareigas einančio Adomo Aleknos, "Mount Kent" savininkas žada atsiųsti įgulą, kuri prižiūrėtų laivą, tačiau pažado netesi.

Į Klaipėdos uostą šis laivas atplaukė su žuvies produkcija, kurią iškrovęs turėjo būti remontuojamas. Jis priklauso dviems savininkams iš Archangelsko. Laivas Klaipėdos uoste stovi nuo 2008 m. birželio. Pernai gruodį paskutinis laivą paliko jo kapitonas, nes baigėsi jo vizos galiojimo laikas ir jis buvo priverstas išvykti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Yra amoniako?


Mažas transportinis refrižeratorius "Mares", plaukiojantis su Lietuvos vėliava, stovi UAB "Memelio miestas" teritorijoje. Jo būklė gera. Jeigu jame iš tikrųjų yra ekologinė bomba - amoniakas, tai ji yra miesto centre.

Redakcija yra gavusi skundą iš šiame laive dirbusių žmonių, kad su jais neatsiskaitoma už darbą, kad jie kreipėsi į prokuratūrą. Jie užsiminė ir apie amoniaką.

REKLAMA

Pasak J. Saudargo, jeigu ko nors yra ant denio, tuo turėtų susirūpinti aplinkosaugininkai, o jeigu viduje - į laivą nepakliūtų ir jie.

Anksčiau šis nuo 2005 m. Klaipėdoje stovintis laivas priklausė UAB "Baltlanta", tačiau ji "Mares" pardavė. Uosto direkcija dabartiniam laivo "Mares" savininkui - UAB "Magnetikas" - nusiuntė įspėjamąjį raštą, kad pasirūpintų laivo priežiūra, tačiau jokio atsakymo iki šiol negavo. Inspektoriai negali patekti į laivą, kuriame nėra nė vieno žmogaus. Direkcijos žiniomis, šis laivas yra užstatytas bankui.

REKLAMA

UAB "Memelio miestas" vadovo Dariaus Anužio teigimu, minėtame laive amoniako yra tiek pat, kaip ir bet kuriame kitame tokio tipo laive. Jis informavo, kad "Mares" yra prižiūrimas, jam tiekiama elektra. Tai savo iniciatyva daro laivų remonto bendrovė UAB "Laivų technika", tačiau jai, žinoma, nusibodo rūpintis svetimu laivu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

"Mares" yra areštuotas SEB banko iniciatyva dėl laivo savininkui iškilusių finansinių problemų. "Laivų technikos" atstovai ketina kitą antradienį susitikti su banko atstovais ir spręsti klausimą, ką reikia daryti su šiuo laivu", - sakė D. Anužis.

Kartą jau skendo

Žvejų uostelyje net nuo 1997 m. stovi probleminis laivas "Ieva", priklausąs UAB "Baltijos žuvys". Bendrovės direktorius Arvydas Žiogas gyvena Kaune, tačiau Uosto direkcijos inspektoriams nepavyksta pagauti ir bendrovės direktoriaus pavaduotojo klaipėdiečio Roberto Varno. Šio laivo švartavimo lynai jau visai sutrūniję.

REKLAMA

2008-aisiais "Ieva" skendo, vargais negalais buvo iškelta. Buvo ir protokolas surašytas A. Žiogui už uosto kapitono įsakymo nevykdymą, ir bylinėtasi su juo. R. Varnui už laivo nepriežiūrą buvo skirta 500 litų bauda, tačiau jis apskundė tokį sprendimą, tad su juo irgi buvo bylinėjamasi daugiau nei metus.

REKLAMA

"Baltijos žuvys" nemoka Uosto direkcijai, kuri yra žvejų uostelio operatorė, ir už laivo stovėjimą prie krantinės, tad vyksta teisminiai procesai ir dėl šios problemos.

"Bomžų" laivas - į metalo laužą

Žvejų uostelyje stovintis laivas "Birveta" irgi kėlė daug rūpesčių. Jis buvo vadinamas "bomžų" laivu, jame žmonės badėsi peiliais, girtaudavo, į jį ne kartą buvo kviečiami policijos pareigūnai. Šeimininką šis laivas turi, bet UAB "Rikvaldas" laivo priežiūrai neskiria reikiamo dėmesio.

REKLAMA
REKLAMA

"Birvetą" nusipirkęs laivo savininkas tikėjosi gauti žvejybos kvotą ir dirbti, tačiau šiemet kvotos jau buvo paskirstytos, tad apsisprendė atiduoti laivą į metalo laužą.

Šis laivas bus pjaustomas čia pat žvejų uostelyje, ant slipo. Tačiau kol dar neatsiskaityta už jo stovėjimą prie krantinės, leidimo pjaustyti neduodama.

Dalia BIKAUSKAITĖ

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų