Partizanai – miško broliai ir herojai ar šaltakraujai žudikai ir banditai? Tokį klausimą žiūrovai kelia pamatę naujausią Šarūno Barto filmą „Sutemose“, kuriame dalis žiūrovų įžvelgia menkinantį už Lietuvos laisvę kovojusių partizanų vaizdavimą. Tačiau naujienų portalo tv3.lt kalbintas istorikas tvirtina, kad režisierius sugebėjo realistiškai pavaizduoti sudėtingą istorijos laikotarpį.

Šarūno Barto filmas „Sutemose“ (nuotr. kūrėjų)

Šarūno Barto filmas „Sutemose“ (nuotr. kūrėjų)

Po filmo pasirodymo įvairiose su Lietuvos istorija susijusiose feisbuko grupėse pasirodė „Sutemose“ kritikuojantys įrašai. Internautai piktinosi, kad Š. Bartas partizanus pavaizdavo kaip palūžusius, apskurusius, praradusius viltį. Kai kuriems žiūrovams užkliuvo, kad filme rodomi vidiniai partizanų ginčai, išdavystės, o, komentatorių nuomone, sovietiniai pareigūnai parodomi iš šviesesnės perspektyvos.

Dalį papiktino ir tai, kad Š. Barto filmas buvo finansuotas iš valstybės biudžeto. Lietuvos kino centro duomenimis, visas filmo biudžetas – 989 tūkst. eurų. Iš jų 650 tūkst. eurų skyrė Lietuvos kino centras.

Visi partizanai banditai?

Atsargos karininkas ir saugumo ekspertas Aurimas Navys naujienų portalui tv3.lt sakė, kad filmo meninė pusė, nors ir paliko slogų įspūdį, jos nekritikuosiantis, nes kiekvienas turi savitą skonį. Tačiau, pašnekovo teigimu, reikia kalbėti, kokią žinią neša Š. Barto filmas.

REKLAMA

„Mes suprantame, kad tas laikotarpis yra labai svarbus Lietuvai: ir istorine, ir auklėjamąja, ir edukacine prasme. <...> Šis filmas rodo, kad vyko pilietinis karas, kad labai blogai gyventi buvo, sunku. Tie patys partizanai parodomi kaip banditai“, – tvirtina A. Navys.

Pasak atsargos karininko, iš Š. Barto filmo galima susidaryti įspūdį, kad, jei ne sovietinė valdžia, visi lietuviai būtų „išsiskerdę“.

„Šiuo atveju matome, kad arba žūsta partizanai, arba tie, kurie su jais susiję. O visi enkavėdistai, visi stribai lieka gyvi, ilgai ir džiaugsmingai gyvena. Tas naratyvas kažkoks kreivas“, – teigia A. Navys.

Šarūno Barto filmas „Sutemose“

Šarūno Barto filmas „Sutemose“

Kritikuoja nematę

Istorikas Darius Indrišionis laikosi visai priešingos nuomonės – jo teigimu, Š. Bartas sugebėjo gana gerai parodyti partizanų kovą.

„Mano nuomone, jis pateikia pakankamai realistišką vaizdinį to laikmečio, partizaninio laikotarpio, lyginant su režisieriaus Andriaus Juzėno „Pelėdų kalnu“ ar Jono Vaitkaus filmu „Vienui vieni“. Mano manymu, Š. Barto filme „Sutemose“ partizanai atvaizduojami realistiškiau nei minėtuose filmuose“, – naujienų portalui tv3.lt sakė istorikas.

D. Indrišionis teigia, kad „Sutemose“ partizanų būrys vaizduojamas kaip pervargęs, skaldomas įvairių išdavysčių. Kai kuriose filmo scenose rodoma, kaip partizanai atima iš gyventojų turtą, nužudo valstietį, kurį partizanai apkaltina išdavyste arba karo lauko teismas, kurį miško broliai surengia vienam iš saviškių.

Šarūno Barto filmas „Sutemose“

Šarūno Barto filmas „Sutemose“

„Tas visas vaizdavimas yra pakankamai neįprastas visam lietuviškam partizanų vaizdavimui. Neįprastumas ir kelia patį didžiausią žmonių susierzinimą, kad partizanai vaizduojami pavargę, patys žudantys saviškius, žiaurūs vietinių gyventojų atžvilgiu“, – tvirtino D. Indrišionis.

REKLAMA

Istoriko nuomone, piktinasi dažnai tie žmonės, kurie net nėra matę filmo ir nesiruošia jo žiūrėti. Tačiau kritikams, kurie sako, kad filmas niekina partizanus, D. Indrišionis pateikia kitokią nuomonę.

„Bendra filmo nuotaika yra ta, kad partizanai buvo žmonės, kurie kovojo už teisingą idėją ir laisvą Lietuvą“, – sakė istorikas.

Nėra herojiškų filmų?

Atsargos karininkas A. Navys sakė, kad partizaninio judėjimo pabaigoje buvo juntama neviltis tarp karių, nes partizanai apie dešimt metų praleido miškuose.

„Tai lemia ir psichologinę žmogaus būklę ir tai, kaip jis jaučiasi, kaip jis elgiasi. Sutinku, kad partizanų tarpe buvo ir tų, kurie darė nusikaltimus, kurie nusavindavo, pavogdavo. Vyko karas. Kare tokių dalykų pasitaiko“, – tvirtino A. Navys.

Tačiau pašnekovas pasipiktinęs, kad būtent filmas, finansuotas iš mokesčių mokėtojų pinigų, rodo tą neviltį, kai, A. Navio nuomone, trūksta juostų, rodančių partizanų herojiškumą, tai, kad partizanai buvo kariuomenė.

„Ką aš noriu pabrėžti, mes Lietuvoje neturime nė vieno, bent jau aš nežinau, filmo, parodančio šviesiąją, gerąją, kovinę, herojišką pusę. Nė vieno tokio filmo neturime. Jei mes turėtume kokius 50 filmų, kurie sakytų, kad partizanai buvo herojai, ir kituose filmuose sakytume, kad tarp jų buvo ir kitų, tai tvarkoje, tada aš suprantu, kad galbūt reikia atsverti“, – kalbėjo A. Navys.

Pašnekovas siūlė pažvelgti ir imti pavyzdį iš Holivudo ir kaip pavyzdį pateikė Melo Gibsono režisuotą filmą apie škotų pasipriešinimą „Narsioji širdis“ (angl. „Braveheart“). A. Navio tvirtinimu, filme nerodoma, kad škotai buvo „nuvargę ar apiplyšę“.

REKLAMA

„Reikia daugiau šviečiamųjų, edukacinių filmų, kurie neštų žinią, kad taip, tai buvo sudėtingas laikotarpis, bet jeigu ne partizanai, jei ne jų rėmėjai, mes neturėtume to, ką dabar turime. Mes neturėtume laisvos Lietuvos. Mes neturėtume geresnių sąlygų Lietuvoje, kalbant apie rusakalbių gyventojų padėtį, lyginant su Latvija ar Estija“, – sakė A. Navys.

Šarūno Barto filmas „Sutemose“

Šarūno Barto filmas „Sutemose“

Atsargos karininko nuomone, filmo kūrėjai galėjo pasikonsultuoti ir su profesionaliais kariškiais, ypač dėl to, kad filmas finansuotas iš valstybės pinigų. Filme rodoma, kad partizanai gyveno palapinėse. A. Navio teigimu, nors pačioje pasipriešinimo pradžioje kovotojai ir rinkosi tokį gyvenimo būdą, greitai jo atsisakė ir apsistojo bunkeriuose.

„Ką aš matau dabar tame filme, kaip buvęs karininkas, tai, atsiprašant, nesąmonė“, – kalbėjo pašnekovas.

Yra kūrinių apie partizanus-herojus

D. Indrišionis nesutinka, kad lietuviai nėra sukūrę filmų, šlovinančių partizanus.

„Manyčiau, kad mano minėtas „Pelėdų kalnas“ ar „Vienui vieni“ yra tie filmai, kur partizanai vaizduojami pakankamai teigiamai, beveik be kažkokių neigiamų atspalvių. Galima sakyti, kad jie rodomi gana vienpusiškai, kad partizanas yra neklystantys herojų vaizdinys“, – kalbėjo istorikas.

Jo teigimu, partizanus vien teigiamai rodė ir prieš kelerius metus rodytas televizijos „Laisvės kaina. Partizanai“.

„Jis prisidėjo prie tokio išskirtinai teigiamo partizanų vaizdavimo, be kitokių atspalvių ar neigiamų pusių“, – tvirtino D. Indrišionis.

REKLAMA

Keista, jei Kremlius nepasinaudos

Š. Barto „Sutemose“ besipiktinančių gretose netrūko nuogąstavimų, kad šiuo filmu informaciniame kare gali pasinaudoti ir Kremliaus propagandistai. A. Navys teigė, kad bus keista, jei Rusija nepanaudos šio filmo savo propagandinėje kampanijoje.

„Gali būti sakoma, kad patys lietuviai finansuoja filmą, kuris rodo, kad išties vyko pilietinis karas. O jie tai sakė dar praėjusio amžiaus viduryje ir pabaigoje. Tai čia senas Kremliaus naratyvas“, – sakė A. Navys.

„Ar tai yra Kremliaus propagandos dalis? Aš nemanyčiau. Manau, kad nepaisant visko, partizanų kova filme pavaizduota kaip teisingas dalykas, kad tai žmonės, kurie kovojo už laisvą ir nepriklausomą Lietuvą, tačiau jų žiaurioje kovoje pasitaikė klaidų ir klystkelių“, – galimybę Kremliui panaudoti Š. Barto filmą propagandiniais tikslais atmetė istorikas D. Indrišionis.

Š. Barto režisuotas filmas „Sutemose“ šiuo metu rodomas Lietuvos kino teatruose.

vERONIKA
2019-12-06 21:46:58
REIKEJO PAGYVENTI TADA IR PAMATYTI SAVO AKIMIS KAS TADA BUVO, .kODEL VISKA NORIMA PARODYTI KITAIPO?, TEISINGAI PARODYTA IR VIENA KARTA PAKAKTŲ PIEŠTI RUŽAVON SPALVOM. DAŽNIAUSIAI APIE TĄ LAIKOTARPĮ KALBA JAUNU ŽMONES,, KURIE NETURI APIE TĄ LAIKOTARPĮ JOKIO SUPRATIMO
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
Žemaitis 2019-12-15 13:52:18
Pranešti apie netinkamą komentarą
-5
Visi bijo pažvelgti tiesai į akis ... Iškyla daug klausimų ... Vis mažiau lieka gyvų,kurie tą laikotarpį galėtų plačiau nušviesti.   ATSAKYTI
Egis 2019-12-14 18:18:36
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Tiesa niekam nepatinka kaip tėvukas sakė apie tuos laikus kuris isgyveno kas turėjo puska tas turėjo valdžia o eiliniai zmones kentėjo nuo žalių ir raudonuju kaip ir dabar valdžia
knisa mums protą.   ATSAKYTI
Kebab 2019-12-13 15:12:47
Pranešti apie netinkamą komentarą
-8
Kad jie tokie ir buvo, o dabar juos didvyriais daro   ATSAKYTI
Grigorij 2019-12-12 21:48:58
Pranešti apie netinkamą komentarą
-7
Info,
idomu, o kodel prie naciu lietuviai netrosko laisves? O gi todel, kad naciu nedomino lietuviu socialine teisybe. Jie nieko neisbuozindavo, jiems nereikejo isbuozinamu nepasitenkinimo, pasipriesinimo. Is tikruju, ju domino tik saugus uznugaris, bei tai, kad lietuviai maitintu okupantu armija. Naciai ziauriai pamoke lietuvius Pirciupyje ir Ablingoje, ir jie net negalvojo priesintis. O kad po karo lietuviu lauke panasus i zydu likimas pagal Hitlerio plana "Ost", nuo ko lietuvius isgelbejo TSRS, - lietuviai net nezinojo. Uztai, kai naciai gavo i kaulus, iskylo pavojus, kad vel gris "Rusas", vel prades isbuozinti - "partizanai" ir sukilo. Tarp kitko, ir "Rusui" 1939 m. maziausia rupejo LR okupacija, vertimas socializmui, priemimas i TSRS. TSRS daugiausia rupejo, kad jo kariskiams lietuviai nesaudytu i nugara. Todel, kai 1940 krito FRA, ir Hitleris uzvalde visa Europa, TSRS grieztai pareikalavo jai lojalios vyriausybes. Nes, ir LR turejo su Hitlerio savo, Molotovo-Ribentropo tipo, nepuolimo sutarti. Todel LR leido sau maneuruoti, nestoti vienareiksmiskai i TSRS puse, su "sovietais" maziau susideti, o ir su Hitleriu flirtuoti, kam Berline dirbo nieksiskiausias nieksas K.Skirpa. Smetona PRIVALEJO pakeisti vyriausybe i lojalia TSRS, isspirti Skirpa, ir kairieji i valdzia neateitu, jokiu isbuozinimu nebutu. Bet, kai LR valdzia apsis*ko, o Smetona su lagaminu lietuvisko aukso didvyriskai pabego, tai ivyko Seimo rinkimai, kur TSRS PADEJO ateiti i valdzia kairiesiems. Padejo, neprileidziant prie rinkimu tautininku, bet rinko lietuviai!!! Na, o kairieji nusprende jungtis prie TSRS, apkraunant TSRS rupesciais daryti tvarka LR, igyvendinti socializma, sukelti nuskriaustuju pasipriesinima. Tai tik labai apsunkino pagrindinio uzdavinio sprendima - uztikrinimo TSRS kariskiu sauguma nuo saudymo i nugara, ju parengima neisvengiamam Hitlerio uzpuolimui, kokiu tikslu jie cia ir buvo ivesti.

O siaip, partizanai, ir tarybiniai, ir antitarybiniai, visada yra labai sunki nasta civiliams, kaimieciams. Nes jiems nera kaip gaminti maista, o maista jie gali tik atimti. Tai jei ju tikslai neatitinka civiliu rupesciu - jie tampa plesikais, o gal ir banditais. Na o kad civiliai nepriestarautu, jie turejo buti ibauginami. Jei Dzukijoe buvo stiprus partizanu judejimas - tai nereiske kad dzukai labai juos palaike, kad "partizanai" atitiko ju lukesciams, kad jie, atsieit, bedniokai, taip bijojo isbuozinimo. Stai baltarusiai nuo karo pradzios suprato, kad Hitlerio tikslas masiskai juos naikinti, dar ir su lietuviu, Impuleviciaus pagalba. Todel jie didvyriskai priesinosi naciams, LABAI reme savo partizanus. O lietuviai is Hitlerio lauke malones, nusprende atsipirkti, masiskai zudant vietinius zydus... Aisku, ne visi, bet kritine mase.   ATSAKYTI
Nežinomas 2019-12-13 19:30:22
Pranešti apie netinkamą komentarą
-12
Kokias čia pasakas seki?   
fuzzy 2019-12-14 04:33:56
Pranešti apie netinkamą komentarą
-5
Okupantai niekada nesijaučia okupantais, tik kažkokiais "laisvės, teisingumo ir gerovės nešėjais". Tam randa keisčiausių paaiškinimų, kartais ir absurdiškų. Taip veikia propaganda. Pakartok šimtą kartų, kad sniegas juodas ir masės patikės. Jei nepatikės, pakartok dar 10.000 kartų ir tada patikės. Bent jau dauguma. Bet tų, kurie prisimena, kad okupantai negali būti "teisūs" iš principo, tokios hipnozės neveikia. Ir gali čia vartyti istoriją kaip nori, makliavoti tikrus faktus su išgalvotom ir pritemptom spėlionėm - tavim vis tiek patikės tik tokie patys išverstaskūriai kaip ir tu, bailiai, silpnavaliai, be vertybinių nuostatų gyvenime, ieškantys kaip pateisinti savo klaidas ar silpnavališkumą.
  
fuzzy 2019-12-14 04:38:25
Pranešti apie netinkamą komentarą
-4
beje Griša, kažkuriam komentare, smerkdamas partizanus, minėjai pirmą Dievo įsakymą - NEŽUDYK ir apie tai, kad jie taip savo karmą gadinosi. Dievas ir daugiau įsakymų paliko, vienas iš jų - NEMELUOK. Meluodamas savo kartos irgi neatplauni ....  
fuzzy 2019-12-14 04:46:00
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
turėjo būti "karmos neatplausi" ... bet tikriausiai ir taip visiems aišku.

o Grigorijui - jo tautiečio išmintis:

Paklydimas nenustoja būti paklydimu dėlto, kad juo vadovaujasi milijonai žmonių
// L. Tolstojus   
Grigorij 2019-12-14 16:25:46
Pranešti apie netinkamą komentarą
-5
fuzzy,
aciu uz priminima! Butent tais, ir kitais Dievo istatymais as ir besivadovauju. Gyvenime SAVO NORU gyviu nezudziau, nebent sliekus, zvejojant, ar gaudant muses pauksteliui maitinti. Pagal galimybe, peles isleisdavau, sirses ir peteliskes, iskridusias i troleibusa, isleisdavau per langelius. O meluoti skirtingai nuo jusu, man, "raudonkiauliasnukiui okupantui", ryztingai pasisakanciam pries siaubingai neteisingus LR amzinos aukos mitus, ju "didvyrius" - naujo LR valstybingumo kertini akmeni (nes, butent, paklydimas nenustoja būti paklydimu dėlto, kad juo vadovaujasi milijonai žmonių) , man ne tik negalima, bet ir draudziama! Nes, be Tiesos ir Sviesos tiesiog nebus Lietuvos. Nes, per 30 metu jau taip toli pazengta prakeiktu Pragarisku Sajudzio Baltijos Šunkeliu, tiek tiltu sudeginta, kad jau, kaip niekad priarteta prie liepto galo. Tarp kitko, per 40 metu pasiaukojancio braidziojimo po Dykuma, vykdant Priesaika Dievui, zydams buvo dovanota Pazadetoji Zeme - pajuskit skirtuma. Kitaip, niekas manes nesupras ir manim nepatikes. Ne, as - ne sventasis, ne visazynis, galiu saziningai suklysti detalese. Bet labai stipriai padeda pazinti Tiesa, jei ijungi smegenis. Ko ir tamstai, kitiems linkiu.

O, kad kas nors pamokytu nabagele Juratele Vazgauskaite - ji jau butu profesore! :))) Uztai, Monika Kasnikovskyte PATI subrendo ginti visu smerkiama, apspjaudoma Greta Tunberg! O Vilmantas Venckunas mane isvis pribloske, kvestionuojant "sventa" klausima, kuo buvo "partizanai": didvyriais ar banditais? Nepaisant LR BK.

Visiems aciu uz demesi ir prikrautus minusus! :)))  
Lietuvis 2019-12-17 14:00:00
Pranešti apie netinkamą komentarą
-8
Sitas tai tikras vatnykas maskolius  
Lietuvis 2019-12-17 14:00:57
Pranešti apie netinkamą komentarą
-8
Vatnykas maskolius  
Tikslas 2019-12-17 20:56:38
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Tikrai buvo sovietinti,tiek Lietuvą,tiek Latviją ,Estiją laikinai užimtas lenkų vietas,toliau tai vyko įvairuose kraštuose tas pat ,tik su vietos varijacijomis,tik Suomijoje užstrigo.  
Patriotas 2020-01-18 09:21:12
Pranešti apie netinkamą komentarą
-9
Maskoli, čemodan,vokzal, rosija! Rublių gavai suski? Geriau nelok. Tavo tsrs dg kaip puse tautos ištrėmė..Von kirmėlės iš Lietuvos žemelės..  
Svajūnas 2020-01-18 09:26:10
Pranešti apie netinkamą komentarą
-9
Jūsų s...a TSRS vos ne puse tautos pražudė tremdami į Sibira..Maskoliai Jūs geriau patylėkit..Ne Jums suprast.  
Buožė 2019-12-11 09:11:59
Pranešti apie netinkamą komentarą
-11
Visada yra dvi tiesos...Žmonės be išsilavinimo, bežemiai partizanus laiko banditais, ypač neturtingų vietovių, kaip antai Dzūkijos, rytinių Aukštaitijos regionų. Ten kur tarpukariu žmonės geriau gyveno, ten ir partizanai buvo šviesūs žmonės, į miškus einantys iš idėjos(na ir aišku neapykantos okupantams vedami). Nes viena yra kai žmogus eina miškan iš lūšnos ir visai kas kita kai esi netekęs viso savo turto, perduoto bežemių kolūkiams, o tavo visa šeima į Sibirą išvežta...   ATSAKYTI
Info 2019-12-11 21:23:52
Pranešti apie netinkamą komentarą
-5
būtent Dzūkijoje, nežiūrint vietinių gyventojų neturto, partizaninis judėjimas buvo labai aktyvus. Reiškia, turtas buvo ne pagrindinė priežastis priešintis, žmonės troško laisvės  
fuzzy 2019-12-14 04:43:02
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Info,
laisvė buvo visų partizanų motyvas. Dzūkijoje buvo palankiausios sąlygos, daugiausia miškų...  
Grigorij 2019-12-14 16:14:11
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
fuzzy,
aciu uz priminima! Butent tais, ir kitais Dievo istatymais as ir besivadovauju. Gyvenime SAVO NORU gyviu nezudziau, nebent sliekus, zvejojant, ar gaudant muses pauksteliui maitinti. Pagal galimybe, peles isleisdavau, sirses ir peteliskes, iskridusias i troleibusa, isleisdavau per langelius. O meluoti skirtingai nuo jusu, man, "raudonkiauliasnukiui okupantui", ryztingai pasisakanciam pries siaubingai neteisingus LR amzinos aukos mitus, ju "didvyrius" - naujo LR valstybingumo kertini akmeni (nes, butent, paklydimas nenustoja būti paklydimu dėlto, kad juo vadovaujasi milijonai žmonių) , man ne tik negalima, bet ir draudziama! Nes, be Tiesos ir Sviesos tiesiog nebus Lietuvos. Nes, per 30 metu jau taip toli pazengta prakeiktu Pragarisku Sajudzio Baltijos Šunkeliu, tiek tiltu sudeginta, kad jau, kaip niekad priarteta prie liepto galo. Tarp kitko, per 40 metu pasiaukojancio braidziojimo po Dykuma, vykdant Priesaika Dievui, zydams buvo dovanota Pazadetoji Zeme - pajuskit skirtuma. Kitaip, niekas manes nesupras ir manim nepatikes. Ne, as - ne sventasis, ne visazynis, galiu saziningai suklysti detalese. Bet labai stipriai padeda pazinti Tiesa, jei ijungi smegenis. Ko ir tamstai, kitiems linkiu.

O, kad kas nors pamokytu nabagele Juratele Vazgauskaite - ji jau butu profesore! :))) Uztai, Monika Kasnikovskyte PATI subrendo ginti visu smerkiama, apspjaudoma Greta Tunberg! O Vilmantas Venckunas mane isvis pribloske, kvestionuojant "sventa" klausima, kuo buvo "partizanai": didvyriais ar banditais? Nepaisant LR BK.

Visiems aciu uz demesi ir prikrautus minusus! :)))  
2019-12-10 18:00:17
Pranešti apie netinkamą komentarą
-11
tik nenusišnekėkit,ne partizanai atnešė ,,tą laisvę,,, kur turim,jie dažnai žudė savus žmones jei tik jie buvo šiek tiek mokytesn iuž juos,mūsų giminėj iššaudė šešis visą šeimą nes duktė buvo mokytoja   ATSAKYTI
XXX 2019-12-10 15:26:22
Pranešti apie netinkamą komentarą
-5
Nоrite susіrasti mеrginą viеnai nаkčiai? Svеiki аtvykę - w­ww.lad­y4.fu­n   ATSAKYTI
Jurate 2019-12-10 13:25:21
Pranešti apie netinkamą komentarą
-7
Visiškas nesusipratimas, lietuviškų kinų geriau nekurtų, būtų geriau, bet jau gėdos mažiau.svarbu kuo ilgiau, stebėjausi savo ir kitų kantrybe. Bet čia lietuviškas bruožas   ATSAKYTI
nu ne 2019-12-11 21:21:53
Pranešti apie netinkamą komentarą
-11
tai ne lietuviškas braižas, o stribų palikuonių braižas. Juk jie ir jų vaikai pokary ilgai valdė Lietuvą, diktavo mums "deramo elgesio" madas, kaip įskūsti, apšmeižti savo kaimyną, bendradarbį. Štai tas recidyvas ir lenda iš Barto  
Daiva 2019-12-10 11:38:49
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
daug kam nesuvokiama,kad tada žmonės gyveno sunkiai.Dauguma turėjo vienintėlį
šiltą drabužį ir su juo ir gulė ir kėlė.
   ATSAKYTI
Vidas 2019-12-10 10:28:35
Pranešti apie netinkamą komentarą
-9
NKVD persirengę, jūs ant tiek buki kad nesuprantat kad kaimo apylinkėse vieni kitus pažinojo, pažinojo tuos partizanus banditus, kurie su vokiečiais kaloboravo, žydus šaudė. Per anksti norit istorija perrašyti, palaukit kol išmirs senoliai, tada galėsit garbinti žudikus.   ATSAKYTI
Bet 2019-12-10 12:07:36
Pranešti apie netinkamą komentarą
-8
dar teks ilgai laukti kol pamirš ir okupantų darbus,kurie atėję į į svetimą šalį žudė ir kankino lietuvius,o tie priešinosi tik gindamiesi.Prie okupantų prisijungę stribai irgi šaudė savus.  
Emma22 2019-12-10 09:38:20
Pranešti apie netinkamą komentarą
-5
Nоrite susіrasti mеrginą viеnai nаkčiai? Svеiki аtvykę - w­ww.lad­y4.fu­n   ATSAKYTI
Barabasas 2019-12-10 15:42:38
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Uzsikruskit ten....   
Taip susideliojo 2019-12-10 09:18:02
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Labai Lietuvoje ikaitinta visuomene- juk gyvenime buvo visko ir su kiekvienu zmogumi-juk gyvenimas tai ir pliuso ir minuso buvimas vienu metu, ir visada reikia matyti siuos abu zenklus vienu metu ir vertinti tik tuo metu kurio yra daugiau   ATSAKYTI
manau teisinga bus 2019-12-10 03:53:41
Pranešti apie netinkamą komentarą
-14
kas ka nori tas ta mato.ko tiketis is valkatu leftistu marksistu.siuksles be saknu .tainir menas ju degradaves iki dugno nebera ka pasakyti belieka sokiruoti.   ATSAKYTI
Puke 2019-12-09 23:05:25
Pranešti apie netinkamą komentarą
-9
Kokie jie buvo kovotojai sulinde i miskus, o nakti islysdavo ir eidavo plesti kaimo zmones ir zudyti!!!   ATSAKYTI
Jule 2019-12-12 20:50:38
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Kaip seni zmones sako - diena bijodavo vienu.nakti- kitu.vieni juos selpdavo is meiles, kiti is baimes  
Arunas 2019-12-09 21:34:19
Pranešti apie netinkamą komentarą
-8
Taip jie buvo bandyta. senuoliu paklauskite jums tiesa pasakis .ateidavo ir apvokdavo....tt    ATSAKYTI
Jeronimas 2019-12-10 04:09:42
Pranešti apie netinkamą komentarą
-22
Vatos gabale išmok rašyti lietuviškai :)  
Simux 2020-01-18 09:23:14
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Ruskiai jus blt neliskit čia...  
rimas 2019-12-09 19:39:38
Pranešti apie netinkamą komentarą
-3
o as maciau girtus stribus,saudancius i paukscius,po ranka nebuvo nieko kito...   ATSAKYTI
Jonas 2020-01-17 19:33:30
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Žmonės kažkodėl stribokus mažiau bloguoju prisimena,nes nebuvo tokie žiaurūs.O partizanus prisiminus šiurpas krato  
Grigorij 2019-12-09 12:51:46
Pranešti apie netinkamą komentarą
-7
Juozas,
nesutinku. Vilmantas Venckunas susidomejo, kuo buvo Lietuvos "partizanai": didvyriais ar banditais. Ir po to saziningai, issamiai atskleide LR "ekspertu", "politologu" nuomone. Todel turekit pretenzijas tiems "ekspertams". As savo nuomone turiu, bet nesiruosiu gincytis su LR BK, kaip Don Kichotas kovoti su vejo malunais. Tai jus renkat i valdzia landsberginius, grybauskaites vietoj G.Palucko ir V.Andriukaicio, turit toki BK, naudojat ji vietoj Istorijos vadoveliu, jusu Istorine Tiesa nedomina, jus baudziat V.Titova, kersyjant uz Tiesa, kalinat Paleckiuka - sveikinu!   ATSAKYTI
fuzzy 2019-12-09 18:46:54
Pranešti apie netinkamą komentarą
-9
Kažkodėl nei iš vieno eksperto, kuris aiškina apie partizaninio judėjimo "banditišką" pusę nesigirdi ekspertizių, kad partizanais persirengę plėšikaudavo ir žudydavo NKVD pakalikai, ką aš žinau iš pirmų lūpų. Dėl to visokie liberastiniai Bartai tokius filmus ir kuria - a lia tiesos nešėjai.  
rimas 2019-12-09 19:44:34
Pranešti apie netinkamą komentarą
-13
ooo,islindai,istorine liekana, na nepades,lokit neloje,visa ta jusu ruskiu sunauja atribota nuo viso pasaulio...  
Juozas 2019-12-09 11:51:54
Pranešti apie netinkamą komentarą
-7
Na vėl rašinėlis baigias kremlius, rusai puola ir ttt   ATSAKYTI
Darbo pasiūlymas 2019-12-09 10:52:10
Pranešti apie netinkamą komentarą
-4
Pradėkite nedelsdami kurti pinigus ... „Google“ siūlo darbo vietas, kuriose žmonės gali dirbti internetu iš savo namų, ir aš per pirmąjį šio darbo mėnesį uždirbau 24795 USD. Buvau šokiruota, kai kaimynė man pasakė, kad ji vidutiniškai siekia 30 000 USD, bet matau kaip tai veikia dabar. Dabar jaučiu tiek daug laisvės, kad esu pats savo viršininkas. Tai aš ir darau

..................>>>>>>>> w­­w­­w.C­­a­­s­­h­­F­­l­­o­­w­­7­­7.C­­o­­m   ATSAKYTI
Elita 2019-12-09 10:18:24
Pranešti apie netinkamą komentarą
-4
Kas tiesa tas ne melas buvo partizanu ir banditu ir visokii kokiu nori o kad rodo juos apsirengusius ne su svarkais ar adidas sportiniais kostiumais taip ir buvo tuo metu ir kaimuose zmones gyveno kaip bomzai nuvaziuokit dabar ir apaksit kaip po tiek metu zmones dar sika atsiprasant uznamu o jus kimbat prie nesamoniu.O banditu tuo metu miske buvo daug kurie nuo kaimynu slepes nes ju rankos buvo suteptos zydu krauhu ir ne tik   ATSAKYTI

Top Video

Farai. Ne iš kelmo spirta pardavėja tapo didvyre – lietuvės gudrybė sustabdė vagišių
DABAR RODOMA
Farai. Ne iš kelmo spirta pardavėja tapo didvyre – lietuvės gudrybė sustabdė vagišių
DABAR RODOMA
Farai. Vairuotojo elgesys pareigūnus išvertė iš koto: mašina nevažiavo, o vyras „vairavo“
DABAR RODOMA
Pasidalijo, ką mama išdarinėjo lėktuve: dukrai teliko rausti iš gėdos
DABAR RODOMA
Pamačius, kaip bandoma išvažiuoti iš automobilių aikštelės aplinkiniai susiėmė už galvų
DABAR RODOMA
Košmaras autobuse: nufilmuota, kas dėjosi viduje per siaubingą avariją
DABAR RODOMA
Internautai negali patikėti savo akimis: neatskiria, kuri yra dukra, o kuri – mama
DABAR RODOMA
Visi mes žmonės. Skambinas įvardijo skyrybų su Krysko priežastį: galutinis taškas padėtas tik dabar
DABAR RODOMA
Gero vakaro šou. „TV Pagalbos“ žvaigždė Navickas prisiminė, kaip saugojo Landsbergį: pas jį prie durų miegodavom
DABAR RODOMA
Lietuvis įsiuto: bejėgio vilkiko vairuotojo nelaimė policijai sukėlė juoką
DABAR RODOMA
Gerbėjai dalijasi įrašu ir sako, kad princas Harry – svajonių vyras
REKLAMA
Viešasis transportas (nuotr. Fotodiena/Justino Auškelio)
Iš ministerijų – siūlymai apie transporto lengvatas. Švietimo ir mokslo ministras tikina, kad pigesni priemiestiniai autobusų bilietai moksleiviams atvertų didesnes tobulėjimo ...
Atvira poros išpažintis: dėl prarastų keturių vaikų kaltina vienas kitą
„TV Pagalbos“ studijoje – skausmingas ir susimąstyti verčiantis pokalbis su šeima, kuri neteko net keturių savo vaikų. Raseinių rajone, Dievogalos kaime gyvenantys Darijus ir ...
Paskaita (Irmantas Gelūnas/Fotobankas)
Aukštasis mokslas Lietuvoje vėl brangs. Nuo rugsėjo kai kurių specialybių studentai, jei nepaklius į valstybės finansuojamas vietas, už studijas per metus turės pakloti ir ...
Vilnius senamiestis (nuotr. Broniaus Jablonsko)
Labiausiai savo gyvenamuoju rajonu yra patenkinti Senamiestyje, Žirmūnuose ir Naujamiestyje įsikūrę vilniečiai, o daugiausiai pastabų gyvenamajai aplinkai turi Šeškinės, ...
Juozas Baltušis
Sovietmečiu kūrę rašytojai nepriklausomoje Lietuvoje vertinami nevienareikšmiškai ir dėl savo politinių pažiūrų, ir dėl savo kūrinių kokybės. Literatūros ekspertų nuomone, ...
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų