Mados ir sporto ekspertai bei fotogeniški ar fotografuoti mėgstantys žmonės vis dažniau tampa „Instagram“ socialinio tinklo žvaigždėmis. Šios naujos „profesijos“ atstove buvo ir Australijoje gyvenanti Essena. Merginos asmenukes, nuotraukas demonstruojančias drabužius bei įkvepiančius vaizdus iš sporto salės stebėjo beveik pusė milijono internautų, be to, ji taip pat buvo populiari ir kituose socialiniuose tinkluose, pavyzdžiui, „Youtube“ Essenos vaizdo įrašus matė 200 tūkst. žiūrovų o „Tumblr“ ją sekė per 60 tūkst. žmonių. Viso to pasiekusi Essena praeitą savaitę nusprendė, kad jai laikas atsiriboti nuo socialinių tinklų. Mergina ištrynė beveik 2000 nuotraukų, „Instagram“ paskyrą pervadino „Socialiniai tinklai nėra tikras gyvenimas“ (angl. „Social Media Is Not Real Life“) ir pakeitė visų likusių fotografijų prierašus tiesą skelbiančiais anekdotais apie už pasidalintą akimirką gautą užmokestį, kiek kartų teko keisti pozą ir jaučiamą spaudimą atrodyti tobulai.
„Didžiąją dalį paauglystės praleidau prilipusi prie įvairių socialinių tinklų laukdama visuomenės pritarimo, kurdama savo statusą ir keisdama fizinę išvaizdą“, - savo paskutiniame įrašę rašė Essena. „Socialiniai tinklai pilni netikrų vaizdų ir redaguotų vaizdelių, nuolat konkuruojančių vieni su kitais. Tai socialiniu pritarimu, „patinka“ paspaudimais, peržiūromis, gerbėjų skaičiumi paremta sistema. Visa tai yra puikiai sudėliotas egocentriškumas.“
„Kaip galime skirti laiko sau, mūsų pašaukimui bei talentų ugdymui, jei nuolatos stebime kitus? Daugelis mūsų yra taip giliai visame tame įklimpę, kad nebesuprantame, jog socialiniai tinklai turi didelę įtaką mūsų gyvenimams“, - tęsė Essena.
Norėdama dar labiau pabrėžti medijų daromą poveikį visuomenei, mergina „Youtube“ tinkle pasidalino vaizdo įrašu, kuriame atskleidė kaip „Instagram“ žvaigždėmis save vadinantys asmenys iš to uždirba. Nuo šiol kasdieniais įrašais ji dalinsis „Vimeo“ puslapyje, nes ten, skirtingai nei „Youtube“, kūrėjai vertinami ne pagal peržiūras, sekėjų skaičių ar reklamas.
Neseniai sukurtame internetiniame puslapyje „Būkime žaidimo taisyklių keitėjais“ (angl. „Let‘s Be Game Changers“) Essena rašė: „Gal kas nors gali sukurti socialinį tinklą, kuriame populiarumas nebūtų vertinamas pagal tai, kiek gerbėjų, peržiūrų ir t.t. sulaukiama, o pagal tai, kokią žinutę ir teigiamą poveikį skleidžia žmonės. Ačiū ir prašau paskubėti.“
Essenos išreikštos mintys yra žavios ir verčia susimastyti. Nors tai, kad iš socialių tinklų žmonės uždirba milijonus nėra naujiena, ši paauglė ne tik atskleidžia visą tiesą apie save, bet atsuka veidrodį ir į savo gerbėjus.
„Negaliu nupasakoti, kaip gerai jaučiuosi gyvendama be socialinių tinklų. Daugiau niekada neleisiu kažkokiam skaičiui manęs apibrėžti. Mane tai dusino. Žinau, kad šiame pasaulyje jūs nenorite būti tokie, kaip visi ir gyventi nuobodžiai. Supraskite, kad tai skaitydami jūs pradeda keisti pasaulį ir jo žaidimo taisykles. Galbūt jūs kol kas dar negalite surasti savo pašaukimo, nes aš pati jį tik neseniai atradau, tačiau kai tai padarysite bus nuostabu. Jūs tapsite nuostabiomis asmenybėmis“, - rašė Essena.
Kita „Instagram“ išgarsėjusi fitneso atstovė Kayla Itsines 4 mln. sekėjų išsakė savo nuomonę apie šį Essenos judėjimą: „Kalbant atvirai, jūs nematote labai daug dalykų ir tai ne todėl, kad aš nenoriu jų rodyti, o dėl to, kad fiziškai jų įamžinti neįmanoma, pavyzdžiui, kėlimasis 5 valandą ryto ar sėdėjimas iki paryčių, patyčios, paramos ar supratimo iš aplinkinių ir draugų stoka, stresas.“
„Interneto platybėse yra daug merginų, keliaujančių skirtingais keliais, tačiau visų jų tikslas yra būti sveikoms, laimingoms ir stiprioms. Nesiekite gyventi ar atrodyti bei elgtis kaip kas nors, ką sekate socialiniame tinkle. Būkite savimi, išlikite atviros ir nuoširdžios bei nepamirškite visada stengtis būti geriausia savo versija“, - užbaigė Kayla Itsines.