
Padangų atliekų kiekis
Aplinkos ministerijos duomenimis, 2019 metais Lietuvos rinkai buvo patiekta 30,7 tūkst. tonų padangų, o buvo surinkta naudoti netinkamų padangų 28,3 tūkst. tonų.
Gamintojų ir importuotojų asociacijos vadovė Asta Pakštaitė-Marcinkienė sako, kad visgi padangų atliekų kasmet susidaro kur kas daugiau ir jų kiekis tik auga.
„Oficialioje statistikoje neatsispindi tūkstančiai tonų padangų, kurios patenka su į Lietuvą įvažiuojančiomis transporto priemonėmis. Gamintojams ir importuotojams nėra prievolės tvarkyti šias padangas, kaip ir tas, kurios parduodamos nelegaliai. Dar viena ilgametė bėda – ne visi gamintojai ir importuotojai Lietuvoje finansuoja padangų surinkimą ir sutvarkymą, o padangų perdirbimo pajėgumas šalyje vis dar yra ribotas“, – teigia A. Pakštaitė-Marcinkienė.
Pagal teisės aktus Lietuvoje kasmet turi būti surinkta ir perdirbta 80 proc. visų atskirai vidaus rinkai pateiktų padangų.
Aplinkosaugininkai primena, kad senos padangos gamtoje suyra tik per 120-140 metų. Senas padangas perdirbant ar panaudojant energijai taupomi gamtos ir gamybos ištekliai. Perdirbtų padangų guma tinka sporto aikštynų ir žaidimų aikštelių dangai, automobilių statymo apsauginiams kuoleliams ir kitiems gaminiams, pavyzdžiui, batų padams. Senų padangų granulės kai kuriose šalyse panaudojamos keliams tiesti.
Daugiausia senų padangų, kaip ir kitų automobilio atliekų (alyvos, amortizatorių, filtrų, akumuliatorių ir kitų), susidaro autoservisuose. Gamintojų ir importuotojų asociacija vykdomų aplinkosauginių projektų „Mes rūšiuojam. Autoservise“ ir „Mes rūšiuojam automobilių atliekas“ metu skatina autoservisus rūšiuoti ir rinkti atskirai atliekas, jų nešalinti su kitomis atliekomis, siekti aplinkos taršos mažinimo bei šviesti ir informuoti visuomenę apie atliekų rūšiavimą ir draugišką aplinkai veiklą.


