REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Dažnai tiksliai nežinoma, kaip pagal etiketą reikėtų elgtis, kada po prabangių pietų ar vakarienės padavėjas pagaliau atneša sąskaitą. Kam pridera apmokėti sąskaitą už maistą bei gėrimus? Pagal etiketą moka tas kas kviečia, o gal vis tik mandagu dalintis? Galiausiai, kiek arbatpinigių palikti? Vilniuje veikiančio restorano „Sonnets“ direktorius Linas Žemaitis teigia, kad visais šiais klausimais kiekviena situacija yra skirtinga ir negali būti vieno visuotinai priimto sprendimo, tačiau tam tikros normos vis tik egzistuoja.

REKLAMA
REKLAMA

Kiek restorane pagal etiketą reikėtų palikti arbatpinigių?

Drįsčiau teigti, kad būtų neteisinga formuluoti vieną finansinio etiketo restorane apibrėžimą ir taikyti jį visiems, neatsižvelgiant kur gyvenama, kur pietaujama, galų gale kiek uždirbama. Jeigu teigtume, jog privalu palikti 20 proc. arbatpinigių, galbūt tai visiškai užkirstų kelią kažkuriam socialiniam sluoksniui lankytis šiose vietose, grindžiant tuo, jog priverstinai padidėtų išlaidos net penktadaliu.

REKLAMA

Teko susidurti su nemažai skirtingų atvejų kaimyninėse ir tolimose užsienio šalyse, tačiau idealaus varianto taip ir nepavyko aptikti, vien dėl prieš tai paminėtų priežasčių. Kai kuriose šalyse yra priimta aptarnaujančiam personalui palikti proc. nuo sumos, kitose – 15 proc. Kai kur aptarnavimo mokestis yra tiesiog įtraukiamas į sąskaitą ir jo išvengti neįmanoma, netgi jei paties aptarnavimo lygis buvo daugiau nei apgailėtinas.

REKLAMA
REKLAMA

Manyčiau, kad šiuo metu, atsižvelgiant į esamą ekonominę ir kultūrinę situaciją, būtų tikslingiausia vadovautis loginiu mąstymu ir mus supančia aplinka. Faktas yra toks, kad arbatpinigiai sudaro galbūt ir ne pagrindinę, tačiau tikrai didelę dalį aptarnaujančio personalo pajamų. Reikia vertinti šį darbą, padavėjų paslaugumą ir klientams rodomą dėmesį. Pinigėlių niekas dykai nedalina ir visi juos turime uždirbti, tad ši situacija nėra išimtis. Jeigu restorane viskas vyko sklandžiai – tiek vaišės paliko įspūdį, tiek ir padavėjų elgesys nestokojo dėmesio – arbatpinigius palikti būtina. Tačiau kiek jų – priklauso nuo kliento pajamų ir sąžinės. Gražu, kada galime palikti bent 10 proc. nuo sumos. Jeigu procentinis skaičiavimas kelia per daug rūpesčių, arbatpinigius skaičiuokime apvaliomis sumomis: 20, 50, 100 ar 200 litų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ką daryti, jeigu aptarnavimo kokybė restorane vis dėlto nuvylė?

Tačiau kada aptarnavimo kokybė nuvilia, personalo elgesys toks, kad klientas tarsi pasijaučia kaltas , jog atėjo pavalgyti, ką jau bekalbėti apie dėmesį, aukštą kokybę ir prabangą, galima jaustis drąsiai ir neskiriant atlygio ar tai darant minimaliai.

Ar mandagu aptarnaujančiam restorano personalui pasakyti, kas kliento netenkino?

Būtų tikslinga išreikšti pastabas dėl dalykų kurie sukėlė diskomfortą, tačiau ne norint įžeisti padavėją, bet rūpinantis dėl ateities, kad klaidos nepasikartotų ir vizitas restorane neapkarstų kitiem svečiams. Kliento pastabos gali likti ir nesuprastos, tačiau jeigu padavėjas yra protingas, jis tikrai priims kritiką kaip teigiamą dalyką.

REKLAMA

Kokius skirtumus pastebėjote tarp arbatpinigius paliekančių tautiečių ir užsienio svečių?

Svečiai iš užsienio elgiasi tikrai kitaip, nei svečiai iš mūsų šalies, tačiau Jų elgesys taip pat labai skirtingas. Užsieniečiai arbatpinigius palieka beveik visada. Dažniausiai skiriama lygiai 10 proc. nuo sąskaitos sumos, net – su skaičiais po kablelio, pavyzdžiui, 16 litų ir 80 centų. Tačiau pasitaiko ir svečių, kurie tikrai nuoširdžiai dėkoja, teigia jog tai buvo viena geriausių vakarienių, maistas ir visa kita aukščiausio lygio, tačiau apie atlygį personalui ir pamiršta užsiminti. Tačiau įžvelkime pozityviąją pusę – šilti žodžiai taip pat glosto širdį.

REKLAMA

O kaip pagal etiketą derėtų elgtis su sąskaitos restorane apmokėjimu. Ar moka tas, kuris pakvietė, ar – kiekvienas už save? O galbūt suma dalinama iš žmonių skaičiaus nepriklausomai nuo to, kas kiek valgė?

Kaip elgtis atsiskaitant ir esant didelėje kompanijoje taip pat nėra vieno atsakymo. Tačiau dažniausiai pasitaikantis atvejis, kai moka tas, kuris kviečia. Galima sąskaitą dalintis visiems svečias, tačiau viskas priklauso nuo to, kaip kiekvienoje kompanijoje įprasta. Gal šiandien kviečiate Jūs, rytoj jūsų kolega? Jeigu taip, tuomet šiandien mokate jūs, o rytoj kolega. Jei draugai ar kolegos susitinka vieną kartą per metus ir nežinia kada matysis kitą kartą, tuomet gal sąskaitos sumą galima ir pasidalinti. Kada vizitas restorane yra verslo tikslais, sąskaitą gali apmokėti ir įmonė. Taigi, situacijos gali būti labai skirtingos, tad vienareikšmio atsakymo nėra.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų