Pėsčiųjų perėjų problemos: prabangesnių automobilių vairuotojai stoja rečiau

Kuo brangesnis automobilis, tuo mažesnė tikimybė, kad jo vairuotojas sustos ties pėsčiųjų perėja, kad praleistų ja eiti pasiruošusius žmones. Svarbu ir tai, kokios rasės ar lyties žmogus ruošiasi žengti per gatvę, rašoma portale iflscience.com.

Maždaug 200 tūkst. amerikiečių kasmet yra partrenkiami automobilių. Dažniausiai tai būna ne baltosios rasės vyrai. Bandydamas rasti paaiškinimus šioms tendencijoms Nevados universiteto dėstytojas dr. Courtney Coughenour atliko tyrimą. Rezultatai, skelbti žurnale „Transportas ir sveikata“, aiškina vairuotojų elgesį už vairo ir nukentėjusiųjų pasiskirstymą.

Keturi suaugę žmonės Las Vegase bandė žengti per gatvę pėsčiųjų perėjose, judriose gatvėse. Šiose vietose per kelią dažniausiai žengia moksleiviai.

Kiekvienas ryškiai apsirengęs pėstysis artėjant automobiliui žengė per pėsčiųjų perėją ir bandė užmegzti akių kontaktą su vairuotoju. Buvo bandoma priversti automobilių vairuotojus sumažinti greitį ir praleisti pėsčiuosius. Bandymas buvo daromas tam, kad tyrimo rezultatai galėtų atskleisti ar vairuotojai elgiasi tinkamai. Fiksuojami automobilių modeliai ir preliminarus vairuotojų amžius.

Tyrimo rezultatai parodė, kad apie 72 proc. visų atvejų vairuotojai praleidžia pėsčiuosius. Tiesa, išanalizavus paaiškėjo, kad dažniau pėsčiųjų perėjose praleidžiami baltaodžiai ir moterys. Kiek rečiau juodaodžiai ir vyrai.

Stebintantis tyrimo rezultatas buvo tai, kad kuo brangesnis automobilis, tuo jo vairuotojas rečiau praleidžia pėsčiajį per pėsčiųjų perėją. Pavyzdžiui, automobilio kainai kylant maždaug 1 tūkst. dolerių tikimybė, kad pėstysis bus praleistas sumažėja apie 3 procentus. Tiesa, tyrimą vykdę specialistai pripažįsta, kad jie negali būti tikslūs dėl priežasčių, kodėl prabangesnių automobilių vairuotojai nepraleidžia pėsčiųjų per gatvę. Argumentuojama tuo, kad nebuvo apklausti ir patys vairuotojai.

Spėliojama, kad „vienas iš galimų paaiškinimų gali būti tas, kad prabangesnių automobilių savininkai jaučia kažkokį pranašumą prieš pėsčiuosius“. Socialine ar finansine padėtimi negalintys pasirinkti vairuotojai pėsčiuosius praleisdavo dažniau.


Rašyti komentarą...
SKAITYTI KOMENTARUS (0)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų