• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Visai netoli Lietuvos, Baltijos jūroje esančioje Bornholmo saloje vyksta įdomus eksperimentas- čia bandomi elektromobiliai, kuriuos siekiama integruoti į vėjo jėgainių elektros sistemos tinklą.

REKLAMA
REKLAMA

Danijos mokslininkai bando patobulintą elektromobilių krovimo įrangą, kuri pradėtų krauti elektromobilio baterijas tuomet, kai vėjo jėgainių gaminama elektra yra pigiausia. Elektromobilio šeimininkas parvažiavęs namo iškart prijungia mašiną prie krovimo įrangos ir pažymi, kada jam reikės vėl važiuoti. Pvz., jei elektromobilio reikės tik kitos dienos rytą, krovimo įrangos mikroprocesorius įjungia įrangą kokią antrą valandą nakties, kai vėjo jėgainių gaminama elektros energija yra pigiausia.

REKLAMA

Ir tai dar ne viskas. Mokslininkai ieško būdų, kaip pagreitinti baterijų įkrovimą. Danų specialistai teigia, kad po metų įkrauti baterijoms užteks valandos, o už dar kelių metų įkrovimo procesas sutrumpės iki minučių. Danai teigia, kad tuomet elektromobilių baterijos saugomą elektrą... bus galima pardavinėti.

REKLAMA
REKLAMA

Schema visai paprasta. Jei įkrautas elektromobilis stovi nenaudojamas dienos metu, kai vėjo jėgainių gaminama elektros energija yra brangiausia, prijungus įkrovimo terminalo jungtį, elektros baterijose saugomą energiją galima parduoti. Na o elektromobilio baterijos būtų įkraunamos tuomet, kai vėjo jėgainių gaminama elektra yra pigiausia. Tokiu būdu elektromobiliai taptų ir elektros energijos tiekimo sistemos dalimi.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Bornholmo saloje pradėtas eksperimentas įsivažiuoja. Teigiama, kad per metus čia važinėjančių elektromobilių skaičius turėtų ženkliai išaugti. Todėl žadama ištirti ir kokią įtaką turėtų elektromobilių parko plėtra bendram darbui su vėjo jėgainių sistema.

Parengta pagal euronews.com

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
rekomenduojame
  • Šventiniai atradimai su VILVI

TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų