Tradicija nepažeista ir šįsyk. Ketvirtadienį, liepos 20-ąją, Palangos centrinėje Vytauto gatvėje didžiausios Baltijos šalyse „Aurum 1006 km lenktynės“, kurias VšĮ „Promo events“ be pertraukų rengia nuo pat 2000 metų, paskelbtos atidarytomis.
24-ąsias renginio metraštyje lenktynes atidarė ir apie jų svarbą šalies automobilių sportui ir kurorto bei viso regiono gyvenimui kalbėjo Palangos miesto ir Kretingos rajono merai Šarūnas Vaitkus ir Antanas Kalnius bei pagrindinis „Aurum 1006 km lenktynių“ organizatorius, VšĮ „Promo Events“ direktorius Darius Jonušis.
Tai buvo pristatymo kulminacija, o pati šventė Vytauto ir aplinkinėse gatvėse prasidėjo nuo pat ryto, kai spalvingas lenktynėse dalyvaujančių komandų paradas užtvindė Palangos centrą. Regis, daugelį viliojantis paplūdimys turėjo ištuštėti, nes minios žiūrovų užtvindė Vytauto gatvę.
Tačiau ir per minią nesunku buvo matyti čia išrikiuotus, spalvingai išdažytus, lenktynėms paruoštus automobilius ir vasariškai nusiteikusias gražuoles, siūlančios atsigaivinti renginio rėmėjų „Aurum“ ar „Dynami:t“ naujausio asortimento produkcija.
Vytauto gatvėje tiek arklių dar nėra žvengę
Šiemet parade dalyvavo ir prie lenktynių starto linijos šeštadienį išsirikiuos 23 automobiliai.
Ilgus metus buvusią populiariausių automobilių markę – BMW – pakeitė kultinis „Aurum 1006 km lenktynių“ automobilis „Porsche“, kurių šiemet - net 8. Tai didžiausias „Porsche“ automobilių skaičius per visą 24 metų šių lenktynių istoriją.
Reikėtų priminti, kad iš visų 23-ų jau įvykusių maratoninių lenktynių Palangoje net 15 laimėjo komandos, kurių sportininkai vairavo būtent „Porsche“ automobilius.
Antroji vieta atitenka „Audi“, kurių bus 4. Po du automobilius „Aurum 1006 km lenktynių“ trasa važiuos įvairių modifikacijų „Lamborghini Huracan ST Evo II“, BMW, „Seat Leon“ ir „Ginetta“, po vieną – „Mercedes-Benz AMG GT3 Evo“, „Cupra“ ir LADA 2104.
Nereikia būti dideliu specialistu, kad neklysdamas galėtumei pasakyti, jog šiemet iki dar neregėtų aukštumų pakilęs lenktynių technikos parko lygis.
Kas laimės?
Tai amžinas klausimas, kuris kasmet neduoda ramybės į lenktynių atidarymo paradą susirinkusiems žiūrovams. O šiemet jį įkąsti – misija, ko gero, neįmanoma.
„Nepaprastai išaugo techninis lygis, visi profesionalai, reikėtų gerai paieškoti šalių, kuriose vykstančiose lenktynėse dominuotų toks aukštas pasirengimo lygis. Matau 15 lygiaverčių komandų su konkurencingais, be priekaištų lenktynėms paruoštais automobiliais, - sakė nuolatinis „Aurum 1006 km lenktynių“ dalyvis, „Antėja Racing Team“ ekipos atstovas Rimas Cesiulis.
„Žvelgiu į juos ir mintyse kartoju, jog toks penkioliktukas nepadarytų gėdos jokioje Europos trasoje, o jeigu kokybės kartelę kilsterėtume dar aukštyn – Palangos lenktynių dešimtukas galėtų be baimės kautis bet kokiose pasaulinio lygio varžybose. Taigi, atspėk laimėtoją kad gudrus. Manau, kad tik kvalifikacinės lenktynės ir ypač jų TOP 10 parodys kas ko vertas. Tačiau ir pirmoji vieta prie starto linijos dar negarantuoja pirmam išvysti languotos baltai juodos finišo vėliavos, nes lenktynėse visko būna“, - sako daug šilto ir šalto matęs R. Cesiulis.
Jo nuomone, iš TOP 10 pagrindinėse lenktynėse gali iššauti bet kas, o nugalėtoją lems ne tik sklandus visos komandos darbas ir konkurencingas bolidas, bet ir palankiai susiklosčiusi visų aplinkybių visuma.
O kokias viltis puoselėja pati lenktynių senbuvė „Antėja Racing Team“?
„Nelikti paskutiniesiems šiemet jau būtų nemenkas laimėjimas, - pusiau juokais pusiau rimtai sako Rimas. – Mes nesame konkurencingi su dauguma varžovų, vairuosime tą patį dyzelinu varomą automobilį BMW135D, o komandos gretas, išėjus Audriui Griciui, papildė Vaidotas Mitkus, turintis nemenką ilgų nuotolių lenktynių patirtį. Tad kausimės“, - žada R. Cesiulis, kuriam pritaria ir dar vienas šios komandos narys Vidas Gedutis.
Lems ir padangų loterija
Lenktynininkai jau buvo įpratę varžybose naudoti vienodas „Hankook“ padangas.
„Šiemet to nebebus, - sako lenktynių organizatorius Darius Jonušis. – Sudegus pagrindinei šio gamintojo įmonei Pietų Korėjoje ilgametis mūsų lenktynių partneris dabar tiesiog nepajėgus aprūpinti savo produkcija, todėl komandos galės rinktis bet kurios markės, bet kurio gamintojo padangas, kurių charakteristikos neprieštarauja mūsų rengiamų varžybų nuostatams“.
D. Jonušio nuomone, čia ir prasidės visas įdomumas. Kaip ir „Formulėje 1“ daug lems sėkmingas vienokio ar kitokio mišinio, padangų minkštumo ar kietumo pasirinkimas.
Patyręs lenktynių organizatorius ir praeityje garsus sportininkas įsitikinęs, jog, nepaisant visų peripetijų, šiemet trasos rekordai, ypač kvalifikacinių ir TOP 10 stadijose, kris kaip rudenį lapai, tad žiūrovams tikrai nebus kada nuobodžiauti.
Pagerbti pirmieji nugalėtojai
Aptilus šventiniam šurmuliui Vytauto gatvę iškart užtvindė čia snaudusių galingų motorų gausmas.
Pagal ilgametę tradiciją Vytauto gatvėje įvyko ir pirmosios „Aurum 1006 km lenktynių“ programoje esančios trumpos, tačiau labai dinamiškos „Dynami:t Super sprint“ varžybos, kurias su „Audi S4“ laimėjo „Nanosun by Tarzanija Racing“ ekipos lenktynininkas Karolis Blėdis, distanciją įveikęs per 4,57 sek.
4,62 sek. antrąją poziciją garantavo „TDS Group-Toks Racing Team“ ekipos nariui Ramūnui Čapkauskui, vairavusiam „Porsche 911 GT3 Cup“ automobilį.
Trečias liko „Porsche Baltic 91“ ekipos lenktynininkas Robertas Kupčikas, su „Porsche 911 GT3 Cup“ tą pačią distanciją nuvažiavęs per 4,88 sek.
Po pietų visi įvykiai persikėlė į pagrindinę „Aurum 1006 km lenktynių“ trasą, kurią išbandė savo važiavimus surengę „Porsche“ klubo Lietuva“ nariai, „Ultim8 Drag“ lenktynių dalyviai pradėjo atrankos varžybas, startavo ir net tris dienas truksiantis „Technitis“ žiūrovų slalomas, kuriame išbandyti jėgas ir pasijusti tikrais lenktynininkais gali visi norintys.
Pirmąsias treniruotes popietę pradėjo ir šeštadienį dėl pagrindinio lenktynių trofėjaus kovosiantys sportininkai.