• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Dauguma šių automobilių turi daug netipiškų funkcijų-privalumų, kurie automobilio vertę tik dar labiau padidina. Nepaisant to,  vis tiek visi nori šio žavaus „Citroen“. Išleidžiant „DS“ modelį, prancūzų gamintojas siekė beveik visą automobilį padaryt pagal save, nesitaikant į rinkos tyrimus ar kitas nuomones iš šalies. O rezultatas - vienas gražiausių ir geriausių kada nors sukurtų automobilių. Šį faktą pripažįsta daugelis automobilių ekspertų.
DS gamyba prasidėjo 1955 metais pakeičiant prieš tai buvusį Traction Avant modelį. Kuris buvo prieškarinio laikotarpio technologinių laimėjimų ir prancūzų tautos pasididžiavimas. Bet DS buvo ne ką mažesnis technologinių laimėjimų ir pasididžiavimo vaisius. Ši , technologinių inovacijų, ambicija nedavė ramybės Citroen iki pat 1970 metų, kompanija manė nepajėgsianti automobilį vystyti kartu su techninėms naujovėmis koja kojon ir  manė nepajėgiantys išlaikyti šių dailių linijų, švaraus dizaino. Kuris beje buvo sukurtas italų skulptoriaus Flaminio Bertoni ir prancūzų aeronautikos inžinieriaus Andre Lefebvre. Šie vyrai sukūrė mašiną, kuri nustebino visą pasaulį. 1955 Paryžiaus automobilių parodoje pirma kart pristačius šį automobilį jau po 15 minučių buvo sulaukta 743 užsakymų iš pirkėjų.


Ir po pirmos dienos buvo jau 12 000 užsakymų, o per visus gamybos metus Citroen pagamino per 1,5 milijono DS modelių. Tai žinoma mažesnis pardavimų skaičius lyginant su CV modeliu, pastarojo buvo pagaminta 8,7 milijonai vienetų. Bet atsižvelgus į DS kainą, jo pardavimų skaičiai vis tiek išlieka įspūdingi. Vienas iš įdomiausių DS technologinių sprendimų buvo hidraulinė pakaba. Ji buvo pristatyta, kai 4 ratų nepriklausoma pakaba buvo tikra retenybė automobiliuose. Taigi hidraulinė pakaba tinkamu laiku pasirodė pasauliui. Jos dėka automobilis galėjo bet kokiu keliu sklandžiai ir vienodai važiuoti, išlaikant ta pačia gerą vairavimo kokybę.


O kur dar aukščio reguliavimo funkcija, kuri leido kada tik nori keisti automobilio aukštį. Pakankamai didelio diapazono aukščio reguliavimą leido DS, o žemiausia padėtis buvo vos keli centimetrai nuo žemės. Kita verta dėmesio vieta automobilyje yra variklis. Prancūzijos automobilių mokesčių įstatymas yra paremtas variklio dydžiu, taip buvo siekiama apsiriboti nuo didelių galingų, neekologiškų ir neekonomiškų variklių. O DS buvo montuojami 4 cilindrų, 100 arklio galių pasiekiantys varikliai. Gal tai ir nėra tikra galios jėgainė, bet tais laikais tokie parametrai buvo įspūdingi. Ir dėka savo revoliucingos pakabos, Citroen DS sėkmingai pasirodydavo ralyje.


Hidraulika taip pat buvo naudojama ir pusiau automatinėje transmisijoje, visos pavaros perjungiamos ranka, tačiau hidraulikos dėka nereikia spausti sankabos pedalo. Taip pat šiame automobilyje pirmą kart buvo sumontuoti ratų kryptimi besisukantys žibintai, kurie geriau apšviesdavo kelią važiuojant į posūkį. Šį funkcija, iš dalies, pirmą kartą pritaikyta buvo 1948 metais Tucker Torpedo automobilyje. Bet tuomet ratų kryptimi pasisukdavo tik vidurinioji lempa, tai buvo niekam tikusi funkcija ir net 17 JAV valstijų uždraudė šią lempą, priversdama ją užsidengti.


Tucker Torpedo modelyje žibintas galėjo pasisukti tik 10 laipsnių, dėl ko turbūt ir nebuvo pripažintas jos naudingumas. O štai Citroen DS gali pasisukti net 80 laipsnių. Citroenas po kurio laiko gavo ir pravardę - "deivė" , bet tokią gavo ne pelnytai, o dėl modelio pavadinimo. Raidės D-S prancūzų kalboje tariasi kaip vienas žodis "deesee", ką ir reiškia išvertus deivė. Ant paprastesnės mašinos tokia pravardė būtų tapusi pajuokos objektu, bet šiam automobiliui naujas, liaudiškas pavadinimas prigijo ir anglų kalba. Net 2000 metų australų filmas, apie 1967 metų Citroen DS pirkimą, buvo pavadintas "The Goddess of 1967" (1967-uju Deivė) .


Po to ką pristatę pasauliui 1955 metais Citroen, pakeisti buvo sunku, tačiau būtina. Du skirtingi modeliai pakeitė DS, tai SM ir  CX, bet nei vienas iš jų nebuvo tokie ypatingi. Ir jau buvo tik laiko klausimas kada kompaniją perims Peugeot. Kas įvyko praėjus metams po DS gamybos nutraukimo, todėl DS yra vienas paskutiniųjų iš Citroen grynakraujų palikuonių. O  1999 metais "Amžiaus automobilio" apdovanojimuose Citreon DS užėmė 3-ąją vietą, nusileisdamas tik Ford T ir Mini automobiliams. O "Classic & Sports Car" žurnalas 2009 metais šią "deivę" gražiausiu visų laikų automobiliu. Akivaizdu, ši deivė tapo tikra legenda,  kurią pripažįsta kiekviena karta.

Dauguma šių automobilių turi daug netipiškų funkcijų-privalumų, kurie automobilio vertę tik dar labiau padidina. Nepaisant to,  vis tiek visi nori šio žavaus „Citroen“. Išleidžiant „DS“ modelį, prancūzų gamintojas siekė beveik visą automobilį padaryt pagal save, nesitaikant į rinkos tyrimus ar kitas nuomones iš šalies. O rezultatas - vienas gražiausių ir geriausių kada nors sukurtų automobilių. Šį faktą pripažįsta daugelis automobilių ekspertų.
DS gamyba prasidėjo 1955 metais pakeičiant prieš tai buvusį Traction Avant modelį. Kuris buvo prieškarinio laikotarpio technologinių laimėjimų ir prancūzų tautos pasididžiavimas. Bet DS buvo ne ką mažesnis technologinių laimėjimų ir pasididžiavimo vaisius. Ši , technologinių inovacijų, ambicija nedavė ramybės Citroen iki pat 1970 metų, kompanija manė nepajėgsianti automobilį vystyti kartu su techninėms naujovėmis koja kojon ir  manė nepajėgiantys išlaikyti šių dailių linijų, švaraus dizaino. Kuris beje buvo sukurtas italų skulptoriaus Flaminio Bertoni ir prancūzų aeronautikos inžinieriaus Andre Lefebvre. Šie vyrai sukūrė mašiną, kuri nustebino visą pasaulį. 1955 Paryžiaus automobilių parodoje pirma kart pristačius šį automobilį jau po 15 minučių buvo sulaukta 743 užsakymų iš pirkėjų.


Ir po pirmos dienos buvo jau 12 000 užsakymų, o per visus gamybos metus Citroen pagamino per 1,5 milijono DS modelių. Tai žinoma mažesnis pardavimų skaičius lyginant su CV modeliu, pastarojo buvo pagaminta 8,7 milijonai vienetų. Bet atsižvelgus į DS kainą, jo pardavimų skaičiai vis tiek išlieka įspūdingi. Vienas iš įdomiausių DS technologinių sprendimų buvo hidraulinė pakaba. Ji buvo pristatyta, kai 4 ratų nepriklausoma pakaba buvo tikra retenybė automobiliuose. Taigi hidraulinė pakaba tinkamu laiku pasirodė pasauliui. Jos dėka automobilis galėjo bet kokiu keliu sklandžiai ir vienodai važiuoti, išlaikant ta pačia gerą vairavimo kokybę.


O kur dar aukščio reguliavimo funkcija, kuri leido kada tik nori keisti automobilio aukštį. Pakankamai didelio diapazono aukščio reguliavimą leido DS, o žemiausia padėtis buvo vos keli centimetrai nuo žemės. Kita verta dėmesio vieta automobilyje yra variklis. Prancūzijos automobilių mokesčių įstatymas yra paremtas variklio dydžiu, taip buvo siekiama apsiriboti nuo didelių galingų, neekologiškų ir neekonomiškų variklių. O DS buvo montuojami 4 cilindrų, 100 arklio galių pasiekiantys varikliai. Gal tai ir nėra tikra galios jėgainė, bet tais laikais tokie parametrai buvo įspūdingi. Ir dėka savo revoliucingos pakabos, Citroen DS sėkmingai pasirodydavo ralyje.


Hidraulika taip pat buvo naudojama ir pusiau automatinėje transmisijoje, visos pavaros perjungiamos ranka, tačiau hidraulikos dėka nereikia spausti sankabos pedalo. Taip pat šiame automobilyje pirmą kart buvo sumontuoti ratų kryptimi besisukantys žibintai, kurie geriau apšviesdavo kelią važiuojant į posūkį. Šį funkcija, iš dalies, pirmą kartą pritaikyta buvo 1948 metais Tucker Torpedo automobilyje. Bet tuomet ratų kryptimi pasisukdavo tik vidurinioji lempa, tai buvo niekam tikusi funkcija ir net 17 JAV valstijų uždraudė šią lempą, priversdama ją užsidengti.


Tucker Torpedo modelyje žibintas galėjo pasisukti tik 10 laipsnių, dėl ko turbūt ir nebuvo pripažintas jos naudingumas. O štai Citroen DS gali pasisukti net 80 laipsnių. Citroenas po kurio laiko gavo ir pravardę - "deivė" , bet tokią gavo ne pelnytai, o dėl modelio pavadinimo. Raidės D-S prancūzų kalboje tariasi kaip vienas žodis "deesee", ką ir reiškia išvertus deivė. Ant paprastesnės mašinos tokia pravardė būtų tapusi pajuokos objektu, bet šiam automobiliui naujas, liaudiškas pavadinimas prigijo ir anglų kalba. Net 2000 metų australų filmas, apie 1967 metų Citroen DS pirkimą, buvo pavadintas "The Goddess of 1967" (1967-uju Deivė) .


Po to ką pristatę pasauliui 1955 metais Citroen, pakeisti buvo sunku, tačiau būtina. Du skirtingi modeliai pakeitė DS, tai SM ir  CX, bet nei vienas iš jų nebuvo tokie ypatingi. Ir jau buvo tik laiko klausimas kada kompaniją perims Peugeot. Kas įvyko praėjus metams po DS gamybos nutraukimo, todėl DS yra vienas paskutiniųjų iš Citroen grynakraujų palikuonių. O  1999 metais "Amžiaus automobilio" apdovanojimuose Citreon DS užėmė 3-ąją vietą, nusileisdamas tik Ford T ir Mini automobiliams. O "Classic & Sports Car" žurnalas 2009 metais šią "deivę" gražiausiu visų laikų automobiliu. Akivaizdu, ši deivė tapo tikra legenda,  kurią pripažįsta kiekviena karta.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų