
Įvairūs klientai
Dažniausi „Hardman“ klientai yra medžiotojai bei ūkininkai, tačiau kartais dirbtuves aplanko ir kitų sričių specialistai – pavyzdžiui, visureigių varžybų „4x4 Perimetras“ dalyviai.
„Žmonių pas mus užsuka vis daugiau ir modifikacijų įvairovė didėja. Ne visi yra ūkininkai ar miškininkai: kai kurie žmonės tiesiog mėgsta aktyvų gyvenimo būdą – važinėja keturračiais, plaukioja vandens motociklais, turi sodybas atokiose vietose. Kai kurie dalyvauja mėgėjiškose visureigių varžybose ar net Dakaro ralyje – tokiems klientams standartinio visureigio pravažumo jau neužtenka“, – pasakoja T. Sakalauskas.
SUV modelių mėgėjams skirtų varžybų skaičius pastaraisiais metais gerokai išaugo. Vien Lietuvos bekelės lenktynių čempionato „4x4 Perimetras“ etapų šiemet jau keturi, jame organizuojama ir „Tourism“ įskaita – čia varžosi mėgėjai su minimaliai modifikuotais visureigiais.
Šiais metais jau įvyko du „4x4 Perimetro“ etapai, o trečiasis vyks Pasvalio rajone rugsėjo 14-15 dienomis.
Populiariausi – pikapai
Kokio tipo modeliai tobulinami dažniausiai? Kalbant tiek apie išvaizdą, tiek pravažumą, atsakymas yra vienas – pikapai.
„Juos modifikuoti ne tik lengviausia – jie geriausiai pritaikomi įvairiam laisvalaikio praleidimo būdui“, – teigia visureigių modifikavimo dirbtuvių atstovas T. Sakalauskas.
Pikapai jau nebėra automobiliai, skirti tik itin prastiems keliams – naujausiuose modeliuose yra aukšto lygio komforto įranga kaip aplinkinio vaizdo kameros, navigacinės sistemos, odinės sėdynės ir t. t., o jais važiuoti patogu ir tolimesnius atstumus. Pavyzdžiui, nuo 2015 m. gaminamo „Nissan Navara“ gale montuojama nepriklausomo tipo pakaba, užtikrinanti komfortą ilgose kelionėse, o pakrovimo lygis dėl to nesumažėjo. Šio modelio platforma pasinaudojo ir kitais vardais pavadintus pikapus sukūrė ir „Renault“ bei „Mercedes–Benz“, tad praktiškai pusė Lietuvoje parduodamų pikapų turi komfortišką nepriklausomą galinę pakabą.
Geras pikapo universalumo pavyzdys yra #iGo2Dakar projektas – du automobilių sporto entuziastai, Mindaugas Plukys ir Andrius Laucius, praėjusį sausį „Nissan Navara“ modeliu keliavo paskui Dakaro maratono dalyvius ir Pietų Amerikoje įveikė apie 10 tūkst. km. Lietuvoje modifikuotas pikapas (jam buvo sumontuoti papildomi žibintai, padangos, „Old Man Emu“ pakaba ir kiti atributai) dvi savaites tapo namais ant ratų – čia buvo valgoma, dirbama, kartais miegama ir beveik visą laiką kažkur važiuojama.
Šiais metais automobilis tobulinamas toliau – jam sumontuoti specialūs bekelei skirti aliumininiai „Rival“ buferiai, tempimo „gervė“, papildomi galingi „Lazer“ firmos žibintai. Kiekvienas atributas turi savo paskirtį: buferiai lengvesni ir tvirtesni už standartinius, jų forma padidina nuvažiavimo ir užvažiavimo kampus. „Gervė“ skirta greitai pagalbai užklimpus, o papildomi žibintai – dar geresniam kelio apšvietimui tamsiu paros metu.
Ar galima tiek modifikacijų atlikti visureigiui, o ne pikapui? Kas be ko, tačiau viskas atsiremia į kainos ir praktiškumo santykį. O čia pikapai, vertinant jų pradinę kainą, pravažumą, patikimumą bei talpą – nepralenkiami.

