„Dieve šventas. Ką ten veikia lenktynių direktorius?“ – piktinosi J. Clarksonas „X“ (buvusioje „Twitter“) platformoje. Automobilių žurnalistikos žvaigždė, dažnai matoma „Sky Sports“ eteryje kalbantis su Martinu Brundle’u lenktynių savaitgaliais, ne kartą yra viešai išreiškęs kritišką nuomonę apie „Formulės 1“ sprendimus tiek socialiniuose tinkluose, tiek savo skiltyje laikraštyje „The Sun“.
Daugiau naujienų iš automobilių sporto pasaulio galite perskaityti „Automobilių sportas“ rubrikoje.
Per pastaruosius šešerius metus „Spa-Francorchamps trasa“ tapo viena pavojingiausių „Formulės 1“ kalendoriuje. Čia 2019 metais žuvo prancūzas Anthoine’as Hubert’as, o 2023-iaisiais mirtina avarija pareikalavo Nyderlandų lenktynininko Dilano Hoffo gyvybės. Abi tragedijos įvyko esant prastoms oro sąlygoms, o tai dar kartą iškėlė klausimą, kaip „Formulės 1“ teisėjai turėtų reaguoti į lietų trasoje.
Pasibaigus D. Britanijoje vykusiam etapui, keli lenktynininkai kreipėsi į FIA, atkreipdami dėmesį į itin prastą matomumą per lietų – veiksnys, dėl kurio, jų teigimu, trasoje kyla pavojus ne tik rezultatams, bet ir gyvybei.
„Mercedes“ pilotas George’as Russell’as pabrėžė šią grėsmę: „Važiuojant daugiau nei 320 km/val. per Eau Rouge posūkį nematai nieko. Tai tas pats, kas važiuoti užsirišus akis. Tai nebe sportas, o grynas absurdas.“
Vis dėlto, ne visi sutinka, kad lenktynių atidėjimas buvo pagrįstas. Keturiskart pasaulio čempionas Maxas Verstappenas kritikavo sprendimą laukti: „Po Silverstone’o kalbėjome apie atsargumą, bet šįkart buvo pasirinktas kitas kraštutinumas“.
Kai saugos automobilis pagaliau pasitraukė iš trasos, veiksmas įgavo pagreitį. Lando Norrisas prarado lyderio poziciją savo komandos draugui Oscarui Piastri. Australų lenktynininkas pasinaudojo ankstesniu sustojimu, pasirinkęs „Medium“ tipo padangas, jis išlaikė stabilų tempą ir suvaldė padangų dėvėjimąsi iki pat finišo.
L. Norrisas, pasirinkęs kietesnes padangas ir tikėjęsis O. Piastri tempo kritimo, prarado galimybę susigrąžinti ankstesnę poziciją.
O. Piastri pergalė „Spa“ trasoje tapo jau aštuntuoju jo triumfu „Formulės 1“ karjeroje ir pasiekimu, kurį jis iškovojo ne tik taktiniais sprendimais, bet ir sugebėjimu išlaikyti ramybę permainingomis sąlygomis.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!