REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Naujo telefono ar kito elektroninio įrenginio pirkimas gali kainuoti tūkstančius eurų, tačiau apsaugoti įsigytus daiktus geba ne kiekvienas – draudikai fiksuoja atvejus, kai telefonai yra sudaužomi. Tiesa, egzisutoja ir vieša paslaptis, kad dalis įrenginių sugadinami specialiai tam, kad prietaisas po ilgo naudojimo galiausiai atsipirktų.

Naujo telefono ar kito elektroninio įrenginio pirkimas gali kainuoti tūkstančius eurų, tačiau apsaugoti įsigytus daiktus geba ne kiekvienas – draudikai fiksuoja atvejus, kai telefonai yra sudaužomi. Tiesa, egzisutoja ir vieša paslaptis, kad dalis įrenginių sugadinami specialiai tam, kad prietaisas po ilgo naudojimo galiausiai atsipirktų.

REKLAMA

Skirtingos draudimų rūšys, klientui žadančios apsaugą, išmaniųjų įrenginių savininkams įsipareigoja padengti dalį žalos arba grąžina visiškai naują elektroninį įrenginį, jeigu jo neįmanoma pataisyti.

Telekomunikacijos įmonių atstovai pastebi, kad dėl pastarosios priežasties yra buvę atvejų, kai klientai piktnaudžiauja ir suklastoja įrenginio žalą.

Viešojoje erdvėje sklinda kalbos ir apie tai, kad žmonės tyčia sudaužo asmeninį elektronikos prietaisą, pavyzdžiui, telefoną, o vėliau, iš draudimo bendrovės gavę naują išmanųjį ir jį pardavę, didžiąją dalį pinigų susigrąžina atgal į kišenę.

REKLAMA
REKLAMA

Galite likti be išmokos

Tačiau telekomunikacijos įmonių atstovai perspėja, kad žmonėms naudoti tokių sukčiavimo schemų nederėtų, nes kitu atveju gali tekti nusivilti – draudimo išmoka sumažėtų arba apskritai ji klientui gali būti neišmokama.

REKLAMA

„Telia“ atstovas Audrius Stasiulaitis pasakoja, kad, kaip ir daugelyje kitų sričių, kuriose yra naudojamos draudimo paslaugos, susiduriama su tam tikru klientų piktnaudžiavimu.

„Kaip ir bet kurioje draudimo rūšyje, taip ir draudžiant įrenginius, pasitaiko vartotojų, kurie bando piktnaudžiauti ir netesėtai pasinaudoti kompensacija. Draudimo taisyklės numato, kad tokiais atvejais draudimo išmoka gali būti sumažinta arba apskritai atsisakyta ją išmokėti.

Yra buvę atvejų, kad jau po žalos atlyginimo paaiškėjo, jog žala buvo suklastota. Tokiu atveju draudikas reikalauja kliento kompensuoti draudiko patirtus nuostolius. <…> Visada atidžiai vertiname žalą, jos pobūdį, remonto kainą, nufotografuojame įrenginį ir visą informaciją pateikiame žalų administratoriui“, – pasakojo pašnekovas.

REKLAMA
REKLAMA

Žalos atlyginimas priklauso ir nuo draudimo rūšies

„Bitė Lietuva“ korporatyvinės komunikacijos vadovas Jaunius Špakauskas, kalbėdamas apie skirtingų įrenginių draudimo sąlygas, pasakoja, kad kiekvienas įvykis yra vertinamas individualiai.

„Pagrindinis principas, kuriuo vertindamas draudimo įvykio aplinkybes vadovaujasi draudikas, yra visiškas nuostolio atlyginimo principas. Šiuo principu paremtos ir draudimo taisyklės – klientas negali tikėtis gauti daugiau, nei turėjo iki nelaimingo įvykio.

Tiek ekrano, tiek pilno įrenginio draudimo atvejais sprendimas dėl nuostolio atlyginimo priimamas individualiai įvertinus, ar įvykio aplinkybės yra tokios, kurioms esant galioja draudimo apsauga, bei pagal autorizuoto remonto centro atliktą įrenginio techninės būklės nepriklausomą įvertinimą“, – teigė įmonės atstovas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

J. Špakauskas pripažįsta, kad jeigu klientai papildomai moka už pilną įrenginio draudimo paslaugą ir vėliau paaiškėja, kad jo neįmanoma pataisyti, išties gali būti grąžintas naujas prietaisas. Tačiau svarbu neužmiršti, kad tokiu atveju būtų taikoma ir papildoma išskaitos suma.

Be to, primenama, kad jeigu telefonas yra apdraustas tik nuo ekrano sudaužymų, tokiu atveju būtų pakeistas tik įrenginio ekranas, bet ne kiti pažeisti techniniai elementai.

„Gali būti, kad po mūsų remonto partnerio atlikto įrenginio techninės būklės įvertinimo paaiškėja, kad įrenginio suremontuoti neįmanoma. Tokiu atveju įrenginys keičiamas kitu įrenginiu pagal draudimo taisyklėse numatytas sąlygas – klientui suteikiamas analogiškas ar panašių techninių savybių anksčiau turėtam įrenginiui prietaisas.  

REKLAMA

Taip pat pilno įrenginio draudimo atveju klientas kartu su draudiku dalyvauja nuostolio atlyginime, nes turi pareigą padengti išskaitos sumą, dėl kurios yra susitaręs su paslaugos teikėju sutartyje“, – kalbėjo pašnekovas.

„Tele2“ atstovė ryšiams su visuomene Asta Buitkutė antrina, kad įrenginio taisymo sąlygos priklauso nuo to, kokia sutartis buvo pasirašyta su draudimo bendrove.

„Tais atvejais, kai įrenginiui galioja garantinis taisymas, jis taisomas laikantis gamintojo nurodymų, o jei telefonas buvo apdraustas ir įrenginys taisomas nutikus draudiminiam įvykiui, tada sprendimas taisyti ar keisti telefoną nauju priklauso nuo turimo draudimo rūšies ir konkrečios draudimo bendrovės taikomų sąlygų“, – paaiškino A. Buitkutė.

REKLAMA

Pasak pašnekovės, yra taikomi skirtingi veiksmai, kurie padeda sumažinti riziką dėl galimo klientų gudravimo.

„Yra keletas saugiklių, kurie padeda išvengti piktnaudžiavimo. Visi telefonai draudžiami tik pirkimo momentu.

Nutikus įvykiui, ekspertai įvertina ne tik sugadinimo lygį – telefono meistras, pradėjęs taisyti įrenginį, gali gana aiškiai matyti, kas jam nutiko, ir palyginti, ar tai sutampa su kliento pateikta versija. Pavyzdžiui, klientas sako, kad telefonas tiesiog sugedo, o meistrai mato, kad pažeidimas atsirado dėl sąlyčio su vandeniu“, – teigė ji.

TOP 5 paaiškinimai, kaip sudaužomi telefonai

Telekomunikacijos įmonių atstovai aiškina, kad telefonai ar kiti įrenginiai dažniausiai nukenčia vasaros laikotarpiu, kuomet yra dažniau keliaujama, laisvalaikis leidžiamas būnant gamtoje. Karštuoju metų laiku neretai įrenginiai yra ne tik sudaužomi ar sušlapinami, bet taip pat ir perkaitinami saulėje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Štai „Telia“ įrenginių draudimo specialistai netgi išrinko TOP 5 klientų paaiškinimus, kaip išmanieji įrenginiai yra dažniausiai pažeidžiami.

5. „Telefoną pasidėjau ant automobilio stogo ir užmiršau. Pradėjus važiuoti telefonas nuskrido ant žemės ir jį pervažiavo iš paskos važiavusio automobilio ratai.“

4. „Skalbiau drabužius. Kai skalbimo mašina baigė darbą, paaiškėjo, kad išskalbiau ir telefoną.“

3. „Dirbau kiaulių fermoje. Telefonas įkrito į gardą ir kiaulės jį sukramtė.“

2. „Dirbau daržuose, telefonas iškrito iš kišenės ir jį suarė traktorius.“

1. „Vaikas nusišlapino į telefono įkrovimo lizdą.“

Niekada nebuvau apdraudęs nei vieno telefono ir nei vieno kompiuterio,nes skaitau,kad jei įskils,suduš ar kaip kitaip sugęs(turiu omeny,ne dėl mano kaltės),tai geriau jau vieną kartą pasinervuosiu ir nusipirksiu kitą,nei kad man reikėtų daug dienų nervuotis klausant draudikų nesąmonių.Nepastikiu draudimais,nes gerai žinau,kokioje šalyje gyvenu.
Drausti galima Svedijoje , Norvegijoje, danijoje,bet tik ne lietuvoje, Lietuviai atviru tekstu sako ,pinigu negausite,bet drauskites )))))
Komikai...
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų