• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Prie Kauno marių įlankoje įsikūrusios viešosios įstaigos „Kauno motorlaiviai“ prieplaukos vartų turėtų kaboti plakatas su akis rėžiančiu tekstu: „Sveiki atvykę į brangiausios elektros energijos, keistų rinkliavų ir konfliktinių santykių teritoriją.“

REKLAMA
REKLAMA

Specialistai sako, kad Kauno marių įlankoje vyrauja netvarka. Detalusis teritorijos planas neparengtas, VšĮ teisiškai lyg ir neturi žemės, tačiau ją nuomoja, o kiti sutinka nuomotis, tiesa, gal nežinodami tokių aplinkybių.

REKLAMA

Brangiausios elektros energijos teritorija

Nors prieplaukos teritorijoje neat­liekami jokie slaptieji darbai, tačiau į ją lengvai nepateksite. Labai tikėtina, kad jus pasitiks aklinai užstumti gremėzdiški vartai, neatsiveriantys ne tik pašalaičiui, bet ir tiems, kurie lyg ir turėtų patekti į šią teritoriją. „Gelbėkite nuo savivalės, negaliu patekti prie savo laivo. Mane prievartauja, kad mokėčiau neteisėtus mokesčius. Pavyzdžiui, už elektros energiją moku po litą už kilovatvalandę, o dar reikalauja, kad sumokėčiau 50 litų už užkardos nusidėvėjimą“, – bėrė sunkiai suvokiamus reikalavimus nedidelio laivo savininkas Antanas Mikuckas.

REKLAMA
REKLAMA



Jau žinome, kad nuo šių metų pradžios elektros energija pagal laiko zonas pabrango 1–3,2 ct/kWh, tačiau kaina tikrai nepasieks lito. Gal tai naujas energetikų netikėtumas? Skambinu į „Lesto“ Kauno klientų aptarnavimo centrą. Klausimas energetikus nustebina. Jie pasiteirauja, kur užtikau tokias kainas. Sakau, kad prie Kauno marių. Humoro jausmą turintis energetikas pataria: „Tai pasiūlykite jiems apsilankyti Žiegždrių psichiatrijos ligoninėje, juk netoli.“ Padėkoju už patarimą, o A.Mikuckas ant stalo kloja sąskaitas faktūras, ant kurių juodu ant balto parašyta, kad šis žmogus į VšĮ „Kauno motorlaiviai“ sąskaitą už elektros energiją jau daugiau kaip metus laiko mokėjo po 1 Lt/kWh.

A.Mikuckai, kodėl tik dabar susigriebėte?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Ai, nenorėjau pyktis“, – kažkaip miglotai paaiškina.

Tačiau VL pakalbintas „Kauno motorlaivių“ tarybos pirmininkas Vytautas Survila nesutriko: „Niekas jam neliepė tiek mokėti. Apskritai jis savavališkai prisijungė prie elektros energijos tinklo ir retkarčiais, kiek nori, tiek ir perveda į „Kauno motorlaivių“ sąskaitą.“

REKLAMA

Tačiau A.Mikuckas atkerta klausimu: „Tai gal aš susapnavau ir metus mokėjau du kartus brangiau? Man paaiškino, kad čia tokia tvarka, tai ir mokėjau.“

Muziką užsako viešosios įstaigos vadovai



„Kauno motorlaivių“ direktorė Aušra Kaminskienė įstaigai vadovauja neseniai, todėl gal dėl patirties stokos buvo atviresnė ir atskleidė kortas neprašyta: „Aš A.Mikucko labai nenoriu matyti savo teritorijoje ir nenoriu su juo bendrauti. Jis man tiek nervų sugadino per pastaruosius metus, tiek sukiršino kitų laivų kapitonus, kad nenoriu jo laikyti savo uoste. Be to, jo sutartis jau pasibaigė.“

REKLAMA

Gerai, kad įrašiau pokalbį, nes šiais žodžiais dabar nepatikėtų ne tik skaitytojai, bet ir aš pats. Juk valstybės įstaigos direktorė kalba kaip koks Lukašenka: „Nenoriu matyti, nenoriu bendrauti, nenoriu laikyti.“

„Tikras vargas mums su tuo A.Mikucku, nežinau, ką ir daryti. Jis mus gąsdina, neleidžia ramiai gyventi“, – dejuoja ir V.Survila.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Susijaudinusi direktorė prasitarė apie tikrąją konflikto priežastį: „Viskas buvo gerai, kol jis nepradėjo kiauliškai elgtis – apie mus rašyti skundų ir kitokių raštų. Mums tokio žmogaus nereikia.“

Konfliktą narplioti pradėjęs advokatas Antanas Danielius iš esmės pakartojo direktorės žodžius: „Prieš kelerius metus „Kauno motorlaivių“ vadovai kitiems savo klientams A.Mikucką pateikdavo kaip teigiamą pavyzdį, esą štai taip tvarkingai reikia įsirengti lieptus laivams. Tačiau kai šiam vyrui kilo įtarimų dėl mokesčių teisėtumo, tą pačią dieną viskas apsivertė aukštyn kojomis.“

REKLAMA

Advokatas daro prielaidą, kad toks įstaigos vadovų nuomonės pasikeitimas rodo, kad jie galimai pikt­naudžiauja savo padėtimi: „Jiems patarčiau neužmiršti, kad žemės savininkas yra valstybė, o ne įstaigos vadovai.“

Vartus atidaro 50 litų banknotas

A.Mikuckas tikina, kad viešosios įstaigos vartai atkeliami ne už ačiū.

„Man paaiškino, kad reikia 50 litų sumokėti už vartų amortizaciją, esą vartai darinėjami susidėvi, naudojama elektros energija. Sumokėjau, tačiau pasakiau, kad tai bus paskutinis mano mokėjimas. Nuo sausio pradžios į teritoriją nebegaliu įvažiuoti, o nuo praėjusios savaitės savo laivo nebegaliu net apžiūrėti. Sausio 19 dieną man artėjant prie vartų jau ir vartelius pėstiesiems užrakino komendantu dirbantis direktorės vyras“, – apie nelinksmus pokyčius pasakoja A.Mikuckas.

REKLAMA

VšĮ vadovai šiuos A.Mikucko teiginius komentuoja skirtingai. Tarybos pirmininkas sako, kad į teritoriją jis gali patekti ir jokio vartų susidėvėjimo mokesčio nėra. Tačiau direktorė rėžia tiesiai šviesiai. „Taip, yra toks 50 litų įvažiavimo mokestis. Kai sumoki, tada suteikiame kodą ir gali patekti į teritoriją, tačiau A.Mikucko sutarties laikas pasibaigė ir jis neturi teisės būti mūsų teritorijoje“, – sako A.Kaminskienė, nematydama reikalo paaiškinti, kur keistos rinkliavos lėšos patenka ir kokiais teisės aktais remiantis tokia rinkliava nustatyta.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

FNTT turės darbo

A.Mikuckas prisipažįsta ir pats pažeidęs įstatymus, nes anksčiau dalį mokesčių mokėjęs į rankas. Išliko ir komiški laisvos formos pinigų už laivo saugojimą perdavimo aktai, kai pinigai būdavo perduodami įstaigos sargei. Tokie dokumentai tikriausiai papildys Finansinių nusikaltimų tyrimų tarnybos (FNTT) absurdiškų dokumentų rinkinį. Taip pinigus mokėjo ir A.Mikuckas. Negerai. Dabar FNTT pareigūnai, ko gero, turės klausimų ir jam. Tačiau vyras turi ir lengvinančių aplinkybių:

REKLAMA

„Kai sužinojau, kad iš tikrųjų net neparengti šios teritorijos detalieji planai, kai užsakiau duomenis Registrų centre ir sužinojau, kad VšĮ „Kauno motorlaiviai“ nuosavybės teise įregistruotų daiktų neturi, tai suabejojau, ar apskritai VšĮ teisėtai renka mokesčius. Apie tai informavau vadovus, klausiau jų, tačiau atsakymo nesulaukiau, o nesulaukęs nusprendžiau laikinai nesudaryti sutarties.“

REKLAMA

A. Čaplikas



FNTT susidomėjimą padėtimi VšĮ „Kauno motorlaiviai“ patvirtino ir advokatas A.Danielius: „Turime informacijos apie keistus mokesčius, reikėtų išsiaiškinti, kodėl vieniems paslaugų gavėjams jie buvo mažesni, o kitiems – didesni. Be to, dalis mokesčių galėjo būti mokama nelegaliai ir tai pripažino pats A.Mikuckas. Jis tikina, kad buvo priverstas taip elgtis.“

Pasak advokato, FNTT turėtų išsiaiškinti, kur nukeliavo visi surinkti pinigai ir ar pagal paskirtį jie buvo panaudoti.

REKLAMA
REKLAMA

„Manau, kad nesunku patikrinti, pavyzdžiui, ar visi už elektros energiją surinkti pinigai (po 1 Lt/kWh) buvo pervesti elektros energiją tiekiančiai bendrovei. Aš asmeniškai tuo labai abejoju“, – šypsosi visų galimo bylinėjimosi duomenų neatskleidžiantis advokatas A.Danielius.

Nėra tikro šeimininko, nėra ir tvarkos

Dainius Aleksiūnas, Kauno teritorijų planavimo Statybos valstybinės priežiūros skyriaus statybos valstybinės priežiūros poskyrio vyriausiasis specialistas

VšĮ „Kauno motorlaiviai“ valdomoje teritorijoje, Kauno marių įlankoje, vyrauja betvarkė. Pirmiausia turi būti parengtas detalusis planas ir numatyta, kas ir kokią visos teritorijos dalį naudoja. Tačiau Kauno miesto savivaldybė detaliajam planui parengti neturi lėšų. Dabar VšĮ teisiškai lyg ir neturi žemės, tačiau ją nuomoja, o kiti sutinka nuomotis, tiesa, gal nežino visų aplinkybių.

Apskritai Kauno marių įlankos teritorija yra labai apleista. Laikini šeimininkai nebent šlaitą vasarą nušienauja ir šiek tiek apsitvarko teritoriją. Bet tikro šeimininko ir tikros tvarkos nėra, o tokiais atvejais ir kyla nesutarimai. Gal tik A.Mikucko lieptas yra vos ne pavyzdinis – atitinka ir saugos, ir estetinius reikalavimus, įrengtas apšvietimas. Tačiau jis investavo neturėdamas jokių garantijų, pasikliaudamas tik žodžiu. Panašių konfliktų gali kilti dėl kiekvieno laivo savininko pastatyto liepto.

A. Stanišauskas

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų