Seimas iš naujo svarstys prezidentės Dalios Grybauskaitės vetuotą ir grąžintą tobulinti įstatymą dėl metro statybos.

Metro (Pexels.com nuotr.)

Metro (Pexels.com nuotr.)

Už tai antradienį balsavo 83 Seimo nariai, 42 balsavo už tai, kad įstatymas būtų laikomas nepriimtu. Toliau įstatymą Seimas svarstys ketvirtadienį.

Prezidentės patarėjas Arūnas Molis pabrėžė, kad ir be specialaus įstatymo bet kuri savivaldybė galėtų inicijuoti metro statybas, jeigu manytų, kad jo reikia.

„Seimas iš tikrųjų išreiškė savo politinę valią, todėl mes sakome, kad įstatymas bent jau turėtų būti teisiškai tvarkingas. (...) Metropolitenas greičiausiai yra ne vienintelis būdas spręsti viešojo keleivių transporto problemas“, – teigė jis.

REKLAMA

Prezidentės patarėjas pabrėžė, kad šalies vadovė nekvestionuoja kiekvienos savivaldybės teisės spręsti pačiai turėti jai metropoliteną ar neturėti.

„Valstietis“ Tomas Tomilinas siūlė labiau rūpintis gerai išplėtotu sostinės viešuoju transportu, tuomet kamščių problemos nereikės spręsti metro statyba.

„Nedideli Europos miestai eina visai kitais keliais – eina viešosios erdvės plėtros keliu, pėsčiųjų erdvių plėtros keliu, A juostų, tai yra tų juostų, kurias mes galime labai nesunkiai ir nebrangiai atkovoti iš automobilių ir suteikti viešajam transportui. Turime puikų viešą transportą, kuriuo tiesiog nesirūpiname, o nesirūpinimo rezultate mes turime tai, kad žmonės juo nesinaudoja, nes tikrai yra nepatogu važiuoti 30 metų senumo transporto priemone, nes ten ir kvapai, nėra vėdinimo“, – kalbėjo jis.

Seimo Ekonomikos komiteto narys Andrius Kupčinskas abejoja, kad kita šalies savivaldybė, išskyrus Vilniaus, būtų pajėgi pasistatyti metro.

„Vilniaus stadioną statom jau 30 metų, o metro kainuos šimtą kartų daugiau“, – kalbėjo liberalas Kęstutis Glaveckas.

Metropoliteno įgyvendinimo įstatymą vetavusi prezidentė teigia, kad jis turi atitikti Europos Sąjungos (ES) ir Lietuvos teisę, neturėti interpretavimo galimybių. Anot D. Grybauskaitės, įstatyme metro priskiriamas geležinkelio transporto rūšiai, o tai prieštarauja ES reguliavimui.

Pasak šalies vadovės, įstatyme nėra aišku, kam – valstybei ar savivaldybei – tenka atsakomybė dėl galimų metro statybos nuostolių, todėl turi būti įvardyta konkrečiai, kad nuostolius dengtų savivaldybė. Šalies vadovė siūlo aiškiai apibrėžti savivaldybės atsakomybę dėl finansinių įsipareigojimų, kad ateityje būtų išvengta rizikos viešiesiems finansams.

REKLAMA

Seimas spalio pradžioje priėmė Metropoliteno įgyvendinimo įstatymą, kuriuo sudarė sąlygas privatiems investuotojams imtis metro statybų. Jame numatyta, kad savivaldybės pačios organizuos visus metro įrengti reikalingus teritorijų planavimo, sprendinių parengimo ir jų priėmimo darbus.

Metro projektus įgyvendintų savivaldybės, jos galėtų siekti, kad metro būtų pripažįstamas ypatingos valstybinės svarbos arba valstybei svarbiu ekonominiu projektu. Savivaldybės galėtų įsigyti iki 50 proc. metro bendrovės akcijų, o bendros investicijos į metro būtų vykdomos valstybės ir privataus kapitalo partnerystės arba koncesijos pagrindu.

Metro statybos rėmėjai sako, kad Vilniuje nusprendus tiesti metro, būtų atvertas kelias šimtų milijonų eurų vertės užsienio investicijoms. Seimas metro statybos idėją svarsto beveik dešimtmetį.

 

Info
2018-11-06 19:16:46
ar žinote, kad metro tunelis Vilniuje jau yra ? Pirmasis įėjimas - Barbakane.Antrasis - Kudirkos aikštėje
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Info 2018-11-06 19:16:46
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
ar žinote, kad metro tunelis Vilniuje jau yra ? Pirmasis įėjimas - Barbakane.Antrasis - Kudirkos aikštėje   ATSAKYTI
BybiuLietuva 2018-11-06 14:16:40
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
As maciau , kad Saudo Arabijoje jau isrado skraidancius taksi, ar nenoretumete kokia pora diesietku nupirkti, skaityk ir kasti nieko nebereiketu   ATSAKYTI
BybiuLietuva 2018-11-06 14:10:04
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Siulau metro zieda padaryti tiesiai po gedimino kalnu, tai butu labai sakraliska ir didinga. Stotele galetu vadinti Valdovu Rumu Ziedas, gaunasi beveik kaip Ziedu Valdovas    ATSAKYTI

Top Video

Tarasovai atvirai prabilo apie skyrybas: negailėjo kritikos strėlių
DABAR RODOMA
Tarasovai atvirai prabilo apie skyrybas: negailėjo kritikos strėlių
DABAR RODOMA
Neįtikėtina Algimantės kova: dvidešimtmetė net du kartus įveikė vėžį
DABAR RODOMA
Klientas nustėro: kartu su maistu – šokiruojantis radinys lėkštėje
DABAR RODOMA
„Tesla“ automobiliu į garažą važiavusi moteris nustėro: nuostoliai nejuokingi
DABAR RODOMA
Žvėriškas Sabonio pasirodymas prieš „Timberwolves“
DABAR RODOMA
Rusijos cirko pasirodymas virto tragedija: vaikai stebėjo paklaikę
DABAR RODOMA
Praeiviai nesuprato, kas vyksta automobilyje: pamatę iš arčiau – vos patikėjo
DABAR RODOMA
Moteris nežinojo, ko imtis: jos automobilyje – nemalonus radinys
DABAR RODOMA
Žiauriai nužudytos 17-metės sesuo prabilo apie lemtingus įvykius: atskleidė neviešintų detalių
DABAR RODOMA
Kamera užfiksavo mistinį vyro dingimą: spėlioja, kas ten galėjo būti
REKLAMA
Padavėja (nuotr. 123rf.com)
Kada lietuviai gyvens taip oriai kaip Vakarų Europos šalių gyventojai? Lietuvos banko duomenimis, mūsų šalis pavyzdingai stiebiasi link Europos Sąjungos vidurkio, tačiau ...
Gimdymas namuose (nuotr. stop kadras)
Jau beveik metai, kai gimdymas namuose Lietuvoje laikomas legaliu. Tačiau tokio – legalaus gimdymo namuose – per metus šalyje nebuvo nė vieno, mat gimdyme dalyvauti ...
(nuotr. Fotodiena/Justino Auškelio)
Socialiniame tinkle plintantis įrašas apie netikėtai planuoto donoro nesulaukusią moterį išjudino diskusiją – ko verta donoro kortelė, jei artimųjų valia yra viršesnė? Laukusi ...
Vaikus užauginę panevėžiečiai išsiruošė į kelionę aplink pasaulį (nuotr. stop kadras)
Parduoti namus, mesti darbą, ilgam palikti artimuosius ir išsiruošti į kelionę ilgiems metams aplink pasaulį ryžtis galėtų ne kiekvienas. Bet panevėžiečiai sutuoktiniai Sutkai, ...
Darbas (nuotr. stop kadras)
Lietuvių kompanija dirbanti ne penkias kaip visi, o keturias dienas per savaitę negali atsidžiaugti rezultatais. Pelnas stabiliai auga, idėjų sugeneruojama daugiau nei ...
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų