Rašyti komentarą...
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Svaigulys (Vertigo) ir Psichozė (Psycho) ž mano mėgiamiausi Hichkocko filmai. Abu mačiau po keletą kartų, bet galiu žiūrėti ir žiūrėti. Svaigulys tai mane tiesiog užhipnotizavo pirmąjį kartą. Bet iš įdomesnių filmų atrodo bus ir Roberto Bressono filmas ,,Tikriausiai velnias" per Elito kiną trečiadienį (LTV). Atsimenu, kaip lenkų spauda daug rašė apie šio filmo kūrimą. Labai įdomus jaunasis aktorius (neprofesionalas), kuriantis pagrindinį vaidmenį šiame filme.
Sekit TV1000 programą, rodos, ten prisipirkta A. Hitchcocko. Buvo "Galinis langas", o kitą savaitę bus "Žmogus, kuris per daug žinojo" (ne 1934 m. filmas, rodytas "Elito kine", o jo 1956 m. perdirbinys), "Svaigulys" ir "Psichozė".
Ponas einate teisingu keliu. Galit labiau pasidomėti dar ir Pasolini, man asmeniškai gražiausias "Karalius Oidipas" (deja, kol kas dar nemačiau "Teoremos" ir "Medėjos"). S. Macaitis dar mėgo Woody Alleną. Pasitaikius progai, pažiūrėkit "Kaltinimo liudytoją" (Witness for the Prosecution, 1957, rež. Billy Wilder) ir griebkit visą A. Hitchcocką iš eilės.
labai aciu uz sarasa ir rekomenduotus filmus. Isvardintus filmus, isskyrius "Skrenda gerves", esu mates. Bet aisku, daug ko ir neziureta. Kaip tik turiu pasiruoses perziurai laisvesniu metu nemaza dar neziuretu Fellinio, Visconcio, Bergmano filmu.
Pažiūrėjau "Salo" (S. Macaitis mylėjo Pasolini). Labai baisus ir šlykštus filmas. Ne dėl kankinimų, ne dėl prievartavimų, ne dėl žeminimo. Baisi Pasolini neviltis dėl žmogaus menkumo, kai aukos tokios pat šlykščios kaip ir budeliai. Būtina pažiūrėti, nes šitas baisus ir šlykštus filmas yra tikras kinas. Sukrečia, o ne užliūliuoja.
Seanas Coneris aiškiai per senas šiame filme James Bondo vaidmeniui. Tai lygtai Bondas pensijoje...
Barbara Carrera tokia įspūdinga, kad net graudu, kai iš jos lieka tik apdegę pantapliai... Maxo von Sydowo Blofeldas kaip iš akies luptas Don Kichotas... jaunas ir durnas (kuprotą tik grabas...) ponas Bynas... ach, tu sužeidei man širdį vienu savo plauku, žavingasis "perse"... ir dar labai juokinga buvo.
SAULIUS MACAITIS.
25 seansai. Vienos kartos kino biografija

„Galiorkos vaikai“ (Les enfants du paradis, 1945). Rež. Marcel Carné
„Umbertas D.“ (Umberto D., 1952). Rež. Vittorio De Sica
„Rašiomonas“ (Rashomon, 1950). Rež. Akira Kurosawa
„Skrenda gervės“ (Letiat žuravli, 1957). Rež. Michail Kalatozov
„Pelenai ir deimantas“ (Popiól i diament, 1958). Rež. Andrzej Wajda
„400 smūgių“ (Les quatre cents coups, 1959). Rež. François Truffaut
„Rokas ir jo broliai“ (Rocco e i suoi fratelli, 1960). Rež. Luchino Visconti
„Iljičiaus užkarda“ (Zastava Iljiča, 1962). Rež. Marlen Chucijev
„8½“ (1963). Rež. Federico Fellini
„Toks sportinis gyvenimas“ (This Sporting Life, 1963). Rež. Lindsay Anderson
„Raudonoji dykuma“ (Il deserto rosso, 1964). Rež. Michelangelo Antonioni
„Senukai renka apynius“ (Starci na chmelu, 1964). Rež. Ladislav Rychman
„Gaudynės sausyje“ (Hideg napok, 1966). Rež. Andras Kovacs
„Niekuo neįtariamo piliečio byla“ (Indagine su un cittadino al di sopra di ogni sospetto, 1968). Rež. Elio Petri
„Kuklus buržuazijos žavesys“ (Le charme discret de la bourgeoisie, 1972). Rež. Luis Buñuel
„Kabaretas“ (Cabaret, 1972). Rež. Bob Fosse
„Skrydis virš gegutės lizdo“ (One Flew Over the Cuckoo‘s Nest, 1975). Rež. Milos Forman
„Veidrodis“ (Zerkalo, 1975). Rež. Andrej Tarkovskij
„Rudens sonata“ (Höstsonaten, 1978). Rež. Ingmar Bergman
„Marijos Braun vedybinis gyvenimas“ (Die Ehe der Maria Braun, 1978). Rež. Rainer Werner Fassbinder
„Mūsų lūkesčių žiema“ (Winter of Our Dreams, 1982). Rež. John Duigan
„Karmen“ (Carmen, 1983). Rež. Carlos Saura
„Žmogus iš žvaigždės“ (Starman, 1984). Rež. John Carpenter
„Atgaila“ (Monanieba, 1985-1987). Rež. Tengiz Abuladze
„Amžinoji šviesa“ (1988). Rež. Algimantas Puipa
Sąrašo tęsinys:

IV Aukštoji komercija
"Grand Hotel" (Grand Hotel, 1932). Rež. Edmund Goulding
"Diližanas" (Stagecoach, 1939). Rež. John Ford
"Vėjo nublokšti" (Gone With the Wind, 1939). Rež. Victor Fleming
"Kasablanka" (Casablanca, 1942). Rež. Michael Curtis
"Pono Julo atostogos" (Les vacances de M. Hulot, 1953). Rež. Jacques Tati
"Kaltinimo liudytojas" (Witness for the Prosecution, 1957). Rež. Billy Wilder
"Džiaze tik merginos" (Some Like It Hot, 1959). Rež. Billy Wilder
"Artimi trečiojo laipsnio kontaktai" (Close Encounters of the Third Kind, 1977). Rež. Steven Spielberg
"Moterys ties nervų krizės riba" (Mujeres al borde de un ataque de nervios, 1988). Rež. Pedro Almodovar
"Titanikas" (Titanic, 1998). Rež. James Cameron

V Dabarties klaustukai
"Metro" (Subway, 1985). Rež. Luc Besson
"Iki pasimatymo, vaikai" (Au revoir, les enfants, 1987). Rež. Louis Malle
"Po Šėtono saule" (Sous de soleil de Satan, 1987). Rež. Maurice Pialat
"Dangus virš Berlyno" (Der Himmel über Berlin, 1987). Rež. Wim Wenders
"Pelia užkariautojas" (Pelle erobreren, 1988). Rež. Bille August
"Skenduolių skaičiuotė" (Drawning by Numbers, 1988). Rež. Peter Greenaway
"Trumpas filmas apie žudymą" (Krótki film o zabijaniu, 1988). Rež. Krzysztof Kieslowski
"Liūdesio miestas" (A City of Sadness, 1989). Rež. Hou Hsiao-Hsien
"Uždek raudoną žibintą" (Raise the Red Lantern, 1991). Rež. Zhang Yimou
"Viduržemio jūra" (Mediterraneo, 1991). Rež. Gabriele Salvatores
"Pianinas" (The Piano, 1992). Rež. Jane Campion
"Kriminalinis skaitalas" (Pulp Fiction, 1994). Rež. Quentin Tarantino
"Pomėgiai" (Uvlečenija, 1994). Rež. Kira Muratova
"Pogrindis" (Underground, 1995). Rež. Emir Kusturica
"Dūmas" (Smoke, 1995). Rež. Wayne Wang
"Uliso žvilgsnis" (To vlemma tou Odyssea, 1995). Rež. Theo Angelopoulos
"Mūsų nedaug" (Few of Us, 1995). Rež. Šarūnas Bartas
"Traukinių žymėjimas" (Trainspotting, 1996). Rež. Danny Boyle
"Paslaptys ir melagystės" (Secrets and Lies, 1996). Rež. Mike Leigh
"Prieš bangas" (Breaking the Waves, 1996). Rež. Lars von Trier
"Suknelė" (De jurk, 1996). Rež. Alex van Warmerdam
"Beldžiant į dangaus vartus" (Knockin' On Heaven's Gate, 1997). Rež. Thomas Jahn
"Didysis Lebovskis" (The Big Lebowski, 1997). Rež. Joel Coen
"Chrustaliovai, mašiną!" (Chrustaliov, mašinu!, 1998). Rež. Aleksej German
"Skylė" (The Hole, 1998). Rež. Tsai Ming-Liang
"Paskutinė Mifunės daina" (Mifunes sidste sang, 1998). Rež. Søren Kragh-Jacobsen
"Kino istorija Popeliavų kaime" (Historia kina w Popielawach, 1998). Rež. Jan Jakub Kolski
"Kikudžiras" (Kikujiro, 1999). Rež. Takeshi Kitano
"Šuo vaiduoklis: samurajaus kelias" (Ghost Dog: The Way of the Samurai, 1999). Rež. Jim Jarmusch







SAULIUS MACAITIS
100 žymiųjų pasaulio filmų

I Negarsinio kino poezija
"Tautos gimimas" (The Birth of a Nation, 1915). Rež. David Work Griffith
"Nepakantumas" (Intolerance, 1916). Rež. David Work Griffith
"Daktaro Kaligario kabinetas" (Das Kabinett des Dr. Caligari, 1919). Rež. Robert Wiene
"Vežėjas" (Körkarlen, 1920). Rež. Victor Sjöström
"Nosferatu" (Nosferatu, 1922). Rež. Friedrich Wilhelm Murnau
"Paskutinis žmogus" (Der letzte Mann, 1924). Rež. Friedrich Wilhelm Murnau
"Šarvuotis "Potiomkinas" (Bronenosec "Potiomkin", 1925). Rež. Sergej Eizenštein
"Jeanne d'Arc aistros" (La Passion de Jeanne d'Arc, 1927). Rež. Carl Theodor Dreyer
"Andalūzijos šuo" (Un chien Andalou, 1928). Rež. Luis Bunuel
"Didmiesčio žiburiai" (City Lights, 1931). Rež. Charles Spencer Chaplin

II Kinas kalba ir mąsto
"Žydrasis angelas" (Der Blaue Engel, 1930). Rež. Josef von Sternberg
"M" (M, 1931). Rež. Fritz Lang
"Atalanta" (L'Atalante, 1934). Rež. Jean Vigo
"Valios triumfas" (Triumph des Willens, 1935). Rež. Leni Riefenstahl
"Žaidimo taisyklės" (La regle du jeu, 1939). Rež. Jean Renoir
"Pilietis Keinas" (Citizen Kane, 1941). Rež. Orson Welles
"Maltos sakalas" (The Maltese Falcon, 1941). Rež. John Huston
"Dviračių vagys" (Ladri di biciclette, 1948). Rež. Vittorio De Sica
"Nepažįstamieji iš traukinio" (Strangers on a Train, 1951). Rež. Alfred Hitchcock
"Draudžiami žaidimai" (Jeux interdits, 1952). Rež. René Clément
"Tokijo apysaka" (Tokyo Monogatari, 1953). Rež. Yasujiro Ozu
"Atlyginimas už baimę" (Le salaire de la peur, 1953). Rež. Henri-Georges Clouzot
"Kanalas" (Kanal, 1956). Rež. Andrzej Wajda
"Alyvų vartai" (Porte des Lilas, 1957). Rež. René Clair
"Žemuogių pievelė" (Smultronstället, 1957). Rež. Ingmar Bergman
"Kabirijos naktys" (Le notti di Cabiria, 1957). Rež. Federico Fellini

III Naujoji branda
"Hirosima, mano meilė" (Hiroshima mon amour, 1958). Rež. Alain Resnais
"Iki paskutinio atodūsio" (A bout des souffle, 1959). Rež. Jean-Luc Godard
"Žiulis ir Džimas" (Jules et Jim, 1961). Rež. François Truffaut
"Ilgų distancijų bėgiko vienatvė" (The Loneliness of the Long Distance Runner", 1962). Rež. Tony Richardson
"Blondinės meilė" (Lasky jedne plavovlasky, 1965). Rež. Miloš Forman
"Parduotuvė aikštėje" (Obchod na korze, 1965). Rež. Jan Kadar, Elmar Klos
"Viridiana" (Viridiana, 1965). Rež. Luis Bunuel
"Asios Kliačinos istorija" (Istorija Asi Kliačinoj, 1966). Rež. Andrej Michalkov-Končialovskij
"Lapams krintant" (Listopad, 1966). Rež. Otar Iosseliani
"Liepos lietus" (Ijuljskij doždj, 1966). Rež. Marlen Chucijev
"Andrejus Rubliovas" (Andrej Rubliov, 1966-1971). Rež. Andrej Tarkovskij
"Elvyra Madigan" (Elvira Madigan, 1967). Rež. Bo Widerberg
"Fotopadidinimas" (Blow-up, 1967). Rež. Michelangelo Antonioni
"Teorema" (Teorema, 1968). Rež. Pier Paolo Pasolini
"Romeo ir Džiuljeta" (Romeo and Juliet, 1968). Rež. Franco Zeffirelli
"2001 metų kosminė odisėja" (2001: A Space Odissey, 1968). Rež. Stanley Kubrick
"Do-des-ka-den", sovietinis variantas "Tramvajaus ratams bildant" (Do-des-ka-den, 1970). Rež. Akira Kurosawa
"Tarpininkas" (The Go-Between, 1970). Rež. Joseph Losey
"Mirtis Venecijoje" (Morte a Venezia, 1971). Rež. Luchino Visconti
"Šokantys valsą" (Les valseuses, 1973). Rež. Bertrand Blier
"Naktinis portjė" (Il portiere di notte, 1974). Rež. Liliana Cavani
"Amarcord" (Amarcord, 1974). Rež. Federico Fellini
"Piknikas po kybančia uola" (Picnic at Hanging Rock, 1975). Rež. Peter Weir
"Palesink varną" (Cria cuervos, 1975). Rež. Carlos Saura
"Dvidešimtas amžius" (Novecento, 1976). Rež. Bernardo Bertolucci
"Taksistas" (Taxi Driver, 1976). Rež. Martin Scorsese
"Mūsų dienų Apokalipsė" (Apocalypse Now, 1979). Rež. Francis Ford Coppola
"Lili Marlen" (Lili Marleen, 1980). Rež. Rainer Werner Fassbinder
"Mefistofelis" (Mephisto, 1981). Rež. Istvan Szabo
"Laimingų Kalėdų, misteri Lorensai" (Merry Christmas, Mr. Lawrence, 1982). Rež. Nagisa Oshima
"Kelias" (Yol, 1982). Rež. Yilmaz Güney
"Balius" (Le Bal, 1982). Rež. Ettore Scola
"Fickaraldas" (Fitzcarraldo, 1982). Rež. Werner Herzog
"Legenda apie Narajamą" (Narayama Bushi-Ko, 1983). Rež. Shohei Imamura
"Purpurinė Kairo rožė" (The Purple Rose of Cairo, 1985). Rež. Woody Allen

Skaitomiausios naujienos




Į viršų