Lietuvos lenkų rinkimų akcijos-Krikščioniškų šeimų sąjungos lyderis Valdemaras Tomaševskis sako, kad partijos deleguotas susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius negali pasirašyti sprendimo dėl Vilniaus mazgo ir geležinkelio Kaišiadorys-Klaipėda elektrifikavimo konkurso laimėtojo.

Valdemaras Tomaševskis (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) Fotodiena/Arnas Strumila

Valdemaras Tomaševskis (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) Fotodiena/Arnas Strumila

„Akivaizdu visiems, kad tokio sprendimo ministras negali pasirašyti“, – spaudos konferencijoje trečiadienį sakė V. Tomaševskis.

J. Narkevičius kaip „Lietuvos geležinkelių“ akcininkas turi pritarti 363 mln eurų vertės „Lietuvos geležinkelių“ ir Ispanijos „Elecnor“ vadovaujamo konsorciumo sutarties pasirašymui.   

V. Tomaševskis abejojo konkurso rezultatais ir pabrėžė, kad konkursą laimėjusi Ispanijos „Elecnor“ pasiūlė 40 mln. eurų didesnę kainą nei antrą vietą užėmusi kita Ispanijos bendrovė „Cobra Instalaciones Y Servicios“. 

V. Tomaševskis stebėjosi, kodėl trys konkurso dalys buvo sujungtos į vieną.

„Visi trys konkurso etapai buvo sujungti į vieną. Kam? Klausimas retorinis. Niekas negali paneigti – tam, kad konkursą sustambintų ir kad kai kurios įmonės negalėjo jo laimėti. Gal buvo ir taip. Vidaus auditas tikrins visą šitą informaciją“, – teigė jis.

REKLAMA

„Akivaizdu, kad jeigu būtų daromi trys etapai, bent vieną etapą seniai galėjome pabaigti daryti“, – pridūrė V. Tomaševskis. 

Konkurso dalis sudaro Vilniaus mazgas, ruožas nuo Kaišiadorių iki Radviliškio ir nuo Radviliškio iki Klaipėdos

Susisiekimo ministerijai pradėjus vadovauti J. Narkevičiui, jis inicijavo konkurso procedūrų auditą. Ministras Seimo ekonomikos komitete trečiadienį sakė, kad jau yra parengtos preliminarios audito išvados, tačiau jų nedetalizavo. 

V. Tomaševskio pateiktose tarpinės audito ataskaitos įžvalgose rašoma, kad nauja „Lietuvos geležinkeliai“ vadovybė pakeitė projekto įgyvendinimo būdą – ji tam pačiam rangovui ketina patikėti ir projektavimą, ir rangą – o tai turėjo įtakos vėlavimui ir paraiškų pateikimo termino atidėliojimui. Dėl to konkurso procedūros pailgėjo nuo planuotų 6 mėnesių iki 2 metų.

Jose, be to, teigiama, kad yra grėsmė nespėti panaudoti maždaug 200 mln. eurų ES paramos. Norint gauti paramą, visos sutartys turi būti pasirašytos iki 2020 metų pabaigos, o darbai  užbaigti iki 2023 metų rugsėjo, kad iki spalio 1 dienos būtų pateikti galutiniai mokėjimų prašymai. 

Tuo metu pagal atnaujintą grafiką geležinkeliai projektą esą numato baigti iki 2024 metų rugsėjo. 

„Tai reiškia, kad projektai nebus galimi finansuoti ES fondų lėšomis“, – rašoma įžvalgose. 

„Lietuvos geležinkeliai“ BNS nurodė, kad elektrifikavimo projekto grafiko nekeičia ir jį ketina užbaigti iki 2023 metų pabaigos.

J. Narkevičius spalį BNS nesiėmė vertinti, ar dėl vėluojančio konkurso kyla rizika prarasti ES finansavimą. 

REKLAMA

Tuomet jis BNS sakė, kad audito metu aiškinamasi, kokių pasekmių galėtų būti, jei elektrifikavimo konkursas bus nutrauktas. 

„Mano pavedimu vykdomas auditas, kuris nustatys, ar tas skelbimo ir konkurso parengimo procesas buvo padarytas tinkamai. Būtent to audito rezultatai mums padės atsakyti į klausimą, kas bus, jeigu konkursas nebus įvykdytas“, – BNS tuomet sakė J. Narkevičius.

Seimo socialdarbiečių frakcijos seniūnas ir buvęs susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius spalį BNS sakė, jog elektrifikavimo konkurso išskaidymo į dalis norėtų verslas. 

„Lietuvos geležinkelių“ skelbtą elektrifikavimo konkursą lapkritį laimėjo „Elecnor“ kartu su partnere „Instalaciones Inabensa“, pasiūliusios 363 mln. eurų kainą. Ruožo Kaišiadorys-Klaipėda darbų vertė sieks 311 mln. eurų, Vilniaus mazgo – 52 mln. eurų.

Vyriausybinė strateginių įmonių sandorius tikrinanti komisija ketvirtadienį svarstys, ar laimėtojas nekelia grėsmės nacionaliniam saugumui, trečiadienį Seimo ekonomikos komitete pranešė „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška.  

Antroje vietoje likusi Ispanijos bendrovė „Cobra Instalaciones Y Servicios“ pasiūlė darbus atlikti už 323 mln. eurų. 

Dabar elektrifikuotų geležinkelio kelių ilgis Lietuvoje sudaro 9 proc. viso tinklo. Anot „Lietuvos geležinkelių“, tai yra mažiausias rodiklis ES, kur tokie keliai sudaro 52,7 procento.

Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Nėra komentarų. Būk pirmas - komentuok!

Top Video

Rusijoje pro langą – neįtikėtinas reginys: atrodė lyg sapnuotų
DABAR RODOMA
Rusijoje pro langą – neįtikėtinas reginys: atrodė lyg sapnuotų
DABAR RODOMA
Važiuojant kelyje bauginantis vaizdas iš dangaus sukėlė nerimą
DABAR RODOMA
Vairuotojai kelyje sutiko Eloną Muską: jo automobilis – priverčia išsižioti
DABAR RODOMA
NBA išplatino įrašą Kobe Bryanui atminti: griebia už širdies
DABAR RODOMA
Pamatykite: 10 Kobe Bryanto metimų, atnešusių komandai pergalę
DABAR RODOMA
40 įspūdingiausių Kobe Bryanto karjeros dėjimų
DABAR RODOMA
Bryanto karjeros kelias NBA
DABAR RODOMA
Tarasovai atvirai prabilo apie skyrybas: negailėjo kritikos strėlių
DABAR RODOMA
Neįtikėtina Algimantės kova: dvidešimtmetė net du kartus įveikė vėžį
DABAR RODOMA
Klientas nustėro: kartu su maistu – šokiruojantis radinys lėkštėje
REKLAMA
Palangos tiltas (nuotr. stop kadras)
Palangos valdininkai užsimojo visiems laikams pažaboti kasmet tinklais stintas nuo kurorto tilto traukiančius žvejus. Pastarieji ant Palangos simbolio primontavo gervių ...
Eismo įvykis kelyje Vilnius–Kaunas (nuotr. „Facebook“)
Trečiadienį dieną avarija įvyko magistraliniame kelyje Vilnius–Kaunas, maždaug 67 kilometre, kai nuo kelio nuvažiavo sunkvežimis. Eismo įvykio metu žmonės nenukentėjo. ...
Alfredas Bumblauskas (nuotr. stop kadras)
Lietuva atsisveikina su neeiline mokslo asmenybe – profesoriumi istoriku Edvardu Gudavičiumi. Artimieji, bičiuliai ir kolegos sunkiai renka žodžius ir profesorių išskiria, kaip ...
Greičio matuoklis (nuotr. stop kadras)
Kol vairuotojai ir toliau nevengia reikšti savo nepasitenkinimo dėl mobilių greičio matuoklių, nes šie skirtinguose kelio ruožuose yra ...
Aurelijus Veryga (nuotr. Fotodiena/Justino Auškelio)
Pačiame gripo ir kitų ūmių viršutinių kvėpavimo takų sezono įkarštyje – netikėtas Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM) sprendimas. Pasirodo, nuo šiol pagrindinė šalies ...
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų