
„Mercedes Benz“ norėdama įrodyti, jog jų gaminami dyzeliniai varikliai nėra tokie taršūs kaip kad kartais skelbia tam tikri žiniasklaidos kanalai, į naujos kartos A klasę bei atnaujintą C klasę pradės montuoti „OM 608“ vardu pavadintą dyzelinį motorą, kurio NOx emisija yra kelis kartus mažesnė negu reikalauja Europos Sąjungos normatyvai.
Šiuo metu automobilių gamintojai turi užtikrinti, jog dyzelinu varomų variklių NOx emisija neviršytų 168 mg/km. Tuo tarpu naujasis „Mercedes Benz“ motoras į atmosferą išmeta vidutiniškai vos 10 mg/km. Šie rodikliai buvo užfiksuoti ne laboratorijoje, bet bendro naudojimo keliuose atliekant naujus vidutinių kuro sąnaudų ir emisijų matavimus. Tačiau tai dar ne viskas.
„Mercedes Benz“ atliko ir kitų, keturių bei šešių cilindrų, „OM 654“ ir „OM 656“ dyzelinių variklių testus, kurie taip pat nustebino itin mažomis NOx emisijomis. Atliekant variklių bandymus bendro naudojimo keliuose, vidutinė NOx emisija svyravo tarp 40 - 60 mg/km. Šie motorai jau dabar yra montuojami į E bei S klasės modelius.
Tad kaip jiems pavyko tai padaryti? Visi trys varikliai buvo aprūpinti itin kompaktiška išmetamųjų dujų apdorojimo sistema bei keliais aukšto bei žemo slėgio „EGR“ vožtuvais. Be to, visi motorai naudoja „SCR“ katalizatorių technologiją, kurios dėka į deginių srautą prieš katalizatorių purkštuvu įpurškiamas tiksliai dozuotas „AdBlue“ skystis. Įpurškiamo skysčio kiekis priklauso nuo variklyje susidarančių azoto oksidų kiekio, t.y. nuo variklio momentinio sūkių dažnio ir sukimo momento. Vykstant hidrolizei, iš įpurkšto skysčio susidaro amoniakas, kuris, reaguodamas su azoto oksidais, paverčia juos azotu ir vandeniu, kurie yra nekenksmingi aplinkai.


