Šiemet netukinkite savo vaikų: štai, ką turite jiems įdėti į mokyklą

Rugsėjo 1-oji jau visai čia pat, o maistas mokyklose mokiniams ne visada atrodo skanus. Praėjusiais metais atlikome tyrimą, kuriame dalyvavo virš 500 gimnazistų, rezultatai parodė, kad net trečdalis moksleivių nevalgo mokykloje (nemaža dalis pietų nevalgo visiškai!). Iš nevalgančių mokykloje apie 90 proc. ilgosios pertraukos metu eina į parduotuves ar greito maisto užkandines.

Švediški stalai mokyklose (nuotr. TV3)

Tokia situacija vyrauja daugelyje mokyklų. Patys tuo galite įsitikinti apie 10.30-11.00 val. nuėję į prekybos centrus ar užkandines prie mokyklų.

Prie kasų driekiasi eilės moksleivių, kurių rankose saldinti gėrimai, bandelės, pagaminti sumuštiniai, saldainiai, traškučiai ir kt. Jei taip bus užkandžiaujama kasdien - ateityje sulauksime sveikatos bėdų.

O tos bėdos gali nutikti nebūtinai labai tolimoje ateityje. Pažvelkime į Ameriką, kuri deda didžiules pastangas kovai su vaikų nutukimu, skiriami didžiuliai lėšų kiekiai. Kiek vaikų ten jau gimsta su per dideliu kūno masės indeksu. Lietuvoje ši problema taip pat tampa svarbi. Viršsvorį turinčių ar nutukusių mokinių skaičius kasmet auga.

Tad kaip kasdien užtikrinti skanius ir sveikus užkandžius vaikams mokykloje? Išeitis tikrai yra ir jai reikia vos kelių minučių tėvų ar vaikų (jei jie jau vyresni) laiko ryte. Tai - pietų dėžutės.

Kaip sudaryti skanius ir sveikus pietus ? Užkandžių dėžutėje gali būti:

VAISIAI IR UOGOS: obuoliai, abrikosai, bananai, mėlynės, braškės, šilauogės, kiviai, mangai, apelsinai, kriaušės, slyvos, granatai ir t.t. Labai svarbu vaisius supjaustyti, nulupti, kad atidarius dėžutę būtų galima valgyti iš karto.

REKLAMA

DARŽOVĖS (ŠVIEŽIOS IR VIRTOS): morkų šiaudeliai, agurkų, pomidorų, salierų, paprikų griežinėliai, saulėje džiovinti pomidorai, įvairios salotos, špinatai ir kt.

SVEIKIEJI RIEBALAI: avokado griežinėliai, riešutai, kokosai, alyvuogės, sėklos, natūralus riešutų sviestas.

SVEIKIEJI SKANĖSTAI: kelios džiovintos ar šviežios datulės, figos, slyvos, razinos, gabalėlis juodojo šokolado, džiovinti obuoliai ar bananų traškučiai.

BALTYMAI: puikiai tinka sūrio riekelės, kumpis, paukštienos ar mėsos kepsnių griežinėliai, kotletai, žuvies filė, kietai virti kiaušiniai, virtos pupelės, lęšiai, avinžirniai ar jų humusas. Jei dėsite pupeles ar humusą - nepamirškite nedidelio šaukštelio.

Mažas vandens buteliukas ar gertuvė - būtina. Dar pora vienkartinių servetėlių ir skaniausi pietūs paruošti.

Tegu dėžutėje būna vaiko mėgstamas, skanus, sveikas ir įvairus maistas. O matydamas, kaip dėžutė ruošiama gal ir pats prisidės prie ruošimo - tada maistas bus dar gardesnis.

Maži žingsneliai dažnai duoda didžiulius pokyčius. Turime nepamiršti, kad maistas, kurį valgome, yra tiesiogiai susijęs su mūsų išvaizda ir sveikata.

Daug pietų dėžučių užpildymo idėjų galima rasti internete. Nuotraukose matote keletą jų.

Šaltinis: Emilija Miliauskė, tinklaraštis Kuras kūnui


Rašyti komentarą...
R
Rr
2019-08-31 08:04:09
Pranešti apie netinkamą komentarą
Desiu viska, kad tik nevalgytu verygos jovalo
Atsakyti
-1

SKAITYTI KOMENTARUS (1)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų