Sunku užmigti? Mokslininkai pataria praleisti savaitgalį gamtoje

Nenuostabu, kad modernioje gatvių šviesų, darbo problemų ir ryškių telefonų ekranų aplinkoje vis daugiau žmonių patiria sunkumų užmiegant. Tačiau kaip teigiama naujame tyrime, savaitgalis gamtoje gali būti puikus šios problemos sprendimas.

Žurnale „Current Biology“ publikuoto tyrimo metu viena grupė žmonių praleido savaitgalį Kolorado valstijos „Eagles Nest Wilderness“ miške, kol kita grupė liko savo namuose. Stovyklautojai negalėjo naudotis jokiu kitu šviesos šaltiniu, išskyrus laužo ir, žinoma, saulės šviesa. Visą šį laiką jie nešiojo specialius laikrodžius, kurie matavo jų gaunamos šviesos kiekį. Po dviejų dienų tyrėjai atliko daugybę tyrimų, norėdami sužinoti, kaip jiems sekėsi.

Pagrindinis tyrimo autorius, fiziologijos profesorius Kolorado universitete, Kennethas Wrightas sakė: „Šie tyrimai parodė, kad mūsų vidinis laikrodis jautriai reaguoja į natūralų šviesos-tamsos ciklą. Gyvenimas mūsų šiuolaikinėje aplinkoje gali stipriai pavėlinti mūsų cirkadinį ritmą, ir taip išprovokuoti daugybę sveikatos problemų. Tačiau ritmui atstatyti pakanka vos vieno savaitgalio gamtoje.“

Pasak mokslininkų, už mūsų miegą yra atsakingas melatoninas. Šis hormonas fiziologiškai paruošia kūną miegui ir reguliuoja mūsų miego biologinį ritmą, vadinamą cirkadiniu ritmu. Melatonino išsiskyrimą iš dalies lemia aplinkos šviesumas.

Pasibaigus savaitgaliui, tyrėjai išanalizavo stovyklautojų seiles ir pastebėjo, kad melatoninio kiekis jų organizme pradėjo augti 1,4 val. anksčiau.

Antroje tyrimo dalyje mokslininkai atliko panašų eksperimentą, tik jis vyko ne vasarą, o žiemą. Stovyklautojams grįžus, melatonino kiekis jų kraujyje pradėjo didėti maždaug 2,6 val. anksčiau.

Tačiau sujauktas cirkadinis ritmas gali turėti daug rimtesnių pasekmių nei tik miego problemos. Nepastovus cirkadinis ritmas yra susijęs su daugybe sveikatos problemų, tarp jų ir suprastėjusia smegenų veikla, nuotaikos sutrikimais, cukriniu diabetu ir nutukimu.

REKLAMA

Deja, reguliarus miegas po atviru dangumi ne visada yra prieinamas pasirinkimas, ypač jeigu kitą rytą reikia skubėti į darbą. Bet tyrėjų teigimu, yra vienas paprastas sprendimas šiai problemai spręsti – dieną stenkitės praleisti kuo daugiau laiko ryškioje natūralioje šviesoje, o likus 1–2 val. iki miego išjunkite visus savo išmaniuosius telefonus ir kompiuterius.

K. Wrightas pridūrė: „Mūsų pastebėjimai parodo architektūrinių sprendimų, kurie įleistų daugiau natūralių saulės spindulių į šiuolaikinę aplinką, poreikį ir darbo su apšvietimo kompanijomis svarbą, siekiant įdiegti tokį apšvietimą, kuris paros metu galėtų keistis, taip pagerinant darbą, sveikatą ir žmonių gerovę.“


Rašyti komentarą...
SKAITYTI KOMENTARUS (0)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų