• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Viena iš šiemet kone daugiausiai abiturientų dėmesio sulaukusių profesinių mokyklų – Vilniaus automechanikos ir verslo mokykla. Kaip pasakoja šios mokyklos direktorės pavaduotoja Ona Keršienė, sėkmės receptas susideda iš kelių svarbiausių „ingredientų“ – gerų mokinių atsiliepimų, greitos reakcijos į besikeičiančią darbo rinką ir naujausios technikos, kuri įrengta neseniai duris atvėrusiame sektoriniame praktinio mokymo centre.

Viena iš šiemet kone daugiausiai abiturientų dėmesio sulaukusių profesinių mokyklų – Vilniaus automechanikos ir verslo mokykla. Kaip pasakoja šios mokyklos direktorės pavaduotoja Ona Keršienė, sėkmės receptas susideda iš kelių svarbiausių „ingredientų“ – gerų mokinių atsiliepimų, greitos reakcijos į besikeičiančią darbo rinką ir naujausios technikos, kuri įrengta neseniai duris atvėrusiame sektoriniame praktinio mokymo centre.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Atgijo primirštos specialybės

Vilniaus automechanikos ir verslo mokykla visada viršydavo planuotą mokinių skaičių. Šiemet čia studijas pradės taip pat daugiau nei planuota – 385 mokiniai. „Visada jautėme susidomėjimą savo mokymosi programomis. Anksčiau darydavome tam tikrą atranką. Tačiau šiemet reagavome ir į bendrus rinkos dėsnius: nusprendėme norinčiųjų studijuoti neatiduoti užsieniui ar gatvei, ir suteikti didesnę galimybę mokytis visiems“, – pasakoja O. Keršienė.

REKLAMA

Kaip pastebi pašnekovė, šiemet buvo atsimintos tos specialybės, kurios anksčiau buvo primirštos: „Pavyzdžiui, siuvėjų šiemet susirinko net dvi grupės. Sukirpėjo konstruktoriaus specialybė taip pat sulaukdavo labai mažai dėmesio. Svarstėme, ar tik neteks „laidoti“ šios specialybės. Bet šiemet sulaukta itin didelio entuziazmo. Mokytis šios specialybės panoro žmonės, baigę Dailės akademiją ir kitas specialybes – pavyzdžiui, verslo administravimą. Jauni žmonės jau dabar galvoja apie nuosavą verslą ir, supratę, kad neturi pakankamai praktinių įgūdžių, ateina pas mus, nuoširdžiai siekdami suprasti, kaip vyksta visas procesas.“

REKLAMA
REKLAMA

Patraukia vienerių metų programos

Priimant stojančiuosius šiemet mokykla sulaukė ir daugiau staigmenų. „Anksčiau dauguma mokinių būdavo baigę tik 10 klasių. Dabar tendencija kinta, baigusiųjų 10 ir 12 klasių – beveik po lygiai. Manau, kad prie tokio pokyčio prisidėjo ir laiku parengtos programos. Kurį laiką siūlėme dvejų metų programą, bet pastebėję, kad jauni žmonės skuba gyventi, dirbti ir būti nepriklausomais nuo tėvų, sutrumpinome ją iki metų. Susidomėjimo sulaukė net specialybės, kurios stokojo populiarumo“, – pasakoja O. Keršienė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nepaisant šiuolaikiško nusiteikimo ir lankstumo, Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos mokytojai ir administracija išlieka reiklūs, pabrėžia pašnekovė. „Pavyzdžiui, atidžiai sekame mokinių lankomumą. Baigusius 12 klasių mokinius iškart perspėjame, kad „laisvais klausytojais“ būti nepavyks, mokykloje reikės būti kiekvieną mielą dieną. Apskritai problemų dėl to neturime – gal todėl, kad užsiėmimai – įdomūs ir gerai organizuoti. Baigiamųjų kursų mokiniai juokauja, kad liks „antriems metams“, nes norėtų ilgiau pasimokyti dirbti su naujausia technologine įranga, esančia sektoriniame praktinio mokymo centre. “

REKLAMA

Tariasi ir su mokiniais, ir su darbdaviais

Grįžtamasis ryšys, kurį mokykla gauna tiek iš studijas baigusių mokinių, tiek iš darbdavių – itin svarbus, atkreipia dėmesį Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos direktorės pavaduotoja.

„Stengiamės nuolat įsiklausyti į mokinių ir darbdavių pageidavimus. Iš savo mokinių dažnai girdime, kad mokykla imponuoja dėl įdomių profesijos mokytojų užsiėmimų ir kokybiško mokslo bei gero įsidarbinimo. Dažnai pasisako, kad įstoję mokytis – nenusivylė ir drąsiai rekomenduoja mokyklą savo draugams. Iš tokių atsiliepimų sprendžiame, kad žengiame teisingu keliu. Darbdavių nuomonė itin svarbi vertinant mokinių įgytas kompetencijas. Kompetencijų vertinimą vykdo Vilniaus prekybos ir pramonės amatų rūmų deleguoti darbdaviai. Po egzaminų visada jų klausiame, ar mokinių pasirengimas atitinka darbdavių poreikius, kaip reikėtų koreguoti mokymo programas ir planus. Šios diskusijos taip pat duoda labai teigiamų rezultatų“, – pabrėžia Ona Keršienė.

Sekite Kryptis karjerai naujienas Facebook paskyroje!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų