Estijos bendrovė paleido naują „išmanųjį“ autobusą, kuris, tikimasi, taps konkurentu ne tik kelionėms traukiniais, bet ir lėktuvams.
Jau savaitę iš Vilniaus į kitas Baltijos šalis, Vokietiją ir Lenkiją išvyksta išmanusis „Lux Express“ pilkos spalvos autobusas, kuris, anot kompanijos vadovo Raito Remmelo, yra puiki alternatyva traukiniams, kurie gali vėluoti ar dėl oro sąlygų neišvykti laiku: „Lėktuvu taip pat neretai neįmanoma pasiekti tikslo. Kai Islandijoje įsiveržė ugnikalnis, lėktuvų keleiviai vyko į Taliną, o iš ten mūsų autobusais keliavo į Vilnių ir paskui į Berlyną“.
Naujieji autobusai, kurių šiuo metu važinėja 10, skirti keliauti verslo reikalais. R. Remmelas pasakojo, jog keliauti tokiais autobusais, kur į kiekvieną sėdynės atlošą įmontuotas įrenginys su įdiegta „Android“ operacine sistema ir lietimui jautriu ekranu, yra tikras malonumas: „Patogumai leidžia dirbti ir ilsėtis, o naudojantis išmaniuoju liečiamuoju ekranu galima naršyti internete, žiūrėti filmus, matyti autobuso maršruto eigą, klausytis muzikos.“
Privati zona – kaip lėktuve
Kiekvienas keleivis gali įkrauti kompiuterį ar mobilųjį telefoną neatsikėlęs iš vietos. Kiek brangesnė yra privati zona, kur yra tik 10 vietų – kiekvienoje eilėje po individualią sėdynę-fotelį, kuri patogiai išsitiesia ir keleivis gali ilsėtis įsijungę atskirą kondicionierių, pats reguliuoti šviesą.
Autobuse veikia bevielis „WiFi“ryšys, yra karštųjų gėrimų aparatas, dalinami sausi pusryčiai.
„Verslo reikalais keliaujantis žmogus visą kelionės laiką gali išnaudoti ir darbui, nes tam yra visos sąlygos. Tai protingas sprendimas nenorintiems nuobodžiauti per kelionę. Į Rygą važiuojama tris – keturias valandas. Į Taliną – septynias-aštuonias. Panašiai valandų praleidžiama autobuse keliaujant į Varšuvą. Kiek ilgiau vykstama į Berlyną“, – portalui Balsas.lt sakė R. Remmelas, besidžiaugiantis, jog lietuviai irgi pradėjo atrasti autobusus.
Milijoninės investicijos
Pasak R. Remmelo, kompanija „Lux Express Group“ šiais metais investavo daugiau nei tris milijonus eurų, kad įsigytų 10 naujų autobusų, kurie pagaminti atsižvelgus į klientų pageidavimus: „Jeigu anksčiau autobuso privačioje zonoje sėdynės buvo įrengtos ir priešingoje judėjimo pusėje, tai dabar visi važiuoja matydami priekį. Be to, padidinti praėjimai tarp sėdynių, patogiau naudotis tualetu.“
Itin jautrūs keleiviai kelionės metu gali įsigyti miegamąjį komplektą, kuriame yra antklodė, dangalai akims, ausų kištukai.
Juos paprastai įsigyja norintys kuo geriau pailsėti kelionėje. Kompanijos autobusai važiuoja be sustojimų, todėl kelionė neužtrunka.
Šiuos autobusus dar vadina biurais ant ratų, kur patogu ne tik keleiviams, bet ir vairuotojams – jų darbo vietos irgi pilnai kompiuterizuotos. Veikia sistema, kuri stebinti vairuotojus. Užfiksavus, jog jis pavargo, pasigirsta signalas. Tada į vietą sėda atsarginis vairuotojas.
Vairuotojai kalba trimis kalbomis
Kompanijos vairuotojams rengiami nemokami anglų kalbos kursai, jie taip pat turi gebėti susikalbėti rusiškai ir dar bent viena kalba. Taigi, iš kiekvieno miesto išvykstantis vairuotojas kalba šios šalies kalba (lietuvių, latvių ar estų) ir rusiškai bei angliškai.
Darbuotojų atranka vyksta itin kruopščiai, atsižvelgiama ne tik į kalbų išmanymą, bet ir vertinama sveikata, bendravimo įgūdžiai.
Prieš kiekvieną kelionę speciali kokybės grupė tikrina, kaip pasirengta kelionei.