Geležinkelio "Rail Baltica" projektui įgaunant pagreitį, Lietuvos įmonėms susižerti gausių užsakymų nebus lengva - teks kovoti su užsienio koncernais.
Nors viliamasi, kad statybų darbai prasidės 2009 metais, prognozuoja, kad be 2009-ųjų vidurio statybų konkursai nebus skelbiami, rašo dienraštis "Verslo žinios".
"Tai ypatingos rūšies statinys, todėl konkursuose dalyvauti turėtų tie, kurie tokius objektus ar ką panašaus statė ir tobulinosi. Todėl konkursų sąlygose turėtų būti numatyti techninių gebėjimų reikalavimai, taip pat svarbūs ir ekonominiai įmonių rodikliai, jie turi užtikrinti galimybes tam tikram laikotarpiui įsigyti medžiagų", - sakė Transporto investicijų direkcijos vadovas Albertas Arūnas.
Darbų turės ne tik geležinkelio bėgių tiesėjai, bet ir kelių statytojai, nes reiks įrengti privažiavimo kelius, statyti tiltus, estakadas, taip pat nemažai konkursų bus skelbiama infrastruktūrai įrengti, darbo turės ir melioratoriai.
Darbai vyks 2007-2013 metų finansinės perspektyvos laikotarpio vidury, tuomet investicijos, valstybės užsakymų, kuriuose naudojami Europos Sąjungos pinigai, kiekis Lietuvoje bus bene didžiausi, statybos bus aktyviausios.
Aktyviai už Baltijos šalis, Suomiją ir Lenkiją sujungsiančios geležinkelio vėžės "Rail Baltica" projekto įgyvendinimą pasisakanti Lietuva pirmo etapo darbams yra numačiusi skirti 500 mln. litų - už juos būtų nutiesta geležinkelio linija iki Kauno. Bendra viso projekto vertė bus 3,4 mlrd.-8,2 mlrd. litų.