„Internetas mamoms yra svarbiausia medija po televizijos. Absoliučiai jų daugumai internetas tapo pagrindine priemone, padedančia organizuoti įtemptą dienotvarkę. Internete moterys, auginančios mažamečius vaikus, administruoja finansus, ieško informacijos apie dominančius produktus ir palaiko socialinius ryšius“, – sako TNS LT Media departamento projektų vadovė Inga Bitinaitė.
Tyrimo duomenimis, mamų veiklos internete apima visas 4 poreikių sritis – socialinę, informacijos paiešką, administravimą ir pramogas. Tarp populiariausių jų užsiėmimų patenka naudojimasis el. paštu, paieškos sistemomis, naujienų skaitymas, naudojimasis el. bankininkystės paslaugomis ir pokalbių programomis, kaip, pavyzdžiui, „Skype“.
Ypač didelį dėmesį mamų segmentas skiria el. komercijai. Prekes internete bent kartą per mėnesį įsigyja kas ketvirta moteris. Palyginimui, šis rodiklis tarp visų 15-74 metų amžiaus gyventojų yra per pusę mažesnis ir siekia tik 12 proc. Populiariausios prekės mamų el. pirkinių krepšelyje – apranga ir aksesuarai, prekės kūdikiams ir vaikams, bilietai į įvairius renginius, teatrą, kiną ir kosmetika, parfumerija.
Reikėtų atkreipti dėmesį, kad šio vartotojų segmento atstovės, prieš įsigydamos prekes elektroninėje erdvėje, apie jas pirminę informaciją susiranda internete. Kas antra mama teigia, kad, prieš įsigydama prekes ar paslaugas, informacijos apie jas pirmiausia ieško internete. 44 proc. šių vartotojų internete skaito atsiliepimus apie prekes ir paslaugas, 41 proc. lygina produktų ir paslaugų kainas.
Daugiau nei trečdalis mamų teigia, kad žmonių komentarais apie prekes ir paslaugas elektroninėje erdvėje pasitiki labiau nei pačių įmonių pateikta informacija apie savo produkciją. 31 proc. jų labiau pasitiki pažįstamų ir 22 proc. – nepažįstamų žmonių internete išsakyta nuomone. Daugiau nei penktadaliui moterų komentarai ir atsiliepimai internete padeda apsispręsti dėl pirkinio.
„Mūsų atlikto tyrimo duomenys rodo, kad didelė dalis mamų pasikliauja vartotojų atsiliepimais ir nuomonėmis. Todėl paslaugų kūrėjai turėtų rūpintis savo reputacija internete ir skatinti grįžtamąjį vartotojų ryšį apie prekes ar paslaugas“, – teigė I. Bitinaitė.
Tyrimas parodė, kad, nors mamos aktyviai naršo el. parduotuvėse, pusė jų nieko neįsigyja ir tik ketvirtadalis peržengia pirkimo barjerą. Viena iš galimų priežasčių – nesaugumas. Beveik kas antra moteris arba 46 proc. šio segmento atstovių, išreiškė rūpestį dėl duomenų apsaugos ir privatumo el. erdvėje.
Šis segmentas aktyviau naudojasi internetu mobiliuose įrenginiuose ir išmaniaisiais telefonais. Mobiliuose įrenginiuose internetu naudojasi daugiau nei ketvirtadalis arba 27 proc. mamų, o tarp visų 15-74 metų amžiaus tiriamųjų tokių yra 22 proc. Išmaniaisiais telefonais 2012 m. naudojosi 28 proc., planšetiniais kompiuteriais – 5 proc. mamų, tuo tarpu atitinkami tarp visų tiriamųjų rodikliai buvo 21 proc. ir 5 proc.
Pranešime pateikiami 2012 m. Interneto naudotojų tyrimo duomenys. Tyrime dalyvavo 6557 Lietuvos gyventojai nuo 15 iki 74 metų amžiaus.
TNS LT priklauso tarptautinei tyrimų kompanijai TNS Global, kuri turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. TNS atstovybės yra įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose.