„Daugumai gyventojų internetas ir e. bankininkystė jau yra neatsiejama kasdienybės dalis, tad apsipirkimas neišėjus iš namų Lietuvoje tampa gana įprastu reiškiniu. Abejones, ar verta pirkti daiktą jo neišbandžius ir nepamačius iš arti, nusveria kiti dalykai – milžiniškas pasirinkimas, kainų įvairovė, galimybė apsipirkti patogiu metu, prekių pristatymas į namus“, – sako Deimantas Trumpickas, „Swedbank“ Lėšų valdymo pardavimų palaikymo departamento direktorius.
Aktyvūs ir vyresni
Pasak „Swedbank“ atstovo, internetu Lietuvoje apsiperka skirtingų amžiaus grupių asmenys – ir aštuoniolikmečiai, ir penkiasdešimtmečiai, ir dar vyresni.
„Sakyti, kad apsipirkti internetu yra patrauklu tik jauniems žmonės, būtų netikslu. Mūsų statistika rodo, kad internetu perka labai įvairaus amžiaus gyventojai. Didžiausią dalį arba 32 proc. per praėjusius metus internetu pirkusiųjų sudarė 25-35 amžiaus asmenys. Nuo jų ne ką atsiliko 36-49 amžiaus grupės atstovai ir jaunimas (18-24 metų) ‒ po 25 proc. visų pirkėjų. 50-59 metų amžiaus žmonių tarp pirkėjų buvo 9 procentai“, – statistikos skaičius komentuoja „Swedbank“ atstovas.
Rugsėjis ir gruodis – aktyviausi
Iš viso per pastaruosius 12 mėnesių už prekes ir paslaugas, įsigytas internetu per „Swedbank“ mokėjimų sistemą „Bank link“, Lietuvos gyventojai išleido beveik 183 mln. eurų. Apsipirkdami lietuviai kas mėnesį šiuo būdu vidutiniškai atsiskaito apie 660 tūkst. kartų.
„Tradiciškai prekybai pats aktyviausias metas yra metų pabaiga, kai prasideda pasirengimas didžiosioms metų šventėms. Tada fiksuojamas pats didžiausias pirkėjų aktyvumas, kuris piką pasiekia gruodžio mėnesį. Tokios pačios tendencijos galioja ir e. prekyboje. Pernai metais atsiskaitymai už prekes internetu gruodį perkopė 760 tūkst. kartų. Kitas aktyvus laikotarpis – rugsėjo mėnuo. Tam įtakos turi ne tik naujų mokslo metų pradžia, bet ir į įprastą ritmą sugrįžę vasarotojai“, – komentuoja D. Trumpickas.
Tiesa, sezoniškumai, pasak banko specialisto, didesnės įtakos vidutinei pirkinio sumai nedaro. Net ir prieššventiniu laikotarpiu, kai gyventojai pradeda labiau išlaidauti pirkdami sau ir savo artimiesiems kalėdines dovanas, vidutinė pirkinio internetu kaina išlieka nepakitusi.
Diegia smulkiosios įmonės
Daugiau nei 40 proc. „Swedbank“ „Bank link“ sistemos Lietuvoje naudotojų yra smulkiosios verslo įmonės. Ši sistema leidžia automatiškai suformuoti mokėjimo už prekę ar paslaugą pavedimą, gauti operatyvią struktūrizuotą informaciją apie mokėjimą ir saugiai jį apmokėti per el. banko sistemą.
„Šį sprendimą dažniausia diegia elektroninės parduotuvės, kurios internete prekiauja rūbais, avalyne ir aksesuarais. Taip pat knygų, kvepalų bei kosmetikos pardavėjai. Jie sudaro daugiau nei 20 proc. paslaugos naudotojų“, – vardija „Swedbank“ Lėšų valdymo pardavimų palaikymo departamento vadovas.
Paslaugų tiekėjai sudaro apie 7 proc. šį sprendimą įdiegusių įmonių, kelionių planuotojai ir agentūros 5 proc., vaistų ir medicinos įrangos prekybininkai 3 proc., maisto pardavėjai – 2 procentus.