Tai iš dalies paaiškina nuolat didėjantis eismo įvykių skaičius mūsų šalyje. 2012-2013 metais eismo įvykių skaičius išaugo 7 proc., o naujausiais Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, per septynis 2013-2014 metų mėnesius eismo įvykių padaugėjo beveik 8 proc.
Tokias tendencijas patvirtina ir Seesam duomenys – daugiau nei 39 proc. apsidraudusiųjų kasko baziniu draudimu kreipiasi būtent dėl eismo įvykio metu patirtos žalos atlyginimo. Anot Seesam Transporto draudimų grupės plėtros vadovo Andriaus Kauno, tai lemia, kad žmonės vis labiau planuoja savo išlaidas ir yra linkę mokėti už grėsmes, kurios jiems yra išties aktualios.
A. Kauno teigimu, žmogaus poreikis draudimui kyla dėl vienos pagrindinės aplinkybės – turto praradimo. „Šiuo atveju automobilis yra sąlyginai brangus turtas ir jo netektis ženkliai apsunkina kiekvieno vairuotojo kasdienybę. Taigi svarbi tampa finansinė apsauga vagystės ar eismo įvykio atveju ir vis mažiau linkstama gaišti laiką dėl smulkių automobilio apgadinimų, tokių kaip įbrėžimai, nubrozdinimai ar įlenkimai.“
Kaip ir renkantis įprastą kasko draudimą, bazinis kasko draudimas galioja tokiais atvejais kaip eismo įvykis ir autoavarija, vandalizmas, gaisras, gamtinės jėgos, automobilio vagystė, taip pat jis apsaugo nuo stiklų ir žibintų dūžių, valstybinių numerių, dokumentų ar asmeninių daiktų praradimo.
Kaip pastebi A. Kaunas, kasko bazinio draudimo klientai, atsisakydami techninei eksploatacijai netrukdančių smulkių žalų atlyginimo, sutaupo apie 40 proc. Dar daugiau pinigų jiems išsaugoti leidžia tai, kad skirtingai negu kasko standartinis pasiūlymas, kasko bazinis draudimas yra be franšizės autoavarijos ir nepataisomo sugadinimo atveju. Anot jo, net 30 proc. išaugęs šio draudimo pardavimų skaičius rodo, kad lietuviai vis dažniau yra linkę racionaliai skaičiuoti savo išlaidas ir mąstyti praktiškai.
Apie Seesam
Jau 16 metų draudimo bendrovė Seesam Lietuvoje teikia ne gyvybės draudimo paslaugas privatiems ir verslo klientams. Seesam priklauso didžiausiai Suomijoje finansinių įmonių grupei „OP-Pohjola“, kuri taip pat teikia ne gyvybės draudimo paslaugas Latvijoje ir Estijoje. 2013 m. bendrovė Lietuvoje pasirašė draudimo įmokų už 48,1 mln. litų ir turėjo beveik 88 tūkst. klientų.