REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Automobilių pramonės horizonte bręsta revoliucija, kuri neišvengiamai pakeis suvokimą apie įprastus automobilius. Jau netrukus pastaruosius vis dažniau teks atnaujinti kaip išmaniuosius telefonus, o naujas paslaugas įdiegti tarsi mobiliąsias programėles. Visa tai vairuotojams ir keleiviams atvers naujų galimybių, o automobiliai taps labiau individualizuoti.


Automobilių pramonės horizonte bręsta revoliucija, kuri neišvengiamai pakeis suvokimą apie įprastus automobilius. Jau netrukus pastaruosius vis dažniau teks atnaujinti kaip išmaniuosius telefonus, o naujas paslaugas įdiegti tarsi mobiliąsias programėles. Visa tai vairuotojams ir keleiviams atvers naujų galimybių, o automobiliai taps labiau individualizuoti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Programine įranga grindžiamos transporto priemonės (angl. software-defined vehicles, SDV) – tai inovacija, kuri automobilių naudojimą pakeis negrįžtamai. Ir tikriausiai nieko nenustebins tai, jog ateities automobilis, susietas su pasauliu ir dar išmanesnis, vis labiau priklausys būtent nuo programinės įrangos.

REKLAMA

„Tai pasaulinė automobilių rinkos tendencija. Šiandien visa pramonė atsigręžia į tokio tipo technologijas“, –sako Pascalis Khairas, „Renault Software Factory“ gamyklos SDV platformos programinės įrangos inžinerijos vadovas.


Štai jau nuo 2026 m. „Renault“ grupės modeliuose bus įdiegti inovatyvūs, programine įranga grindžiami transporto priemonių sprendimai, todėl automobilį bus galima tobulinti visą jo eksploatavimo laiką, atnaujinant ir diegiant naujas programas, praplečiančias įvairias jo funkcijas.

REKLAMA
REKLAMA


https://www.youtube.com/watch?v=cWnsCMtX9f8&t


Kasdien tobulėjantys automobiliai


Specialistai pabrėžia, kad šios srities galimybės yra praktiškai neribotos. Naujos paslaugų rūšys gali būti labai įvairios – nuo kasdienės automobilio priežiūros (su gedimų nustatymu realiuoju laiku) iki apšvietimo salone ar pramogų pritaikymo asmeniniams poreikiams. Dar svarbiau, kad kiekvienas naudotojas pats nuspręs, kokias funkcijas jis pageidauja įdiegti automobilyje.


„Automobilis, kaip ir mobilusis telefonas, yra labai asmeniškas daiktas ir iš prigimties tinkamas skaitmeninimui. Naudojant SDV bus lengviau įdiegti naujus asistentus, pavyzdžiui, pagalbos vairuojant sistemas, dėl kurių vairuotojas bei keleiviai tampa saugesni kelyje. Santykis su automobiliu pasikeis, atsivers visiškai naujas galimybių pasaulis“, –sako Alaeddine‘as Zouaoui, „Renault Software Factory“ gamyklos tyrimų ir plėtros centro Sofijos Antipolyje direktorius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Akivaizdu, kad SDV amžiuje kiekvienas automobilis skirsis nuo kitų ir bus nuolat tobulinamas. O tai iš esmės reiškia, kad bus galima pasiūlyti personalizuotas transporto priemones, kurios bus dar labiau pritaikytos prie realaus automobilio naudojimo ir vairuotojo įpročių.


Negana to, vairuotojams taps labiau prieinamas ir dar vienas privalumas – galimybė atnaujinti automobilius nuotoliniu būdu. Ekspertai pažymi: visa tai leidžia užtikrinti, kad automobilis po trejų ar ketverių metų nenuvertėtų bei žengtų koja kojon su naujesnių modelių tendencijomis.

REKLAMA

Svarbu atkreipti dėmesį ir į tai, kad šiuolaikiniuose automobiliuose įrengta 60–80 elektroninių modulių (ECU), kurių kiekvienas skirtas vienai funkcijai, pavyzdžiui, automobilio apšvietimui. Problema ta, kad tokiu atveju labai greitai pritrūksta duomenų apdorojimo galios ir pajėgumų.


Todėl SDV buvo siekiama naudoti vieną centrinį kompiuterį su daug didesne skaičiavimo galia. Inžinieriai pabrėžia, kad tai patikimesnis ir kartu lankstesnis sprendimas. Be to, visai tai taip pat leidžia apdoroti milžiniškusjutiklių surinktų duomenų kiekius.

REKLAMA

Renault Austral SUV

Specialiai automobiliams sukurta operacinė sistema


Įgyvendindama SDV planus, „Renault“ grupė užmezgė partnerystę su trimis savo rinkose lyderiaujančiais prekės ženklais: „Qualcomm“, „Google“ bei „Valeo“. Bendradarbiaudama su „Google“ dėl programinės įrangos, su „Qualcomm“ dėl aparatinės įrangos, su „Valeo“, kuri tieks pagrindinius elektros ir elektroninius komponentus, „Renault“ grupė nestokoja ambicijų toliau plėtoti savo technologijų ekosistemą.


„Renault“ grupės pašaukimas nėra tvarkyti viską nuo A iki Z, todėl tam tikrais klausimais pasikliaujame geriausiais šios srities specialistais. Ši partnerystė leidžia mums kurti ir didinti pridėtinę vertę savo klientams“, – pabrėžia Pascalis Khairas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pagal tokį susitarimą „Renault“ grupė galės įkelti į „Google Play“ parduotuvę specialias partnerių įmonių sukurtas programėles, pavyzdžiui, prieigą prie tinklalaidžių arba asmenukių, kurias galima daryti naudojant transporto priemonėje įrengtas kameras.


Tuo pačiu „Google Play“ parduotuvėje arba „Renault Group“ platformoje bus galima naudotis ir kitomis programėlėmis, pagrįstomis tais pačiais mechanizmais: pagalbos vairuojant asistentais, apšvietimo efektais, priekinių žibintų valdymu ir t. t. Šitaip siekiama sukurti platformą, atvirą kitoms partnerėms, įskaitant automobilių gamintojus, į kurią jie taip pat galėtų įtraukti savo programėles.


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų