Vyrai dažnai kaltinami, kad seksualias moteris laiko tik „objektais“, o reklamos kompanijos tuo jau ėmė manipuliuoti savo naudai. Vis dėlto, neseniai atlikto belgų tyrimo rezultatai ragina nekaltinti vyrų „moters sudaiktinimu“, kadangi silpnosios lyties atstovės daro tą patį, praneša naujienų portalas dailymail.co.uk.
Keisčiausia, kad nors tiek vyrai, tiek moterys, seksualią moterį laiko „objektu“, abi lytis seksualų vyrą laiko „žmogumi“.
Tyrimo, išspausdinto Psichologijos Mokslo Asociacijos žurnalui „Psychological Science“, metu abiejų lyčių buvo klausiama ar jie atpažįsta, kas pavaizduota aukštyn kojomis apverstame paveikslėlyje.
Anksčiau atliktame tyrime buvo įrodyta, kad tiriamiesiems sunkiau atpažinti, kas pavaizduota nuotraukoje, ją apvertus. Pavyzdžiui, jei tiriamasis gali atpažinti apversto veido atvaizdą, tai rodant tik pusę veido, darosi sunkiau įvardyti ar tai moters, ar vyro veidas. Tuo tarpu rodant pusę kedės atvaizdo – atvaizdas atpažįstamas iš karto.
Belgijos universitete tyrimą vykdęs Philippe Bernardas bandymo dalyviams rodė apverstas nuotraukas, kuriose vaizduojami vyras arba moteris skirtingose pozose, dėvintys tik apatinius drabužius.
Tiriamiesiems neapversti atvaizdai buvo rodomi kompiuterio ekranuose, kuriuos peržiūrėjus, jiems reikėjo parinkti apverstą nuotrauką, atitinkančią prieš tai demonstruotą neapverstą atvaizdą. Paaiškėjo, kad dalyviai lengviau atpažino apverstus vyrus, nei moteris, kas rodo, kad seksualūs vyrai lengviau atpažįstami kaip žmonės.
Seksualias moteris apverstose nuotraukas buvo atpažinti kur kas sunkiau ir tai perša nuomonę, kad jos laikomos tik seksualumo objektais. Keisčiausia tai, kad tiek moterys, tiek vyrai geriausiai atpažino nuotraukose apsinuoginusius vyrus, o ne moteris.
Tyrėjų komanda ketina atlikti kitą panašaus pobūdžio tyrimą, kurio metu išsiaiškins kaip žmonės vertina neapsinuoginusią moterį.