• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Olialia“ fenomenas atgimsta šiuolaikinio meno parodoje Monake. Menininkė Aurelija Bulaukaitė pristato konceptualų meno projektą, analizuojantį vieną iš ryškiausių posovietinės Europos vizualinių reiškinių – „Olialia“. Šis kultūrinis fenomenas, gyvavęs 2001–2011 metais, formavo naują moters įvaizdį medijų, reklamos ir pramogų lauke.

„Olialia“ fenomenas atgimsta šiuolaikinio meno parodoje Monake. Menininkė Aurelija Bulaukaitė pristato konceptualų meno projektą, analizuojantį vieną iš ryškiausių posovietinės Europos vizualinių reiškinių – „Olialia“. Šis kultūrinis fenomenas, gyvavęs 2001–2011 metais, formavo naują moters įvaizdį medijų, reklamos ir pramogų lauke.

REKLAMA

Per dešimtmetį „Olialia“ tapo vienu žinomiausių prekių ženklų Baltijos šalyse – išvystyti net 375 projektai, sukurta 25 000 merginų duomenų bazė, sugeneruota daugiau nei 16 000 komunikacijos žinučių apie „Olialia“ skirtingomis pasaulio kalbomis. Tai ne tik verslo, bet ir kultūrinis reiškinys, kuris formavo regiono vartotojų vaizduotę ir vizualinį peizažą.

Šiandien „Olialia“ tampa šiuolaikinio meno tyrimo objektu – kompleksišku simboliu, kuriame susipina vartojimas, feminizmas ir galia.

REKLAMA
REKLAMA

Iš naujo apibrėš moters vaidmenį šiuolaikinėje kultūroje

Parodos pavadinimas – „The Smart Blonde Empire“ / „Protingų blondinių imperija“ – kviečia permąstyti masinės kultūros sukurtą „blondinės“ mitą ir jo transformacijas šiandienos kontekste.

REKLAMA

Aurelija Bulaukaitė pati tampa šiuolaikinės „Olialia merginos“ veidu – savimi pasitikinčios, maištingos, jausmingos ir daugiasluoksnės figūros, kuri iš naujo apibrėžia moters vaidmenį šiuolaikinėje kultūroje. Jos asmeninis įvaizdis ir meninė praktika įkūnija įtampą tarp savirealizacijos ir visuomenės lūkesčių, tarp glamūro spindesio ir kasdienio išgyvenimo.

REKLAMA
REKLAMA

„Mane žavi moterų istorijos, kuriose dominuoja atsparumas aplinkos spaudimui – kur susiduria vidinis stuburas ir išorinis triukšmas. „Olialia“ man – tai ne blizgutis, o energija, iš kurios gimsta galia. Simbolis, kuriame moteris ne tik vaizduojama, bet ir pati diktuoja savo taisykles“, – teigia Aurelija Bulaukaitė.

Parodoje bus galima išvysti ir archyvines nuotraukas

Svarbi parodos ašis – fotografo Raimundo Adžgausko archyvas. Iki pat mirties 2025 m. jis buvo vienas produktyviausių Lietuvos portretinės fotografijos kūrėjų, formavusių ankstyvojo „Olialia“ vizualumą ir prisidėjusių prie to meto moters įvaizdžio medijų lauke. Jo nuotraukos buvo publikuojamos „Playboy“, „FHM“, „Cosmopolitan“ žurnaluose, o ikoniškos fotosesijos su tokiais veidais kaip Elena Puidokaitė-Bruzgulienė („Atlanta“) – atlikėja, verslininkė ir „Elle Lietuva“ redaktorė – tapo kultinės fotosesijos dalimi.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Aurelija Bulaukaitė savo meniniu prisilietimu subtiliai transformuoja šias archyvines nuotraukas – nenuslepiant jų estetinio svorio, bet perkontekstualizuodama jas kaip šiuolaikinio pasakojimo dalį. Greta jų eksponuojami nauji tapybos darbai, veikiantys kaip savarankiška, bet konceptualiai susijusi parodos linija – atskleidžianti įtampos lauką tarp komercinės estetikos, kūno kontrolės ir moteriškumo mitologijų.

REKLAMA

Nuo žurnalų viršelių iki salos valdymo Maldyvuose

Vienas iš projekto atspirties taškų – „Olialia“ laimėjimas tarptautiniame moterų lyderystės kontekste, žymintis įtraukimą į didžiausią pasaulyje veiklių moterų tinklą. Ši platforma jungia įtakingas kūrėjas, verslininkes ir vizionieres iš rinkodaros, pramogų, meno, bankininkystės, transporto bei kelionių sektorių – moteris, kurios keičia šiuolaikinio pasaulio veidą. „Olialia“ ambicijos siekia toli – nuo žurnalų viršelių iki savo salos valdymo Maldyvuose, kurios aukštakulnio formos sala sulaukė dėmesio tokiuose leidiniuose kaip BBC, CNN, Vogue, The Times.

REKLAMA

Kaip yra sakiusi buvusi Maldyvų sveikatos apsaugos ministrė Mariyam Shakeela „Olialia“ įkūrėjui Justinui Tomkui: „Justinai, jūs neteisingai pristatote pasauliui, ką iš tiesų padarėte. Pamirškite seksualumą ir pramogų pasaulį – jūs sukūrėte didžiausią moterų įgalinimo ir įtvirtinimo projektą.“

Pelniusi tarptautinį pripažinimą

Aurelijos Bulaukaitės paroda Monake yra jautri kelionė į moteriškumo, galios, kontrolės ir reprezentacijos diskursus. Parodoje susitinka įvairūs laikmečiai, laikmenos ir identitetai. Menininkė yra pelniusi tarptautinį pripažinimą, jos kūriniai eksponuoti svarbiose parodose Niujorke, Seule, Danijoje ir kt.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

2023 metais Aurelija buvo „Jaunojo tapytojo prizo“ finalininkė. Jos kūryboje susipina konceptualus požiūris į moteriškumo, grožio kultūrą ir komercinės estetikos kritika, o meninė praktika apima tapybą, skulptūrą, performansą bei skaitmeninį meną. Jos darbai kalba apie sudėtingą santykį tarp asmeninės tapatybės, visuomenės lūkesčių ir šiuolaikinių medijų įtakos.

REKLAMA

„The Smart Blonde Empire“ – tai vizualinė choreografija tarp fantazijos ir realybės, kurioje žiūrovas kviečiamas pergalvoti, ką reiškia būti matomai ir kaip tai keičia mūsų supratimą apie galios dinamiką.

Paroda vyks 2025 m. liepos 6–13 dienomis, „Fairmont“ viešbutyje, Monake, meno savaitės (Monaco Art Week) metu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų