Erikas Moody 1982 m. buvo „British Airways“ lakūnas. Tada jo lėktuvui teko skristi pro tirštus vulkaninius debesis virš Indonezijos (Galunggungo ugnikalnio).
Lakūnas ryškiai prisimena, kaip dėl dulkių koncentracijos staiga išsijungė visi keturi jo pilotuojamo lėktuvo varikliai. Orlaiviui laisva eiga teko sklęsti 15 minučių.
„Varikliai paprasčiausiai nustojo veikę. Be to, nieko nesimatė pro priekinį langą, o elektroniniai įrenginiai irgi nustojo funkcionavę“, - apie šiurpųjį skrydį kalbėjo jis.
Keleiviai buvo įspėti ruoštis avariniam nusileidimui.
„Labas vakaras, ponios ir ponai. Čia kalba jūsų kapitonas Erikas Moody. Turime mažą problemą: nustojo dirbti visi keturi varikliai. Darome viską, kad jie vėl veiktų. Tikiuosi, kad pernelyg nesijaudinate“, - tąkart lėktuvo keleiviams sakė jis.
Netrukus bemaž keturių kilometrų aukštyje atsigavo trys lėktuvo varikliai ir orlaivis galėjo saugiai nutūpti Džakartoje.
Žurnalistės paklaustas, kaip vertina dabartinį draudimą kilti lėktuvams, lakūnas atsakė nežinantis, kokio tirštumo yra vulkaninis debesis, tačiau pabrėžė, kad „aš nė už ką nenorėčiau prie jo artintis“.
Visą lakūno interviu kviečiame žiūrėti CNN reportaže (anglų k.):