• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvoje plėsti alternatyviais degalais – biodujomis, elektra ar vandeniliu – varomų transporto priemonių parką trukdo įkrovos ar degalų pildymo stotelių ir pačių automobilių trūkumas, sako susisiekimo ministras.  

Lietuvoje plėsti alternatyviais degalais – biodujomis, elektra ar vandeniliu – varomų transporto priemonių parką trukdo įkrovos ar degalų pildymo stotelių ir pačių automobilių trūkumas, sako susisiekimo ministras.  

REKLAMA

Pasak Mariaus Skuodžio, tik apie 0,8 proc. Lietuvos lengvųjų automobilių parko sudaro „žalios“ transporto priemonės, vilkikų dar mažiau – 0,2 proc., o autobusų ir troleibusų – beveik 10 proc.

Ministro teigimu, norint pasiekti užsibrėžtus tikslus, reikia, kad iki 2030 metais lengvųjų automobilių ir vilkikų būtų po 20 proc., o autobusų ir troleibusų – 50 proc.    

Pasak  M. Skuodžio, Lietuvoje jau registruotas vienas vandeniliu varomas automobilis ir tikimasi, kad 2030 metais jų bus 2 tūkst. Tuo metu daugiausia dabar yra elektra varomų automobilių. 

REKLAMA
REKLAMA

„Jų skaičius auga. Šiemet pirmą ketvirtį visų įsigijimų rinkoje 6 proc. buvo elektromobiliai“, – pirmadienį konferencijoje apie Lietuvos savivaldybių kelią į klimato neutralumą iki 2030 metų Seime teigė susisiekimo ministras.

REKLAMA

Ministro teigimu, autobusų parke, įskaitant ir elektrinius troleibusus, „žalios“ transporto priemonės sudaro 9,6 proc., o 2030 metais jų turėtų būti 50 proc. 

Tuo metu vilkikų parke tokių yra dar mažiau – 0,17 proc. Daugiausia jų naudoja gamtines dujas. 

„Iššūkis šioje rinkoje yra kitas. Didžiosios transporto įmonės būtų pasiruošusios nusipirkti viską, kad yra naujausia, bet (gamintojai tiek nepagamina – BNS). Tokia įmonė kaip „Girteka“ gali pateikti užsakymą ir „Scania“ praktiškai metų gamybą užsakyti“, – tvirtino M. Skuodis. 

REKLAMA
REKLAMA

Dabar Lietuvoje yra 14,171 tūkst. transporto priemonių, varomų elektra, ir 587 – gamtinėmis dujomis. 2030 metų tikslas yra atitinkamai 240 tūkst. ir 15 tūkst. 

M. Skuodis sako, kad didžiausia kliūtis plėstis švaraus kuro automobilių parkui yra įkrovos ir kuro papildymo prieigų trūkumas – dabar viešųjų ir pusiau viešų įkrovos punktų yra 860: „Tiek prieigų, kiek vienu metu galima automobilių krauti“.

Jis tikisi, kad kitais metais tokių prieigų bus 1,2 tūkst., o 2030 metais bus pasiektas tikslas – 6 tūkst.: „Tai pakankamai ramiai pasiekiamas tikslas, nes esame nusimatę finansavimą“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų