Imuninės ląstelės yra pasklidusios po visą organizmą. Vienos iš jų pačios praryja mikrobus, kitos pagamina antikūnus, naikinančius priešiškas ląsteles. Mus sauganti „kariuomenė“ nuolat atsinaujina, tačiau turime ir patys jai padėti. R.Babravičienė pataria pirmiausia susirūpinti savo mityba.

Sveikai maitinkitės

Organizmas turi gauti visų reikalingų medžiagų, todėl šaltuoju metų laiku geriau vengti beverčių maisto produktų. Mitybos pagrindą turėtų sudaryti natūralūs produktai, didinantys organizmo atsparumą. Rinkitės maisto produktus, kuriuose gausu A, C, E, D ir B grupės vitaminų, mineralinių medžiagų, mikroelementų cinko, seleno, geležies, kurie palaiko gynybinę organizmo sistemą. Taip pat rekomenduojama kasdien suvalgyti 1–2 šaukštelius medaus, nes jame yra ne tik įvairių mikroelementų, bet ir antibiotikams būdingų savybių. Nepamirškite ir svogūnų bei česnakų – jie stiprina organizmo apsaugą ir naikina bakterijas. Būtina valgyti riebių žuvų, turinčių nesočiųjų riebalų rūgščių, rauginto pieno produktų, nes juose yra gerųjų bakterijų, kurios saugo sveiką žarnyno mikroflorą bei skatina vitaminų pasisavinimą. Žinoma, reikia gerti daug šiltų skysčių.

Reguliariai sportuokite

Svarbu rasti laiko ir poilsiui, nes stresas, ilgalaikė psichinė įtampa silpnina imunitetą. Bendraukite su žmonėmis, trykštančiais energija, turinčiais humoro jausmą, pasižiūrėkite kino komediją, pasiklausykite energingos, linksmos muzikos. Renkitės spalvotais drabužiais, puoškitės ryškiais aksesuarais. Tai suteiks daug džiaugsmo ir skatins imuninių ląstelių gamybą.

REKLAMA

Daugiau judėkite, vaikščiokite pėstute, aktyviai leiskite laisvalaikį. Mokslo įrodyta, kad sportuojantys žmonės yra atsparesni ligoms, rečiau peršąla. Gryname ore praleistas laikas ar fiziniai pratimai grūdina organizmą, teigiamai veikia kaulų, raumenų ir nervų sistemas. Be to, sportas yra geras būdas atsikratyti streso. Geriausia, jei sportuosite reguliariai – plaukiosite, treniruositės sporto salėje ar darysite mankštą prie atviro lango. Nepamirškite, kad net kasdienis energingas ėjimas (pavyzdžiui, į darbą) teigiamai veikia organizmą ir stiprina imunines organizmo funkcijas.

Labai svarbus reguliarus miegas, kuris padeda atgauti jėgas, skatina nervinės ir imuninės sistemos veiklą. Kad pailsėtumėte, būtina miegoti apie 8 valandas.

Tinkamai renkitės

Žalingi įpročiai silpnina imunitetą, tad reikia stengtis jų atsisakyti. Cigaretės, alkoholis, didelis kiekis kavos naikina vitaminus ir mikroelementus, stiprūs alkoholiniai gėrimai žudo imunines ląsteles. Tabako dūmai kvėpavimo takuose trukdo epiteliui atlikti natūralią gynybinę funkciją.

Tinkama apranga taip pat padės nesirgti. Žieminė apranga turi būti pagaminta iš natūralių medžiagų (vilnos, medvilnės). Nepamirškite pirštinių, šaliko ir kepurės. Apie 30 proc. šilumos organizmas praranda būtent per galvą. Avėkite šiltus, neperšlampamus batus, geriausiai storesniais padais ir  plačiomis nosimis – kojų pirštai galės judėti ir nebus sustingę. Svarbu, kad kojos būtų sausos ir nesušaltų.

Liaudies medicinos receptai

l  500 g trintų spanguolių, 500 g cukraus, stiklinę išlukštentų graikiškų riešutų ir 2–3 nenuluptus obuolius virkite su puse stiklinės vandens. Užvirus, supilstykite gautą masę į stiklainėlius. Vartokite po 1 šaukštą ryte ir vakare. Užsigerkite arbata.

l  Sumaišykite po pusę stiklinės ridikėlių ir morkų sulčių, pridėkite po šaukštą citrinų sulčių ir medaus. Gerkite rytais ir prieš miegą po vieną šaukštą.


Rašyti komentarą...
SKAITYTI KOMENTARUS (0)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų