REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Baigiasi nacionaliniai „Kuriame Respubliką“ projektai „Auginkime vieni kitus“, „Skaidrumo laboratorija“ ir „Atgal į ateitį“. Nuo vasario mėnesio daugiau kaip 5 tūkst. mokinių, susibūrusių į komandas, sprendė ne tik jiems, bet ir visai valstybei aktualias korupcijos, socialines ir kraštotyros problemas.

Baigiasi nacionaliniai „Kuriame Respubliką“ projektai „Auginkime vieni kitus“, „Skaidrumo laboratorija“ ir „Atgal į ateitį“. Nuo vasario mėnesio daugiau kaip 5 tūkst. mokinių, susibūrusių į komandas, sprendė ne tik jiems, bet ir visai valstybei aktualias korupcijos, socialines ir kraštotyros problemas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Džiaugiamės, kad projektuose dalyvavo vaikai ir jaunuoliai iš beveik visos Lietuvos – 56 savivaldybių. Tai reiškia, kad pirmajame projekto „Kuriame Respubliką“ etape mokinių sugalvotos idėjos sėkmingai vystomos ir sparčiai plinta“, – sako Ieva Petronytė, Pilietinės visuomenės instituto direktorė.

REKLAMA

Didžiausio mokinių susidomėjimo sulaukė socialinis mentorystės projektas „Auginkime vieni kitus“. Jame dalyvavo daugiau kaip 2,5 tūkst. mokinių, kurie sprendė patyčių ir susvetimėjimo problemas, kūrė visiems saugią ir draugišką mokyklą. Aukštesniųjų klasių mokiniai tapo mažesnių bendramokslių globėjais, padėjo jiems mokytis, ruošti namų darbus, kartu leido laisvalaikį. Pavyzdžiui, Panevėžio Juozo Miltinio gimnazijos aukštesniųjų klasių mokiniai mokė mažesniuosius vaidybos meno, Vilniaus Naujininkų vidurinės mokyklos – šokių judesių, Klaipėdos rajono Priekulės Ievos Simonaitytės gimnazijos – žaisti krepšinį.

REKLAMA
REKLAMA

„Kiekvienas iš mūsų norime turėti draugų, su kuriais smagu leisti laiką, kurie, iškilus sunkumams, padrąsins, patars ar paguos. Projekte dalyvavo mokiniai ne tik iš bendrojo ugdymo, bet ir iš suaugusiųjų bei specialiųjų mokyklų. Komandos galėjo pasirinkti geriausiai jų poreikius atitinkančias veiklas“, – pasakoja Laura Valauskaitė, projekto „Auginkime kitus“ vadovė.

Anot jos, mokytojai džiaugiasi, kad mažieji projekto dalyviai tapo drąsesni, įgijo daugiau pasitikėjimo savimi, o aukštesniųjų klasių mokiniai išmoko pasirūpinti kitais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Mokiniai, dalyvavę antikorupciniame projekte „Skaidrumo laboratorija“, aiškinosi, kas yra korupcija, siekė sumažinti jos plitimą, ugdė jaunimo ir visos visuomenės sąžiningumą. Daugelis komandų sėmėsi žinių ir patirties iš projekto partnerių: pilietinių iniciatyvų „Baltosios pirštinės“ ir „Baltoji banga“, „Transparency International“ Lietuvos skyriaus, Specialiųjų tyrimų tarnybos, Valstybinės mokesčių inspekcijos ir kitų. „Jaunuoliai suvokė, kas yra korupcija, kaip ji pasireiškia kasdieniame jų gyvenime ir kokios žalos gali pridaryti, – sako Lina Jasaitė, projekto „Skaidrumo laboratorija“ vadovė. – Daugelis komandų pasirinko kovoti su viena labiausiai mokyklose paplitusių korupcijos formų – nusirašinėjimu.“

REKLAMA

Kaip tikina L. Jasaitė, pamažu keičiasi mokinių įpročiai, nusirašinėti tampa nebemadinga. Džiugu, kai nedidelėse komandose gimusios idėjos pasklido po visą mokyklą ar net ėmė plisti už jos sienų. Pasirinkusieji projektą „Atgal į ateitį“ tyrinėjo ir gaivino užmarštin nugrimzdusią gimtojo krašto istoriją, populiarino kultūrinį turizmą.

„Mokiniai surinko daug įdomių, intriguojančių, retam žinomų faktų apie Lietuvos miestų ir miestelių istoriją, juose gyvenusius žmones, išlikusius gamtos ir kultūros paminklus, – apie nuveiktus darbus pasakoja Rugilė Šablinskaitė, projekto „Atgal į ateitį“ vadovė. – Svarbu, kad sukauptą informaciją mokiniai kuo plačiau paskleistų. Siūlome stiprinti tarpmokyklinį bendradarbiavimą, susitikti ir kartu išbandyti vieniems kitų sudarytus turistinius maršrutus, aplankyti įdomiausius objektus.“

REKLAMA

Ypač aktyviai šiame projekte dalyvavo jaunuoliai iš Kauno ir Šiaulių miestų, Šilalės, Utenos, Pakruojo, Zarasų ir Panevėžio rajonų.

„Dalyvaudami nacionaliniuose projektuose mokiniai išlaisvino savo pilietinę galią, pavertė ją realiais darbais, ėmė kurti naujas bendravimo ir bendradarbiavimo tradicijas. Jie pajuto kūrybinį džiaugsmą, įsitikino, kad gali keisti supančią aplinką, – tikina I. Petronytė. – Pagrindinis mūsų tikslas – padėti mokykloms suvokti, kad jos pačios gali imtis pilietinių iniciatyvų, nelaukti nurodymų ar raginimų iš viršaus.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tikimasi, kad sukaupta patirtimi projekto dalyviai pasidalys ir su kitomis ugdymo įstaigomis, kurios ateityje taip pat prisijungs prie pilietiškų ir aktyvių mokyklų tinklo.

„Mokiniai parodė pavyzdį ir dar kartą priminė, kad susitelkę ir veikdami išvien galime pasiekti daug daugiau, – sako Jurgis Didžiulis, žinomas muzikantas, visuomenininkas. – Jie džiaugėsi bendravimu ir buvimu kartu, ko šiandien daugeliui itin trūksta. Nesiteisino „manęs tai neliečia“, bet kartu ėmėsi darbų, kad aplink esantys žmonės taptų sąžiningesni, dažniau šypsotųsi ir didžiuotųsi savo valstybe. Mažos mokinių iniciatyvos – tai didelių pokyčių pradžia.“

REKLAMA

Nacionaliniai pilietiškumo projektai „Auginkime vieni kitus“, „Skaidrumo laboratorija“ ir „Atgal į ateitį“ yra projekto „Kuriame Respubliką: visuomenės pilietinio veikimo kompetencijų ugdymas“ dalis. Projektą „Kuriame Respubliką“ įgyvendina Pilietinės visuomenės institutas, Pilietiškumo, demokratijos ir teisės programų centras, Ateitininkų federacija, Lietuvos švietimo centrų darbuotojų asociacija ir kiti partneriai pagal Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programą. Jį finansuoja Europos socialinis fondas.

Daugiau informacijos rasite interneto svetainėje www.kuriamerespublika.lt.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų