Kitą savaitę Lietuvoje startuos didžiausio šalyje lauko reklamos operatoriaus „JCDecaux“ projektas „Outdoor museum“, kurio metu bendrovės valdomuose lauko reklamos plotuose, bus iškabinta rinktinė senųjų plakatų (1900-1940) kolekcija.
„Tai yra savotiškas lauko reklamos muziejus po atviru dangumi, kuriame eksponuosime, mūsų manymu, geriausias senas lietuviškas reklamas“, - teigia JCDecaux Lietuva” vadovė Žaneta Fomova.
Pirmosios reklamos bus eksponuojamos bendradarbiaujant su Šiaulių „Aušros“ muziejumi. „JCDecaux“ eksponuos šio muziejaus rinktinių senųjų plakatų skaitmenines nuotraukas, o artimiausiu metu ketina pasirašyti bendradarbiavimo sutartis ir su kitais šalies muziejais.
Ž. Fomovos teigimu, demonstruojant plakatus kuo didesnei auditorijai, siekiama skatinti domėtis reklamos ir plakato istorija, o taip pat populiarinti muziejus, kuriuose saugomi senieji plakatai.
„Bendradarbiaudami su muziejais, stengsimės kaupti skaitmeninę senųjų plakatų kolekciją, juos retušuoti ir atnaujinti. Kadangi žinome šiandieninę muziejų būklę ir lėšų trūkumą, manome, kad mūsų pagalba išsaugant senųjų plakatų kolekcijas, bus veiksminga ir vertinga“, - teigia Ž. Fomova.
Ž. Fomovos teigimu, plakatų ekspozicija bus atnaujinama kiekvieną savaitę bei apkeliaus daugumą šalies miestų. Projektą ketinama tęsti iki kitų metų sausio mėn.
Senųjų plakatų kolekcijos su peržiūros ir komentavimo galimybėmis bus eksponuojamos ir specialiai šiam projektui sukurtoje internetinėje svetainėje www.outdoormuseum.lt.
Projekto tinklalapis pradės veikti rugsėjo 22 d., o pirmieji plakatai didžiausiuose šalies miestuose bus iškabinti rugsėjo 23-25 d.
2007 metais ,,JCDecaux Lietuva” sostinėje pastatė 83 paviljonus, iki šių metų pabaigos įrengs papildomai apie 80 naujų paviljonų, kurių 30 bus pastatyti centrinėje sostinės dalyje bei 50 bus įrengta miegamuosiuose rajonuose. Lietuvoje bendrovė prižiūri 942 transporto laukimo paviljonus.