• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Automobilių sportui besidomintys automanai turėtų puikiai žinoti kas per žvėris yra „BMW M3 GTR“. Žiedinėms lenktynėms paruoštas bolidas ne vienerius dalyvavo įvairiose auto-sporto varžybose, tačiau ar žinojote, kad „BMW“ sukūrė naują „M3 GTR“ modifikaciją skirtą bendro naudojimo keliams? Taip, brangieji automanai, sportiškų automobilių gamintoja pasinaudojo lenktynėms skirto „M3 GTR“ bolido komponentais ir juos perkėlė į bendro naudojimo keliams skirtą automobilį.
„BMW M3“ galėtume drąsiai pavadinti kultiniu automobiliu. Nesvarbu ar tai būtų „E30“, ar „E36, ar „E46“, kiekviena „M3“ modelio karta pakeldavo kartelę ir priversdavo visus konkurentus pasitempti. Tačiau nuolatos iššūkių ieškantys „BMW M“ divizijos specialistai norėdami sukurti pačią geriausią „M3“ versiją, sukryžmino standartinę „E46 M3“ versiją su lenktynėms paruoštu „M3 GTR“.

Automobilių sportui besidomintys automanai turėtų puikiai žinoti kas per žvėris yra „BMW M3 GTR“. Žiedinėms lenktynėms paruoštas bolidas ne vienerius dalyvavo įvairiose auto-sporto varžybose, tačiau ar žinojote, kad „BMW“ sukūrė naują „M3 GTR“ modifikaciją skirtą bendro naudojimo keliams? Taip, brangieji automanai, sportiškų automobilių gamintoja pasinaudojo lenktynėms skirto „M3 GTR“ bolido komponentais ir juos perkėlė į bendro naudojimo keliams skirtą automobilį.
„BMW M3“ galėtume drąsiai pavadinti kultiniu automobiliu. Nesvarbu ar tai būtų „E30“, ar „E36, ar „E46“, kiekviena „M3“ modelio karta pakeldavo kartelę ir priversdavo visus konkurentus pasitempti. Tačiau nuolatos iššūkių ieškantys „BMW M“ divizijos specialistai norėdami sukurti pačią geriausią „M3“ versiją, sukryžmino standartinę „E46 M3“ versiją su lenktynėms paruoštu „M3 GTR“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

M3 GTR (1)


Kaip ir daugelio kultinių automobilių istorijų, taip ir „M3 GTR“ gimimo istorija prasideda nuo „BMW M“ divizijos noro sukurti sėkmingą ir konkurencingą bolidą, kuris galėtų skinti pergales „ALMS“ čempionate. Iš pradžių „BMW M“ divizijos inžinieriai norėjo varžybose dalyvauti su minimaliai modifikuotu „E46 M3“, tačiau atlikti bandymai parodė, jog bolidas su šešių cilindrų varikliu nebūtų konkurencingas. Tad norėdami išspręsti šią problemą, automobilis gavo galingesni 8 cilindrų motorą.
Tačiau „BMW“ norėdama dalyvauti lenktynėse, naujasis bolidas turėjo būti sukurtas bendro naudojimo keliams skirto automobilio pagrindu. Tai reiškia, jog „BMW“ turėjo sukurti lenktynininio automobilio versiją skirtą bendro naudojimo keliams. Kadangi „ALMS“ taisyklės nevertė gamintojų pagaminti konkrentų kiekį naujos versijos vienetų, vokiečiai iš pradžių planavo pagaminti vos 10 „M3 GTR“ egzempliorių, o viena šio ribotos laidos modelio kaina siektų 250 tūkst. eurų. Vis dėlto, planai labai greitai pasikeitė, nes „BMW“ pagamino tik tris „M3 GTR“ egzempliorius ir ne vienas iš jų niekada nepaliko „BMW M“ divizijos teritorijos.

REKLAMA

M3 GTR (2)


„M3 GTR“ buvo komplektuojamas su 8 cilindrų, 4.0 litrų darbinio tūrio atmosferiniu varikliu. Į lenktyninį automobilį montuotas motoras išvystė 450 arklio galių esant 7500 aps/min, tuo tarpu į bendro naudojimo keliams skirtą modelį montuotas variklis išvystė 380 arklio galių esant 7000 aps/min.

M3 GTR (3)


Nepaisant didesnio variklio, naujoji versija buvo 13.6 kilogramo lengvesnė už „M3 CSL“, kuri svėrė mažiau nei 1400 kilogramų. „BMW M“ inžinieriai į „M3 GTR“ sumontavo ne vieną detalę pagamintą iš anglies pluošto ir plastiko.
Tiesą sakant, naujoji „M3“ versija buvo labai panaši į „M3 CSL“, tačiau „M3 GTR“ turėjo vieną pranašumą. Automobilis buvo komplektuojamas su 6 bėgių mechanine pavarų dėže ir riboto praslydimo diferencialu.

GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų