REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
31
„All invited“ administruoja ir kūrybinėms dirbtuvėms vadovauja Rūta Udraitė-Mikalauskienė. Sigitos Inčiūrienės nuotr.
Partnerio turinys
Turinys paruoštas bei kontroliuojamas projekto partnerio

Restorane „Pirmas blynas“ – kūrybinė atmosfera: vyksta socialinio verslo „All invited“ (liet. „Visi pakviesti“) kūrybinės dirbtuvės. Jų dalyviai, susėdę prie kelių sustumtų staliukų, piešia eskizus, kurie tekstilės spausdintuvu bus perkelti ant marškinėlių ar džemperių. 

31
Skaityk lengvai

Restorane „Pirmas blynas“ – kūrybinė atmosfera: vyksta socialinio verslo „All invited“ (liet. „Visi pakviesti“) kūrybinės dirbtuvės. Jų dalyviai, susėdę prie kelių sustumtų staliukų, piešia eskizus, kurie tekstilės spausdintuvu bus perkelti ant marškinėlių ar džemperių. 

REKLAMA
Skaityk lengvai
REKLAMA
REKLAMA

„Jau seniai „All invited“ iniciatyvas stebiu feisbuke, – pasakoja viena iš dalyvių Asta. – Iš pradžių jie ant marškinėlių spausdino augalų, paskui paukščių piešinius – planavau kam nors padovanoti tokius autentiško lietuviško dizaino marškinėlius. O kai pamačiau, kad organizuojamos dirbtuvės, pagalvojau – dar geriau, galėsiu padovanoti netgi su savo piešiniu.“ 

REKLAMA

Asta planuoja savo vyrui dovanoti džemperį ir sugalvojo piešinyje paslėpti jo inicialus. „Nelabai matosi, bet vyras žinos, kad čia yra jo inicialai“, – komentuoja savo piešinį Asta. Ji į dirbtuves atsivedė draugę Aušrą – kvietimą į dirbtuves jai dovanojo gimtadienio proga. 

„Tai buvo staigmena – iš anksto nežinojau, kad šiandien čia ateisiu piešti, – sako Aušra ir rodo pradėtą piešinį, kuris bus atspausdintas ant marškinėlių. – Ką nors įdomesnio norėjau sugalvoti ir, manau, man pavyko.“ 

REKLAMA
REKLAMA

„Ir aš norėčiau tokios gimtadienio dovanos“, – juokiasi viena iš kūrybinių dirbtuvių vadovių Rūta Udraitė-Mikalauskienė. Ji rūpinasi, kad dalyviams nieko netrūktų, o kitas vadovas Donatas Počešiūnas, jei prireikia, gali padėti realizuoti kūrybinį sumanymą. Donatas prašo lakoniškai nupiešti savo idėją, o tada ją paverčia išbaigtu piešiniu. 

Verslo pradžia 

Vilniaus universitete komunikacijos vadybos studijas baigusi Rūta „All invited“ pradėjo administruoti praėjusių metų sausį. Ji pasakoja, kad šio socialinio verslo idėjos autorės – Lietuvos negalios organizacijų forumo (LNF) moterys: „Prieš man prisijungiant buvo sukurta koncepcija, pavadinimas, logotipas, įsigytas tekstilės spausdintuvas, atlikta keletas užsakymų, bet nebuvo kam tuo aktyviau užsiimti“, – sako Rūta. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

LNF direktorė Henrika Varnienė pasakoja, kad pradėti socialinį verslą paskatino noras užsidirbti papildomų pajamų organizacijos veiklai: „Esame priklausomi nuo projektinio finansavimo, todėl norėjom susikurti papildomą pajamų šaltinį, kad nereikėtų visą laiką valstybės prašinėti ištiesus ranką. Turiu draugų, kurie užsiima tokiu verslu, jiems padedant ir ėmėmės darbo.“ 

Pasak Henrikos, žinia apie naują LNF veiklą pirmiausia buvo pasidalyta su kitomis NVO. Netrukus gautas ir pirmasis užsakymas – vienai organizacijai reikėjo pagaminti 200 marškinėlių su logotipu. „Visą partiją marškinėlių atspausdinom dviese su LNF prezidente Dovile Juodkaite, – su šypsena prisimena Henrika. – Spausdinimas tekstiliniu spausdintuvu nėra toks jau paprastas darbas, tam reikia įgūdžių ir kantrybės. Reikia, kad ir dažai būtų kokybiški, nenusiplautų. Be to, mums, kaip socialinio verslo atstovams, rūpi ir ekologija – stengiamės naudoti tokius dažus, kurie kuo mažiau kenktų aplinkai.“ 

REKLAMA

Ką daryti, kad informacija būtų lengviau prieinama visiems?
Prašome pasirinkti atsakymą!
Siekti, kad informacija lengvai suprantama kalba būtų pateikiama visų valstybės ir savaivaldybių institucijų interneto svetainėse.
Sukurti internetinę svatainę, kur visa informacija būtų pateikiama lengvai suprantama kalba.
Leisti laikraštį lengvai suprantama kalba.
Nėra būtinybės, informacija yra pakankamai prieinama visiems.
BALSUOTI
REZULTATAI
Ką daryti, kad informacija būtų lengviau prieinama visiems?
Siekti, kad informacija lengvai suprantama kalba būtų pateikiama visų valstybės ir savaivaldybių institucijų interneto svetainėse.
34.8%
Sukurti internetinę svatainę, kur visa informacija būtų pateikiama lengvai suprantama kalba.
44.2%
Leisti laikraštį lengvai suprantama kalba.
10.5%
Nėra būtinybės, informacija yra pakankamai prieinama visiems.
10.5%
Balsavo: 258

REKLAMA

Sudomino originaliais piešiniais 

Prie komandos prisijungus R. Udraitei-Mikalauskienei, „All invited“ veikla įgavo naują pagreitį. Rūta turi savo elektroninę parduotuvę, kurioje pardavinėja Lietuvos menininkų sukurtus darbus, tad jai žinomi panašaus verslo principai. Netrukus buvo sukurta „All invited“ feisbuko paskyra, pirkėjams pradėta siūlyti įsigyti vienetinių marškinėlių ir džemperių su originaliais piešiniais. 

Pirmiausia atsirado serija su įvairių žolynų motyvais. Kraštovaizdžio dizainą studijuojanti H. Varnienė gavo užduotį nupiešti šimtą augalų eskizų. Rūta sako, kad pamačius tuos subtilius piešinius jai kilo idėja juos perkelti ant marškinėlių. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Henrika turi lengvą ranką, jos piešiniai labai gražūs, grafiški, gerai atrodo atspausdinti ant tekstilės. Kai augalų motyvais papuoštų marškinėlių nuotraukas paskelbėm feisbuke, iš karto sulaukėm susidomėjimo, o kovo mėnesį juos sėkmingai pristatėm Kaziuko mugėje – beveik visus nupirko“, – prisimena Rūta. 

Taip atsirado „Nature lovers“ linija, kurią vėliau papildė daržovių, vaisių, įvairių kitų gamtinių motyvų piešiniais papuošti tekstilės gaminiai. Vėliau „All invited“ katalogas pasipildė Rūtos draugės Eglės Selevičiūtės pieštų paukščių serija, Henrikos grupės draugės Vidmantės sukurtomis mandalomis. 

REKLAMA

Artėjant šventėms „All invited“ pristatė naują gaminį – daugkartinius dovanų maišelius ir su šventiniais, ir su jau atpažįstamais piešinėliais. Visas siūlomas prekes galima pamatyti virtualiame „All invited“ parduotuvės kataloge

Rūta sako gaunanti ir nemažai organizacijų užsakymų – „All invited“ pagamintais marškinėliais pasipuošė Lietuvos paralimpiečiai, socialinės iniciatyvos „Kavos galia“ dalyviai. Henrika pasakoja, kad vasaros pradžioje sulaukė „Gėlių upės“ ūkio užsakymo: „Jiems patiko žolynų serija, paprašė specialiai jiems nupiešti jurginą, kosmėją, ežiuolę, užsakė marškinėlių, džemperių ir maišelių su šiais piešiniais.“ 

REKLAMA

Naujos veiklos idėjos 

Savo klientų turi ir į „All invited“ veiklą vis labiau įsitraukiantis vienoje projektavimo įmonėje dirbantis architektas D. Počešiūnas. „Iš pradžių paprašiau, kad ant marškinėlių atspausdintų mano piešinį. Tokius pat marškinėlius panoro įsigyti mano draugai ir giminaičiai. Tada šovė mintis pabandyti piešti ir kitiems – pasiskelbiau feisbuke, ir atsirado klientų. Po truputį mokausi, kaip organizuoti socialinį verslą. Man svarbu, kad jis būtų pagrįstas tarpusavio pasitikėjimu“, – pasakoja Donatas. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jis sako, kad Vakarų Europoje socialinis verslas turi stipresnes pozicijas ir yra labiau palaikomas visuomenės. „Pas mus toks verslas dar labai jaunas reiškinys, todėl šiais principais dirbančioms įmonėms ne taip gerai sekasi“, – sako architektas. Jis norėtų, kad „All invited“ plėstų savo veiklą, piešiniais puoštų ne tik tekstilės gaminius, bet ir, pavyzdžiui, puodelius, kurtų atvirukus, įgyvendintų kitokias naujas idėjas. 

Kūrybinės dirbtuvės – taip pat Donato idėja. Pirmosiose dirbtuvėse dalyvavo Lietuvos Spina Bifida ir Hidrocefalija asociacijos, kuriai vadovauja R. Udraitė-Mikalauskienė, vaikai. Pasak Rūtos, vaikai labai didžiuojasi, kad gali vilkėti marškinėliais, ant kurių atspausdinti jų pačių piešiniai. 

REKLAMA

„Šiandien dirbtuvės vyksta tik antrą kartą, – sako Henrika. – Tokius edukacinius užsiėmimus norėtume pasiūlyti įvairioms organizacijoms, ji bet kuriam kolektyvui suteiktų galimybę ne tik įdomiai praleisti laiką, bet ir formuoti komandą“, – įsitikinusi LNF direktorė. 

Kviečiami visi 

Henrika pasakoja, jog pavadinimas „All invited“ buvo išrinktas kolektyviai. „Ilgai galvojom, surengėm rinkimus. Planavome išeiti į tarptautinę rinką, todėl norėjosi, kad pavadinimas būtų suprantamas ne tik kalbantiems lietuviškai, – komentuoja H. Varnienė. – „All invited“ reiškia „Visi pakviesti“ – šie žodžiai atspindi LNF poziciją, jog negalią turintys žmonės gali dirbti ir būti naudingi.“ 

REKLAMA

Henrika ir Rūta pasakoja, kad visuose šio socialinio verslo procesuose dalyvauja negalią turintys žmonės ir mamos, auginančios neįgalius vaikus. Maišelius siuvanti moteris yra neįgalios mergaitės mama, juodvi su Rūta taip pat augina dukras, turinčias negalią. Ne išimtis ir Donatas – jis turi klausos negalią, pusę metų įvairius pagalbinius darbus padėjo atlikti psichosocialinėje reabilitacijoje dalyvavęs Gintaras. H. Varnienė tikisi, kad į veiklą įsijungs ir LNF savanorė – fizinę negalią turinti mergina, kuri kaip tik yra baigusi rinkodaros ir reklamos studijų programą, o tokia pagalba jaunam socialiniam verslui būtų ne pro šalį. 

REKLAMA
REKLAMA

Rūta sako, kad Lietuvoje susidomėjimas „All invited“ veikla didėja, bet Lietuvos rinka labai maža, todėl jai labai norėtųsi rasti platesnius vartus ir į tarptautinę rinką. Henrika priduria, kad padidėjus apyvartai verslas turėtų būti atskirtas nuo LNF vykdomų viešųjų paslaugų ir veikti atskirai.

Straipsnio autorė: Sigita Inčiūrienė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų