„Renkuosi mokyti!“ dalyviai – dvidešimt du iš geriausių aukštųjų mokyklų absolventų – rugsėjo pirmąją papildys mokytojų gretas 14-je šalies mokyklų.
Tris savaites specialioje vasaros mokykloje jie intensyviai ruošėsi atsakingam mokytojo darbui ir mokėsi visų reikalingų įgūdžių bei žinių. Mokymo programą dalyviams parengė Vytauto Didžiojo universitetas ir Mokyklų tobulinimo centro specialistai.
Gegužės mėnesį į programą iš 300 kandidatų atrinkti 22 būsimieji mokytojai – įvairių Lietuvos aukštųjų mokyklų absolventai, taip pat 14 juos priimsiančių mokyklų – šiais metais Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir Šiauliuose.
Pasak „Mokyklų tobulinimo centro“ direktorė Eglės Pranckūnienės, nors būsimieji mokytojai yra protingi, gabūs, kūrybingi ir kupini naujų idėjų jaunuoliai, tačiau šių savybių neužtenka siekiant mokyti kitus. Todėl vasaros mokykloje dalyviai mokomi pedagogikos ir psichologijos pagrindų pagal specialią, kartu su Vytauto Didžiojo universitetu sudarytą programą.
Vasaros mokykla – tai pradinis „Renkuosi mokyti!” programos dalyvių mokymosi etapas. Nuo rugsėjo 1-osios visam programos „Renkuosi mokyti!” laikotarpiui – dvejiems metams – jie taps Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Tęstinių studijų centro studentais ir nuolat tobulins savo žinias.
Vasaros mokykla surengta Panevėžio rajono Paįstrio vidurinėje mokykloje.
Nuo liepos 14 iki rugpjūčio 2 dalyviai kasdien nuo ankstyvo ryto mokėsi pedagogikos, filosofinių ugdymo pagrindų, didaktikos, ugdymo turinio projektavimo, pamokos planavimo ir organizavimo, interaktyvių mokymo būdų ir kitų dalykų.
„Dalyviams sukuriamos įvairios mokymosi situacijos, jie mokosi pažinti mokinius ir jų problemas – juk mokytojo darbas reikalauja didelio psichologinio ir profesinio pasirengimo. Taip pat svarbu žinoti, kaip galima motyvuoti savo mokinius, skatinti juos ir vertinti jų pastangas. Vakarus skiriame dalyvių kūrybingumui skatinti – dalyviai kuria stalo žaidimus, veda savo svajonių pamokas“, – pasakoja E. Pranckūnienė.
„Renkuosi mokyti!“ – tai ilgalaikė socialinė programa, kurios tikslas pritraukti geriausius aukštųjų mokyklų absolventus dvejus metus po studijų dirbti mokytojais, tuo pačiu ugdant asmeninius jų lyderystės įgūdžius tolesnei karjerai švietimo ar bet kurioje kitoje srityje. Tai pirmoji ir kol kas vienintelė privati verslo iniciatyva, siekianti paskatinti pokyčius Lietuvos švietimo sistemoje.