REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Lietuvos geležinkeliams“ (LTG) iki 2030 metų planuojant visiškai integruotis į Vakarų Europos transporto sistemą, susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad šio sektoriaus integracija į Vakarus yra vienas svarbiausių Lietuvos tikslų.

„Lietuvos geležinkeliams“ (LTG) iki 2030 metų planuojant visiškai integruotis į Vakarų Europos transporto sistemą, susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad šio sektoriaus integracija į Vakarus yra vienas svarbiausių Lietuvos tikslų.

REKLAMA

„Jeigu pažvelgtume į visą mūsų atkurtos nepriklausomybės laikotarpį, Lietuva yra pilnai politiškai integruota Vakarų dalyvė. Lygiai taip pat Lietuva su euro įvedimu kažkada baigė savo finansinę integraciją. Mums liko labai nedaug, kad mes pabaigtume energetinę integraciją į Vakarų sistemas. Tuo tarpu jeigu mes pažvelgiame į transporto sektorių, deja, integracija transporto sektoriuje į Vakarus yra vis dar neįvykusi“, – spaudos konferencijoje trečiadienį teigė M. Skuodis. 

„Tai yra paskutinė mūsų integracijos į Vakarus dalis. (...) Absoliuti transporto sektoriaus integracija į Vakarus yra kertinis tikslas“, – sakė M. Skuodis. 

REKLAMA
REKLAMA

LTG parengtas „Free Rail“ planas numato sukurti ir įdiegti Baltijos regionui pritaikytą geležinkelių veiklos modelį, pagrįstą ES geležinkelių standartais ir suderintą su plačiosios rusiškos vėžės specifika. 

REKLAMA

LTG generalinis direktorius Egidijus Lazauskas teigė, kad planas bus įgyvendinamas trimis pagrindinėmis kryptimis.

„Kursime gerąja praktika ir standartais paremtą geležinkelių veiklos modelį, sieksime technologinės ir IT integracijos. Visa tai apims platų užduočių spektrą: nuo teisinio pamato sukūrimo iki susitarimų dėl riedmenų sertifikavimo ir remonto norminio reglamentavimo, taip pat reikalingus IT sprendimus“, – kalbėjo E. Lazauskas. 

Anot jo, naujo geležinkelių veiklos modelio sukūrimas ne tik padės Lietuvai ekonomiškai atsikirti nuo Rusijos, bet ir pritrauks papildomų krovinių, atvers daugiau galimybių gyventojams keliauti, didins karinį mobilumą.

REKLAMA
REKLAMA

M. Skuodžio teigimu, šią iniciatyvą palaiko ir prie jos jungiasi kitų Baltijos šalių bei Ukrainos geležinkelių bendrovės.

„Mūsų iniciatyva su Latvijos ir Estijos ministrais sutarėme dėl bendrų veiksmų užtikrinti pilną geležinkelių sektoriaus atsparumą ir integraciją į ES geležinkelių infrastruktūrą ir tai yra prioritetas. Vykdoma veikla turi prisidėti ne tik prie Lietuvos, bet ir prie viso Baltijos regiono transporto sektoriaus pridėtinės vertės augimo (...). Esame pasiekę sutarimus ir su Ukraina“, – sakė susisiekimo ministras.

Anot LTG, šio projekto darbai jau pradėti. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų