Jovita Sukackaitė, LRT televizijos naujienų tarnyba, LRT.lt
Nors gamta dar miega, sodininkai jau skuba pirkti ir sėti daržoves. Prekybininkai teigia, kad sėklos šiemet keliais procentais brangesnės, bet lietuviai pinigų geroms sėkloms negaili. Gerėjančia prekyba džiaugiasi ir įmonės, sėklas parduodančios internetu.
Vasario mėnuo, pasak prekybininkų, metas, kai iš žiemos miego pabunda sodininkai. Tokiu metu lietuviai pradeda sodinti paprikas, salierus ir pomidorus, bet atėję į prekybos vietą žmonės linkę visų sėklų nusipirkti iš karto.
Nors sėklos šiemet brango iki 5 procentų, pasak prekybininkų, sodininkai vis tiek dairosi kokybiškesnių, o ne pigesnių sėklų.
„Greičiausiai ir anksčiausiai pradeda pirkti didžiuosiuose miestuose – Vilniuje, Kaune, Utenoje. Provincijoje šiek tiek vėluoja, paprastai žmonės neskuba“, – sakė UAB „Sėkluva“ direktoriaus pavaduotoja Rasa Davidavičienė.
„Daržų plotai mažėja, bet pirkėjai renkasi veisles, kurios yra skirtos daugiau profesionaliam naudojimui. Tai yra tos veislės, kurios atsparios ligoms, atsparios neigiamiems aplinkos poveikiams, pasižymi geresniu derliumi“, – teigė UAB „Sėklos“ produktų vadovė Liucja Kunigiškytė.
Perkamiausių sėklų sąrašas, pasak prekybininkų, beveik nesikeičia. Daugiausia sodinama agurkų, pomidorų, ridikėlių ir salotų, kiek mažiau sėjama kopūstų, tačiau itin išaugo prieskoninių žalumynų sėklų pardavimai, drąsiau perka ir egzotiškų vaisių sėklas.
„Jei mes dar prieš keletą metų galėjome išgyventi be bazilikų, tai dabar tai yra prieskonių karalius ir jį augina tiek virtuvėje ant palangės, tiek vazonėliuose ir t.t. Labai įsiveržusi į lyderius yra sėjamoji gražgarstė“, – pasakojo L. Kunigiškytė.
„Žmonės perka ir arbūzus, ir melionus, kadangi tai – veislės, pritaikytos auginimui Šiaurės Europos šalyse, jos anksčiau subrandina vaisius. Arba auga plėvele dengtuose šiltnamiuose po kelis augalėlius“, – aiškino R. Davidavičienė.
Drąsiau lietuviai sėklas perka ir internetu. „Sėklosdaržui.lt“ atstovai tikina, jog vienu užsakymu pirkėjai išleidžia apie 100 litų ir daugiau, kad nereikėtų pirkti kelis kartus, „Baltic seeds“ prekybininkai teigia, kad sunkiausia pripratinti pirkėją, nes tas kuris nieko neperka internetu, nepirks ir sėklų.