Vilniaus miesto ir apskrities verslininkų darbdavių konfederacija kartu su 14 partnerių sėkmingai įgyvendino projektą „TOC For Education“ metodikos taikymas bendrojo lavinimo mokyklos bendruomenėms per netradicines ugdymo formas”. Jo metu per pustrečio tūkstančio šalies moksleivių, mokytojų ir kitų švietimo sistemos dalyvių, tėvų, nevyriausybinių organizacijų atstovų susipažino, išbandė ir pradėjo naudoti savo gyvenime inovatyvius „TOC For Education“ verslumo metodus. „Visi supranta, kad reikia mąstyti racionaliai ir efektyviai, tačiau nežino, kaip teisingai tai daryti. „TOC For Education“ metodai – tai nauji mąstymo principai, kurie skatina išsikelti pažangius tikslus, nustatyti kliūtis, trukdančias juos pasiekti, ir surasti veiksmingų priemonių joms įveikti, – sako prof. Rimvydas Jasinavičius, Vilniaus miesto ir apskrities verslininkų darbdavių konfederacijos prezidentas. – Šie metodai moko išspręsti konfliktus taip, kad abiejų konfliktuojančių šalių poreikiai būtų visiškai patenkinti.“ Anot prof. R. Jasinavičiaus, verslumas – tai geriausias būdas iš turimų, nors ir ribotų išteklių, gauti papildomų pajamų. „TOC For Education“ metodai padeda pasirinkti tas veiklas, kurios leidžia pasiekti teigiamų rezultatų, o ne tuščiai švaistyti laiką, lėšas ir energiją. Kadangi toks verslumas reikalingas kiekvienam žmogui, jį itin svarbu ugdyti ir skatinti jau mokyklose.
„TOC For Education“ metodai lengvai pritaikomi dirbant su įvairių amžiaus grupių moksleiviais. Jie apima tris pagrindinius įrankius: „išsisklaidančio konflikto debesies”, „loginės pasekmių šakos” ir „ambicinio tikslo medžio”. Įgyvendinant projektą, pirmiausia, apmokyti „TOC For Education” potencialūs verslumo ugdymo lyderiai, kurie vėliau perdavė žinias kitiems projekto dalyviams. Taip pat surengtas verslo projektų konkursas mokyklų bendruomenėms, o geriausių darbų autoriai buvo pakviesti dalyvauti vasaros neformalaus ugdymo stovykloje. Skirtingose apskrityse suorganizuota 11 viešųjų paskaitų, jų metu mokytojai, mokiniai, tėvai, jaunimo ir kitų nevyriausybinių organizacijų atstovai plačiau susipažino su projekto tikslais, veiklomis, laukiamais rezultatais, taip pat su „TOC For Education“ metodų taikymo nauda ir galimybėmis. Moksleiviams taip pat suorganizuotos specialios pamokos netradicinėje aplinkoje: muziejuose, bibliotekose, kultūros centruose, galerijose. Jose išbandyti įvairūs aktyvūs verslumo mokymo būdai: praktinės užduotys, komandinis darbas, problemų sprendimo ir kiti metodai. Be to, surengta 50 neformalaus ugdymo susitikimų su socialiai atsakingais verslininkais.
Dar viena projekto veiklų – mokymai tėvams, mokytojams, jaunimo nevyriausybinių organizacijų atstovams. Mokymų metu dalyviai įgijo naudingų žinių, kaip stiprinti moksleivių savarankiškumą, kūrybiškumą, iniciatyvumą, pilietiškumą, lavinti vaizduotę ir komunikabilumą ne tik pamokose, bet ir po jų. Visus mokymus vainikavo 3 dienų tarptautinis kongresas, į kurį susirinko atstovai iš įvairių pasaulio šalių, kuriuose taikoma „TOC For Education“ metodika. Anot prof. R. Jasinavičiaus, šią metodiką verta naudoti dėl kelių priežasčių: ji šiuo metu yra pati geriausia sprendžiant daugelį gyvenimo ir profesinės veiklos problemų, neturi jai prilygstančių atitikmenų, nereikalauja didelių finansinių investicijų, ją išbandė ir sėkmingai naudoja švietimo įstaigos jau 23 valstybėse. Projektas, kuris baigiasi jau šį mėnesį, įgyvendinamas pagal 2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 2 prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“ priemonę „Kalbų mokymo, verslumo ugdymo ir inovatyvių švietimo metodų kūrimas ir diegimas“. Jį finansuoja Europos socialinis fondas.